Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-07-30, 22:36
  #37
Medlem
trickydicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 70-talsfilm
Jesus fuckin Christ, vilken idiotkonversation. Jag spenderade en hel dag i Sundsvall och satt på olika ställen. Adjö.

Och ändå kunde du inte beställa en hamburgare, vem är idioten?
Citera
2018-07-30, 22:38
  #38
Medlem
Pappersvargens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 70-talsfilm
Jag är ingen vän av Donken. Som sagt, jag bara konstaterar fakta. Jag själv käkar där kanske 1 gång i månaden.
En gång i månaden är ganska ofta på ett sånt sunkställe som McDonalds. Är du en sunkmänniska helt enkelt? Kanske inte ska klaga på andra som hänger på sunkställen då?

Citat:
Ursprungligen postat av 70-talsfilm
Njaa, centrala Sundsvall är mycket ghetto-känsla. Däremot hade jag gärna besökt staden 1975. Den var säkert en pärla då.
Sundsvall har en av landets vackraste stadskärnor. Att besöka Navet och basera sin bild av stan på det är lite som att stå på Slussen och klaga på att Stockholm luktar bajs. Men med tanke på dina andra shitposts så är det ju uppenbart vad du har för agenda. Du är ute efter att sprida dynga om det svenska samhället och detta är ännu en trolltråd.
Citera
2018-07-30, 22:40
  #39
Medlem
70-talsfilms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pappersvargen
En gång i månaden är ganska ofta på ett sånt sunkställe som McDonalds. Är du en sunkmänniska helt enkelt? Kanske inte ska klaga på andra som hänger på sunkställen då?


Sundsvall har en av landets vackraste stadskärnor. Att besöka Navet och basera sin bild av stan på det är lite som att stå på Slussen och klaga på att Stockholm luktar bajs. Men med tanke på dina andra shitposts så är det ju uppenbart vad du har för agenda. Du är ute efter att sprida dynga om det svenska samhället och detta är ännu en trolltråd.

LOL. Sundsvallsbor. Ok, enough.
Citera
2018-07-31, 07:48
  #40
Medlem
Christopher.s avatar
Varit i Sundsvall. Vacker stad rent byggnadsmässigt men med många trasiga människor. Dålig service dessutom av det lokala näringslivet.
Citera
2018-07-31, 08:46
  #41
Medlem
SirDevils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 70-talsfilm
LOL. Sundsvallsbor. Ok, enough.

Ha ha, du sitter på O’learys som har helt ok burgare, men beställer inte.
50 meter därifrån har du ett hamburgerställe som är med i white guide, Apa.
Du går in mot centrum och passerar Bastard burgers, du går förbi.
Du går ner till navet??? och beställer burgare på ett av Sundsvalls sunkigaste ställen.

Men att Sundsvallscentrum har mycket hjärtkirurger, läkare, civilingenjörer och kärnfysiker (invandrare om du inte förstod ironin) som inte jobbar har du helt rätt i, men det är väl inte speciellt unikt i Sverige längre.
Citera
2018-07-31, 22:23
  #42
Medlem
70-talsfilms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SirDevil
Ha ha, du sitter på O’learys som har helt ok burgare, men beställer inte.
50 meter därifrån har du ett hamburgerställe som är med i white guide, Apa.
Du går in mot centrum och passerar Bastard burgers, du går förbi.
Du går ner till navet??? och beställer burgare på ett av Sundsvalls sunkigaste ställen.

Men att Sundsvallscentrum har mycket hjärtkirurger, läkare, civilingenjörer och kärnfysiker (invandrare om du inte förstod ironin) som inte jobbar har du helt rätt i, men det är väl inte speciellt unikt i Sverige längre.

Mycket butthurt i Sundsvall efter min kritik. Gud vilken tur att man inte bor i närheten av dessa lipsillar. Lite sjukt att jag måste förklara mig. Jag tillbringade dagen med att spatsera runt i stan. På lunchen käkade jag på Bishop. Efteråt hamnade jag på OLearys och tog en öl. Sen gick jag ytterligare en promenad. Sedan blev det kaffe på Espresso House. Jag shoppade lite i stan innnan jag på kvällen skulle ta bussen hem. Det var då jag tog jag en hamburgare på sunkstället. Eftersom jag inte är från Sundsvall som kunde jag inte veta vad för ställe det är. Nu vet jag iaf att Sundsvallsbor är ena riktiga clowner vilket spär på min usla bild av Sundsvall ytterligare.
Citera
2018-08-01, 11:18
  #43
Medlem
thebandit777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 70-talsfilm
Mycket butthurt i Sundsvall efter min kritik. Gud vilken tur att man inte bor i närheten av dessa lipsillar. Lite sjukt att jag måste förklara mig. Jag tillbringade dagen med att spatsera runt i stan. På lunchen käkade jag på Bishop. Efteråt hamnade jag på OLearys och tog en öl. Sen gick jag ytterligare en promenad. Sedan blev det kaffe på Espresso House. Jag shoppade lite i stan innnan jag på kvällen skulle ta bussen hem. Det var då jag tog jag en hamburgare på sunkstället. Eftersom jag inte är från Sundsvall som kunde jag inte veta vad för ställe det är. Nu vet jag iaf att Sundsvallsbor är ena riktiga clowner vilket spär på min usla bild av Sundsvall ytterligare.

Du har inte helt fel. Lite otur att du missade dom utmärkta hamburgerhaken och hamnade på Navet, som alla skyr som pesten. Navet har varit ren misär i minst 20 år.
Citera
2018-08-01, 22:17
  #44
Medlem
70-talsfilms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thebandit777
Du har inte helt fel. Lite otur att du missade dom utmärkta hamburgerhaken och hamnade på Navet, som alla skyr som pesten. Navet har varit ren misär i minst 20 år.

Som jag redan nämnt, märkligt att Sundsvall aldrig nämns när det snackas svenska ghetton.
Citera
2018-10-28, 15:30
  #45
Medlem
En så ful och äcklig stad. Jag bodde på något "ärevördigt" hotell i centrum - knaust eller vad den hette och den luktade så mycket mögel att jag undrade om jag skulle stå ut där en natt.

Hela stan är vriden på ett konstigt sätt så man måste använda solen för att navigera rätt. Järnvägen går rakt igenom stan och det saknas moderna fräscha kåkar i hela stan.

Ett bottennapp helt enkelt.
Citera
2018-10-29, 10:30
  #46
Medlem
thebandit777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GhostOfMururoa
En så ful och äcklig stad. Jag bodde på något "ärevördigt" hotell i centrum - knaust eller vad den hette och den luktade så mycket mögel att jag undrade om jag skulle stå ut där en natt.

Hela stan är vriden på ett konstigt sätt så man måste använda solen för att navigera rätt. Järnvägen går rakt igenom stan och det saknas moderna fräscha kåkar i hela stan.

Ett bottennapp helt enkelt.

Själva stenstan' är framröstad till Sveriges vackraste (efter Stockholm då förstås) - men pundarna, alkisarna och blattarna kanske överskuggade detta?
Citera
2018-11-23, 23:01
  #47
Medlem
Stadskärnan har tömts på butiker som har flyttat till Birsta och istället fyllts med lunchrestauranger, kontor, hotell och kultur. Många it-konsulter blir det... I den vevan försvann donken från stenstan. Men är den utvecklIngen bara en nackdel? Föredrar kultur framför att shoppa! Och med näthandeln följer snart andra städer i våra spår.

Förr sa finnarna på färjan att stan hade vänt fula sidan till havet. Så är det inte nu. Kajen piffas upp snabbt nu.

Resecentrum ska ersätta navet och läggas vid järnvägsstationen. Då får du nära från bussrn till Max, Donken (som riktiga norrlänningar är tveksamma till) och stans stoltaste snabbmatskedja Biteline.

Etniska svenskar sitter hemma och degar på kvällarna. Tur att invandrare gillar stadsliv annars skulle stan va folktom.
Men Norrland har färre invandrare än södra Sverige. Förorten Skönsberg var på polisens lista över svenska problemområden men inte nu längre. Buset var stort på 60talet och Miljonprogram präglar förorterna sedan 70taley men de sociala problemen är idag mindre än i storstädernas förorter.

Dock krymper länet jämfört med alla län utom gotland. Och stan växer långsammare än andra av samma storlek. Invandring skulle kunna vända detta. Och om universitetet skulle tillåtas växa igen av regeringen.
Citera
2018-11-28, 10:01
  #48
Medlem
Att den största kritikern i tråden är en användare som är avstängd på Flashback och själv erkänner att han äter på "Donken" en gång i månaden säger en hel del om tråden. Ren smutskastning mot utvald stad.

Sundsvall har en hel del vacker arkitektur för att vara en mindre stad. Låter som många dömer hela staden efter hur situationen på busstationen Navet ser ut.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback