Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-08-01, 19:23
  #121
Medlem
Pungterings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pollenper
Jag förstår mig. Och jag är man och håller inte med dig.
Det är inte lätt att komma underfund med unga killars odödlighet.
Och våldstendenser.
Våldet i samhället har minskat, förr var ju slagsmål vardagsmat. Ofta där jag växte upp så slogs pojkarna på skolgården, det gör dom inte lika ofta nu.
Alltså har det skett en förändring och det borde gå att få lite till.

Det är inte manligt att ta till våld

Det är ytterst få som tycker det är manligt.

Men det handlar inte om vad de flesta gör, det handlar om hur samhället hanterar de som väljer en annan väg.
Och det kommer alltid finnas en klick i huvudsak män som gärna tar till våld.

Hur ska ett helt pacifiserat samhälle handskas med dem?

Du må vara man, men du verkar inte förstå den grundläggande inneboende kapaciteten till våld eller de drivkrafter som generellt lockar fram det.
Citera
2018-08-01, 19:52
  #122
Medlem
pollenpers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pungtering
Det är ytterst få som tycker det är manligt.

Men det handlar inte om vad de flesta gör, det handlar om hur samhället hanterar de som väljer en annan väg.
Och det kommer alltid finnas en klick i huvudsak män som gärna tar till våld.

Hur ska ett helt pacifiserat samhälle handskas med dem?

Du må vara man, men du verkar inte förstå den grundläggande inneboende kapaciteten till våld eller de drivkrafter som generellt lockar fram det.
En femtiokilos kvinna kan jag nog tvinga ner på marken men i ett slagsmål skulle jag vara värdelös, jag kan inte slåss.
Jag föredrar att poliser håller våldet på mattan de tränar ju sånt.
Polisen behöver egentligen inte slåss, de har ju en pistol att vifta med, peacemaker.
Undervisa mig om drivkrafterna.
Citera
2018-08-01, 20:03
  #123
Medlem
Pungterings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pollenper
En femtiokilos kvinna kan jag nog tvinga ner på marken men i ett slagsmål skulle jag vara värdelös, jag kan inte slåss.
Jag föredrar att poliser håller våldet på mattan de tränar ju sånt.
Polisen behöver egentligen inte slåss, de har ju en pistol att vifta med, peacemaker.
Undervisa mig om drivkrafterna.

Nej, det är inget jag tänker försöka ge mig in på här, då jag inte tror jag kommer lyckas.

Om du inte har något aggressivt i dig så har du inte.

Polisen kommer ju inte ens om du ringer och säger att du låst in inbrottstjuven i garaget.... De gör inte sitt jobb och kommer inte göra det den närmsta tiden.
Citera
2018-08-01, 20:12
  #124
Medlem
pollenpers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pungtering
Nej, det är inget jag tänker försöka ge mig in på här, då jag inte tror jag kommer lyckas.

Om du inte har något aggressivt i dig så har du inte.

Polisen kommer ju inte ens om du ringer och säger att du låst in inbrottstjuven i garaget.... De gör inte sitt jobb och kommer inte göra det den närmsta tiden.
Vad går det med mäns våldskapital att göra?
Citera
2018-08-01, 21:04
  #125
Avstängd
Paris24s avatar
Bara jag som tycker att väldigt många trådar under rubriken Feminism avslutas med "...och det är männen står för allt våld".

Ganska märkligt eftersom jag i mitt mer än 50-åriga svenska liv knappast sett eller hört talas om våld mot någon närstående mer än en handfull gånger. Om jag skulle ranka vad som har störst betydelse i det svenska samhället så skulle Våld antagligen hamna på plats 1598.
Citera
2018-09-08, 07:53
  #126
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Nej särbehandling av män och kvinnor är antifeminism.

och det är i den världen, de flesta av invandrade kvinnor har levt i.
De har också visst arbetat, eftersom där de kommer ifrån finns inga dagis eller fäder som kan tänka sig vara hemma en dag med att ta hand om sina barn.

Vad är viktigast för dig? Att dessa minsann inte ska få samma trygghet som du när ni pensionerar er, för känslan för dig att främmande människor nånstans i din omgivning får, vad du menar vara oförtjänt pension, för att de ta tagit hand om sina barn, retar dig så mycket så du kreverar i värmen.
Utan de ska minsann tvingas leva på socialbidrag som gamla och skämmas för att de är sådana värdelösa människor att de fötts som just kvinnor i ett patriarkat utan dagisplatser?

(för övrigt, du borde skriva!)
Skämtar du? Positiv särbehandling av kvinnor är ju feminism, det är ju det mest centrala i ideologin

Ja dessa bidrag måste bort, de kan gifta om sig om ekonomin inte går ihop , männen får satsa på kriminalitet
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback