2018-07-30, 11:52
Medlem
TheKhurgans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RingInteSnuten
Dock så kommer majoriteten av invandrarna till Polen efter sponsring av företag, och för tillfället är det redan en väldigt lång kö hos migrationsverket i Polen just på grund av en stor invandring.
Polen uppskattar detta, då dom känner sig lite mer som en del av övriga världen.

Polen kommer dock aldrig att tillåta en obegränsad invandring utan krav på dom som kommer, och dom kommer aldrig att betala ut bidrag till deras invandrare, utan dom som vill komma hit får se till att försörja sig själva.

Nu vet jag inte ett skvatt om Polsk inrikespolitik, så jag ska nog inte uttala mig om det. Men om det är som du säger, så är det bra. Bidrag gör folk förslappade.
Citera
2018-07-30, 11:54
Medlem
Brutalismes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 70-talsfilm
De är som dag och natt trots katolicismen. Vill de ha kulturell närhet är nog slovaker, ukrainare eller vitryssar bättre. Vad det i grund och botten handlar om är hudfärg. De vita ska blandas ut med icke-vite.

Det er allerede rundt 3 millioner ukrainske arbeidere i Polen.

Slovakene har omtrent samme lønn og levevilkår som polakkene, samtidig som de kun har rundt 5 millioner innbyggere.

Hviterussere er en mulighet, men den politiske situasjonen er vanskelig. Mange hviterussere som jobber i Polen opplever problemer med de hjemlige myndighetene.
Citera
2018-07-30, 11:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RingInteSnuten
All multikulti är inte negativt, och kommer det en massa outbildade philipiner så kommer dom knappast ha något att göra, då polen inte kommer att betala ut bidrag utan förväntar sig att dom försörjer sig själva. Även utifall Polen skulle få för sig att betala ut bidrag till någon utlänning, så ligger det på cirka 500ZL per månad, vilket inte är ett skit...

Jo, multikulti ä r dåligt. Just din inställning är problemet; man börjar göra eftergifter så smått - och inom några decennier är katastrofen ett faktum. Det finns inte ett enda land, som börjat med arbetskraftsinvandring, som inte fått betala ett mycket högt pris för det - kuturellt, kriminalpolitiskt et cetera...Tyskland slog in på den vägen med turkarna 1961 - och titta hur det ser ut idag.
Citera
2018-07-30, 11:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 70-talsfilm
De är som dag och natt trots katolicismen. Vill de ha kulturell närhet är nog slovaker, ukrainare eller vitryssar bättre. Vad det i grund och botten handlar om är hudfärg. De vita ska blandas ut med icke-vite.

Ja, jag tycker att argumentet om religiös tro är naivt. Hudfärg, härkomst från en helt annan världsdel och kultur o.s.v.
Citera
2018-07-30, 13:08
Medlem
Nu måste det ha blivit något fel!
Alla vet att Polacker är Nazister, för dom vill inte ta emot afrikanska migranter.
Och så påstår TS plötsligt att Polen har vidöppna gränser för arbetskraftsinvandring. Dom borde självklart fylla arbetskraftsbrisen med folk från sub-sahara och mellanöstern. Inte importera sådana som inte blivit godkända av den humanitära stormakten.
Citera
2018-07-30, 13:10
Medlem
Mackan52s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av japanskbrud
Har dom tröttnat på att jobba som hembiträde i saudiarabien och iran?

Detta eller som slavarbetare i Dubai.
Citera
2018-07-30, 13:15
Medlem
foxtrouts avatar
Mycke skitkastning på filipinare i denna tråd. De vill väl skapa sig ett bättre liv. Trevliga människor är de flesta jag stött på.
Citera
2018-07-30, 13:29
Medlem
Har arbetat på ett internationellt företag som anställde filippinare. Dom fick 130-150 USD i månadslön, och var helt lyckliga över det. Nu vet jag inte hur Polens arbetslagstiftning ser ut, men jag förstår att man har intresse av arbetskraft som är nöjda med att få ett par hundringar över efter att räkningarna är betalda, mot att utföra 12+ timmars arbete om dagen. Dessutom är dom nöjda över att äta enbart kryddat ris till lunch och middag - får dom en kycklingbit också så är det rena rama festmåltiden i deras värld. Så dom är billiga i drift också.
Senast redigerad av DJ-Emerald 2018-07-30 kl. 13:33.
Citera
2018-07-30, 13:39
Medlem
japanskbruds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av foxtrout
Mycke skitkastning på filipinare i denna tråd. De vill väl skapa sig ett bättre liv. Trevliga människor är de flesta jag stött på.
Filipinska brudar är extremt äcklade av "poo" .. Roligt att driva med dom ..Fick en tjej att spy på golvet när jag kastade en skämtbajskorv på henne som jag kladdat ner med mörk blockchoklad och sprayat med liquid ass..
Hon vägrade fatta att det va ett skämt
Citera
2018-07-30, 13:40
Medlem
Tjeckien har ju en stor minoritet med Vietnameser.
Dessa gör inget större väsen av sig, men de är helt offside från det övriga samhället.
Citera
2018-07-30, 13:44
Medlem
70-talsfilms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lantis60
Tjeckien har ju en stor minoritet med Vietnameser.
Dessa gör inget större väsen av sig, men de är helt offside från det övriga samhället.

Man ska inte glorifiera indokineser heller. De är inte så harmlösa som man kan tro. Asiater är asiater. De har jävligt rigida normer.
Citera
2018-07-30, 13:47
Medlem
foxtrouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av japanskbrud
Filipinska brudar är extremt äcklade av "poo" .. Roligt att driva med dom ..Fick en tjej att spy på golvet när jag kastade en skämtbajskorv på henne som jag kladdat ner med mörk blockchoklad och sprayat med liquid ass..
Hon vägrade fatta att det va ett skämt

Du verkar vara en störd jävel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in