Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-07-30, 10:00
  #1
Medlem
Okey, inser att detta är en rookie fråga. Men måste fråga. Jag har lite pengar i olika fonder på Ananza och har under helgen inte sätt någon förändring alls i värde.
Är det helt enkelt så att på helgerna händer inget i min Avanza app utan man kan först se förändringar på måndag? Eller har det bara stått stilla i helgen?
Citera
2018-07-30, 10:57
  #2
Medlem
Kaustis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrGuld
Okey, inser att detta är en rookie fråga. Men måste fråga. Jag har lite pengar i olika fonder på Ananza och har under helgen inte sätt någon förändring alls i värde.
Är det helt enkelt så att på helgerna händer inget i min Avanza app utan man kan först se förändringar på måndag? Eller har det bara stått stilla i helgen?

Det är stängt under helgdagar, så det sker ingen uppdatering då
Citera
2018-07-30, 11:55
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kausti
Det är stängt under helgdagar, så det sker ingen uppdatering då

Ah okay! Men säg att fonderna ökar eller minskar i värden under helgen (om det nu gör det), uppdateras det då i efterhand på måndagen?
Citera
2018-07-30, 11:59
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrGuld
Ah okay! Men säg att fonderna ökar eller minskar i värden under helgen (om det nu gör det), uppdateras det då i efterhand på måndagen?
Du kan varken köpa eller sälja när börserna är stängda.
Nya värdet sätts på Måndag morgon när börserna öppnar och ändras inte före det.
Citera
2018-07-30, 14:53
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DajDiRaj
Du kan varken köpa eller sälja när börserna är stängda.
Nya värdet sätts på Måndag morgon när börserna öppnar och ändras inte före det.

Strålande, tack för förtydligandet!
Citera
2018-08-04, 13:38
  #6
Medlem
Jag har en fråga angående detta med. Varför har till exempel inte IKC Fastighetsfond A uppdaterat sin kurs till fredagens? Utan idag lördag, när man tittar visar fortfarande torsdagens kurs..

Va i helvete?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback