Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-07-30, 21:01
  #1
Medlem
hej undrar bara är det dåligt att dricka alkohol när man tar steroider, att de skadar levern vet jag redan men de jag undrar är om alkohol gör så att steroiderna omvandlas till östrogen
Citera
2018-07-30, 21:05
  #2
Medlem
Det är väl aldrig optimalt att dricka alkohol under kur men angående ditt andra påstående så låter jag någon mer rutinerad svara på det. Tips är att ställa frågan i nybörjartråden istället.
Citera
2018-07-30, 21:07
  #3
Medlem
SektenAnderssons avatar
Det enda jag kan tänka mig är att aggressiviteten ökar ännu mer, inte nog med att den ökar när du tar anabola, med alkohol i blodet fördubblas den. Tänk dig för bara
Citera
2018-07-30, 21:24
  #4
Medlem
kool-g-raps avatar
Klart som fan det är dåligt att dricka alkohol när man tar steroider varför skulle alkohol sluta vara dåligt bara för man går på steroider? Det är alltid dåligt för kroppen. Bättre att röka en gås om man vill ha kul eller ta en benso om man vill slappna av när man kurar.
Citera
2018-07-31, 11:33
  #5
Medlem
okey, koma på mig själv där, skrev lite dumt, självklart det är dåligt att dricka alkohol men kan någon svara på om alkoholet gör så att steroiderna omvandlas till östrogen, om man dricker samtidigt man kurar,

vet att när man dricker och inte går på steroider så omvandlas det naturliga testosteronet till östrogen är det samma när man tar steroider och dricker,
Citera
2018-07-31, 15:30
  #6
Medlem
HeadOfBoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bandanaB
okey, koma på mig själv där, skrev lite dumt, självklart det är dåligt att dricka alkohol men kan någon svara på om alkoholet gör så att steroiderna omvandlas till östrogen, om man dricker samtidigt man kurar,

vet att när man dricker och inte går på steroider så omvandlas det naturliga testosteronet till östrogen är det samma när man tar steroider och dricker,

Det som du borde ta på allvar är om det är någon steroid som är stygg mot levern samtidigt som du dricker. Det blir riktigt dåligt. Sen har du ju alla andra bieffekter med alkoholen som inte är bra ihop med effekterna från testo. Och jo, alkisar har ofta högre östro och mindre testo, men exakt hur det funkar har jag ingen aning om.
Citera
2018-07-31, 17:52
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SektenAndersson
Det enda jag kan tänka mig är att aggressiviteten ökar ännu mer, inte nog med att den ökar när du tar anabola, med alkohol i blodet fördubblas den. Tänk dig för bara

Fel och fel.

Dock är det ändå inte bra att dricka alkohol överhuvdtaget.
Citera
2018-07-31, 18:56
  #8
Medlem
Loafees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bandanaB
okey, koma på mig själv där, skrev lite dumt, självklart det är dåligt att dricka alkohol men kan någon svara på om alkoholet gör så att steroiderna omvandlas till östrogen, om man dricker samtidigt man kurar,

vet att när man dricker och inte går på steroider så omvandlas det naturliga testosteronet till östrogen är det samma när man tar steroider och dricker,

Rimligtvis är effekten densamma av samma dos alkohol, kur eller ej. Däremot uppkommer frågan om den ökade mängden tillgängligt testosteron har en snöbollseffekt på alkoholens negativa påverkan, men det känns långsökt. Sköter du din kur snyggt ska det inte vara några problem att dricka måttliga mängder.
Citera
2018-07-31, 19:46
  #9
Medlem
Men era muppar.... Det killen vill veta av er är enkelt,, han vill ha grönt ljus till att supa medans han kurar.

Det helt korrekta vetenskapliga svaret borde ni veta.



Ja, alkohol kommer omvandla steroiderna till östrogen i högre grad, alla steroider omvandlas till andra hormoner i kroppen mer lr mindre, och alkohol gör det hela värre.

Slutsats, du ska inte drycka alkohol under kur, så vida du inte vill se ut som en korsning mellan en man o kvinna med gosiga gynos som bara sprutar ut mjölk.


Tror att alla erfarna här kan hålla med om slutsatsen att alkohol och aas , är ett STORT nej. Den här killen låter som en frekvent krogbesökare med tanke på frågans formulering, han vill inte veta om han kan ta en öl under kuren, han vill veta om han kan supa skallen av sig som folk gör på helgerna och samtidigt vara on lr om steroiderna är ett hinder i hans festliga liv.
Citera
2018-07-31, 21:52
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LotN
Men era muppar.... Det killen vill veta av er är enkelt,, han vill ha grönt ljus till att supa medans han kurar.

Det helt korrekta vetenskapliga svaret borde ni veta.



Ja, alkohol kommer omvandla steroiderna till östrogen i högre grad, alla steroider omvandlas till andra hormoner i kroppen mer lr mindre, och alkohol gör det hela värre.

Slutsats, du ska inte drycka alkohol under kur, så vida du inte vill se ut som en korsning mellan en man o kvinna med gosiga gynos som bara sprutar ut mjölk.


Tror att alla erfarna här kan hålla med om slutsatsen att alkohol och aas , är ett STORT nej. Den här killen låter som en frekvent krogbesökare med tanke på frågans formulering, han vill inte veta om han kan ta en öl under kuren, han vill veta om han kan supa skallen av sig som folk gör på helgerna och samtidigt vara on lr om steroiderna är ett hinder i hans festliga liv.


hahaha LoTN jag börjar gilla dina svar mer och mer är det värmen eller ligger du också på halo?

instämmer helt i det du säger
Citera
2018-09-12, 11:53
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LotN
Men era muppar.... Det killen vill veta av er är enkelt,, han vill ha grönt ljus till att supa medans han kurar.

Det helt korrekta vetenskapliga svaret borde ni veta.



Ja, alkohol kommer omvandla steroiderna till östrogen i högre grad, alla steroider omvandlas till andra hormoner i kroppen mer lr mindre, och alkohol gör det hela värre.

Slutsats, du ska inte drycka alkohol under kur, så vida du inte vill se ut som en korsning mellan en man o kvinna med gosiga gynos som bara sprutar ut mjölk.


Tror att alla erfarna här kan hålla med om slutsatsen att alkohol och aas , är ett STORT nej. Den här killen låter som en frekvent krogbesökare med tanke på frågans formulering, han vill inte veta om han kan ta en öl under kuren, han vill veta om han kan supa skallen av sig som folk gör på helgerna och samtidigt vara on lr om steroiderna är ett hinder i hans festliga liv.

Har du någon bra källa till det här (alkohol påskyndar omvandlingen av hormon) ifrågasätter inte, är intresserad
Citera
2018-09-14, 10:31
  #12
Medlem
Man kan ju tänka sig jämförelsen med en ostabil flickvän med mens hur dom kan vara, sedan samma version påverkad av alkohol = ingen vidare kombo. Men som sagt har det ju mycket att göra med hur stabilt syke man har innan AAS eller alkohol, sen får man plussa på dom båda faktorerna.
Mvh
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback