Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-07-30, 15:51
  #1
Medlem
70-talsfilms avatar
Var i Sundsvall i helgen och trillade in på en pub vid namn Bishop's (om jag inte minns fel). Var sugen på öl samt en matbit. När jag kollade menyn så låg det billigaste på 145. Jag beställde detta som var en hamburgare, pommes frites och nån minisallad. När jag väl får maten är hamburgaren mindre än en Big Mac och innehåller endast nån dressing; ingen gurka, tomat eller ens lök. Varför är pubmat generellt så jävla värdelös? Min gissning är att gästerna ställer noll krav. Tyvärr kan jag inte komma på bra barmat jag någonsin ätit. Jo, nån pasta med lax på O'Learys var ok.
Citera
2018-07-30, 15:53
  #2
Medlem
Det finns pubar med bra mat, och det är faktiskt inte så ovanligt.

Men för att svara på frågan där maten faktiskt är kass, så går de flesta ut där för att dricka bärs och inte för att äta. Maten finns mest för att lagen säger att den ska finnas.
Citera
2018-07-30, 15:54
  #3
Medlem
Det korta svaret är för att folk ändå betalar för den.
Citera
2018-07-30, 15:56
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 70-talsfilm
Var i Sundsvall i helgen och trillade in på en pub vid namn Bishop's (om jag inte minns fel). Var sugen på öl samt en matbit. När jag kollade menyn så låg det billigaste på 145. Jag beställde detta som var en hamburgare, pommes frites och nån minisallad. När jag väl får maten är hamburgaren mindre än en Big Mac och innehåller endast nån dressing; ingen gurka, tomat eller ens lök. Varför är pubmat generellt så jävla värdelös? Min gissning är att gästerna ställer noll krav. Tyvärr kan jag inte komma på bra barmat jag någonsin ätit. Jo, nån pasta med lax på O'Learys var ok.
Stämmer men jag har ätit mat på pubar men beror mycket på krögarna, oftast är pubmat ok i UK men även här i Sverige t.ex på stopet i Västerås när Christer skötte stället med det är länge sen nu.
Citera
2018-07-30, 15:58
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Junketer
Det korta svaret är för att folk ändå betalar för den.
.... samt kanske inte de bästa kockarna söker sig till dessa ställen 😂
Citera
2018-07-30, 16:24
  #6
Medlem
elmhedens avatar
Jag har också förundrats över detta. Jag menar så svårt är det inte att slänga ihop något dugligt. Jag tror att anledningarna har tagits upp i tråden redan.

1. Folk betalar ändå
2. Det finns de som jobbar med att laga mat och de som gillar att jobba med att laga mat
3. Undermålig pubkultur jämfört med exempelvis Storbritannien
Citera
2018-07-30, 16:30
  #7
Avstängd
creepingdeaths avatar
varför ska man äta mat på puben?
Citera
2018-07-30, 16:37
  #8
Medlem
FreeBirdSeeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av creepingdeath
varför ska man äta mat på puben?

För att det är trevligt att gå ut och äta mat på puben..

Ont mycket halvfabrik ala pulver bea på krogarna i Sverige många som inte ens fixar riktig potatismos.
Citera
2018-07-30, 16:37
  #9
Medlem
Deckard-Cains avatar
Vem beställer lax på oh’learys?!?!?
Citera
2018-07-30, 16:40
  #10
Medlem
Mahous avatar
Vänd på din frågeställning. Varför skulle någon duglig kock vara intresserad av att jobba på en sunkig pub, där de flesta ändå bara är intresserade av drycken?
Citera
2018-07-30, 16:41
  #11
Medlem
70-talsfilms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deckard-Cain
Vem beställer lax på oh’learys?!?!?

Jag har beställt laxpasta på O’learys och det var gott till en hyggligt pris.
Citera
2018-07-30, 16:41
  #12
Medlem
70-talsfilms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elmheden

3. Undermålig pubkultur jämfört med exempelvis Storbritannien

Bra poäng!
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback