Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-08-19, 04:21
  #2725
Medlem
dovAkins avatar
Vadå både och?
Citera
2018-08-19, 04:34
  #2726
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dovAkin
Vadå både och?
Bo var både random og bekjent
Citera
2018-08-19, 11:00
  #2727
Medlem
Når det gjelder det vi vet; at MBM tidligere hadde vist aggresjon og at han kort tid etter fengsling i Bergen prøver å rømme, viser tegn på lav impulskontroll. Han klarer ikke styre følelsene sine. Påtenning av skole og innbrudd i bhg kan ha andre årsaker og motiver (press fra venner, penger) så det tar jeg ikke med der. Men samtidig viser vel handlingene drap og rømning en viss grad av planlegging i forkant? Hvis Sunniva IKKE er et tilfeldig offer, men han kan også ha tenkt at han bare vil drepe en random person. Siktelsen er jo også forsettlig drap og ikke uaktsomt. Når det gjelder rømning, så må han ha kalkulert en tid for å finne ut av hvordan han skulle gjøre dette, han kom seg jo faktisk over muren. Samtidig ble han selvsagt tatt umiddelbart. Så det var vel ikke akkurat Prison Break-analyser som lå bak forsøket. Likevel synes jeg dette viser noe av hans operandus modi. En sterk motivasjon, om så naiv - men lite tanker for konsekvenser og utbytte. Når jeg tenker meg om, kan innbruddet i bhg vise det samme. For han fikk vel ikke stjålet noe? Skulle han ta cash fra turpengene? En profesjonell innbruddstyv ville aldri gjort det på den måten. Kuttet han forresten alarmen? De fleste bhg har det. Om han handlet i rus kan det forklare en del av hans adferd, men ikke rømningsforsøket. Det var jo bare tåpelig.
Citera
2018-08-19, 11:56
  #2728
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Caramelita
Når det gjelder det vi vet; at MBM tidligere hadde vist aggresjon og at han kort tid etter fengsling i Bergen prøver å rømme, viser tegn på lav impulskontroll. Han klarer ikke styre følelsene sine. Påtenning av skole og innbrudd i bhg kan ha andre årsaker og motiver (press fra venner, penger) så det tar jeg ikke med der. Men samtidig viser vel handlingene drap og rømning en viss grad av planlegging i forkant? Hvis Sunniva IKKE er et tilfeldig offer, men han kan også ha tenkt at han bare vil drepe en random person. Siktelsen er jo også forsettlig drap og ikke uaktsomt. Når det gjelder rømning, så må han ha kalkulert en tid for å finne ut av hvordan han skulle gjøre dette, han kom seg jo faktisk over muren. Samtidig ble han selvsagt tatt umiddelbart. Så det var vel ikke akkurat Prison Break-analyser som lå bak forsøket. Likevel synes jeg dette viser noe av hans operandus modi. En sterk motivasjon, om så naiv - men lite tanker for konsekvenser og utbytte. Når jeg tenker meg om, kan innbruddet i bhg vise det samme. For han fikk vel ikke stjålet noe? Skulle han ta cash fra turpengene? En profesjonell innbruddstyv ville aldri gjort det på den måten. Kuttet han forresten alarmen? De fleste bhg har det. Om han handlet i rus kan det forklare en del av hans adferd, men ikke rømningsforsøket. Det var jo bare tåpelig.
Det kräver inte mycket planering för en ungdom att komma över ett barriär på 3,5 m - det kallas parkour ...
Citera
2018-08-19, 12:49
  #2729
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Det kräver inte mycket planering för en ungdom att komma över ett barriär på 3,5 m - det kallas parkour ...

Vi kan vel også regne med at MGM er sterk i kroppen og kan ha trent en del parkour?
Her er et klipp der han hopper trampoline (jeg er ganske sikker på er han). Klippet er fra april 2015, da skulle han være i BOs alder.

https://youtu.be/7qxs55idEJk

At han hoppet over veggen behøver kanskje ikke være mer komplisert en at 17-åringen så det som en utfordring å klare å komme over.
__________________
Senast redigerad av Bakvendt 2018-08-19 kl. 13:06.
Citera
2018-08-19, 14:42
  #2730
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sugar-Daddy
Ser ut som tipset om at C skulle i avhør var bare bløff også, det er nok enkelte som har sin egen agenda her.

Jeg har ingen agenda annet at da jeg fikk beskjed om dette, ville jeg dele det med dere etter å ha fulgt denne tråden med stor interessse. Jeg vet ikke om det stemmer, men den som sa det er altså journalist og dekker saken. Hun vil ikke si noe mer til meg, antagelig har de sett at jeg delte det videre her (i utg.pkt.sa hun det til meg da jeg tipset henne om denne tråden). Så hvis noen har bløffet om dette er det ikke meg, da er det enten journalisten som sa feil til meg - eller hennes kilde i politiet.

Men skjønner godt at det at jeg ikke har noen forumansiennitet å vise til, samt at det ikke har blitt skrevet noe mer om dette i media, gjør at påstanden ikke er troverdig.
Citera
2018-08-19, 17:09
  #2731
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mjaubeibi
Jeg har ingen agenda annet at da jeg fikk beskjed om dette, ville jeg dele det med dere etter å ha fulgt denne tråden med stor interessse. Jeg vet ikke om det stemmer, men den som sa det er altså journalist og dekker saken. Hun vil ikke si noe mer til meg, antagelig har de sett at jeg delte det videre her (i utg.pkt.sa hun det til meg da jeg tipset henne om denne tråden). Så hvis noen har bløffet om dette er det ikke meg, da er det enten journalisten som sa feil til meg - eller hennes kilde i politiet.

Men skjønner godt at det at jeg ikke har noen forumansiennitet å vise til, samt at det ikke har blitt skrevet noe mer om dette i media, gjør at påstanden ikke er troverdig.

Det kan jo godt være at han har vært i avhør, noe annet ville vært rart med tanke på at han bor rett ved der drapet angivelig skal ha skjedd.

Jeg er rimelig sikker på at Mr. Creepy (som han refereres til her) ikke har noe med drapet å gjøre, da hadde han antagelig blitt siktet og det hadde kommet i media. Om han var delaktig, kan det selvfølgelig hende at politiet ikke har nok på han til siktelse. Men som sagt tror jeg han er sjekket ut, i alle fall for selve drapet.
Citera
2018-08-19, 18:04
  #2732
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amst
Vil det si at "hele" Varhaug vet alt dette da? Har ikke fått inntrykk av at du har nære relasjoner til noen involverte.

Helt rett.
«Alle» vet endel.
Citera
2018-08-19, 20:58
  #2733
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bella108
Helt rett.
«Alle» vet endel.

Hva tror «alle» om det som har skjedd? Whats the buzz liksom? Sjalusidrap, random drap (ruset tilstand) eller var det en annen grunn? Er dette som er mest uforståelig for meg. Hvis dette var en «snill» gutt som han er beskrevet som, iallefall ikke voldelig.
Citera
2018-08-19, 21:06
  #2734
Medlem
Jag hittade LN Instagram-konto; disco_l*rs (a)

Mycke tyder på att han inte är utrustad med den bästa sociala antennen. Jag tror inte ens hans vänner förstår hans humor (Creepy kanske förstår). En av bilderna visar LN och en död ko.

LN instagram-konto då han var yngre; discol*rsh (a)
Citera
2018-08-19, 22:14
  #2735
Medlem
LN instagram-konto har någon form av anslutning med "K*nflikten 201*" ("Russebuss" från Bryne). *=o *=9
__________________
Senast redigerad av Havhest 2018-08-19 kl. 22:20.
Citera
2018-08-19, 22:18
  #2736
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Caramelita
Hva tror «alle» om det som har skjedd? Whats the buzz liksom? Sjalusidrap, random drap (ruset tilstand) eller var det en annen grunn? Er dette som er mest uforståelig for meg. Hvis dette var en «snill» gutt som han er beskrevet som, iallefall ikke voldelig.

Alle tror han var ganske rusa og at det var et tilfeldig offer.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback