Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-07-30, 04:37
  #1
Medlem
MrLevaLivets avatar
Nu har jag jagat en myggjäkel i sovrummet utan framgång alldeles för länge. Det är en liten rackare, som försvinner i dunklet. Tänt upp hela rummet, och gett upp för tillfället, tänkte låta den komma till mig.

Jag har redan sömnproblem så detta måste fixas. Kan inte sova med en surrande mygga i rummet.

Ge mig ert bästa sätt att förinta myggan!
They drew First Blood ref Rambo.
Citera
2018-07-30, 04:39
  #2
Medlem
mr2cools avatar
Köp radarspray / inseiktsspray och ge den en dush!Eller så släcker du ner, har en lampa tänd som den dras till och sprayar lite där
Citera
2018-07-30, 04:41
  #3
Medlem
Opportunitiess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrLevaLivet
Nu har jag jagat en myggjäkel i sovrummet utan framgång alldeles för länge. Det är en liten rackare, som försvinner i dunklet. Tänt upp hela rummet, och gett upp för tillfället, tänkte låta den komma till mig.

Jag har redan sömnproblem så detta måste fixas. Kan inte sova med en surrande mygga i rummet.

Ge mig ert bästa sätt att förinta myggan!
They drew First Blood ref Rambo.

På med myggjagarna så har den ingen chans
Citera
2018-07-30, 04:51
  #4
Medlem
Mr.J.Pilvikukkas avatar
Hårspray och tändare. Eller bara hårspray, men då får den lida lite.
Citera
2018-07-30, 04:56
  #5
Medlem
MrLevaLivets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mr2cool
Eller så släcker du ner, har en lampa tänd som den dras till

Jag fick den! Den surrade in mot läslampan (som jag riktat mot väggen där min dödsfälla väntade). Jag skulle varit mrcoooool och tagit det lugnt istället för att gå bananas och tända upp hela rummet. Tack och sov gott!
Citera
2018-07-30, 04:57
  #6
Medlem
MrLevaLivets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Opportunities
På med myggjagarna så har den ingen chans

Hahaha ditt ärkegeni!
Citera
2018-07-30, 05:00
  #7
Medlem
MrLevaLivets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.J.Pilvikukka
Hårspray och tändare. Eller bara hårspray, men då får den lida lite.

Hårspray, det känns ju faktiskt trevligt i jämförelse med radar som nämnts, med tanke på att jag ska sova i närmiljön, ska ta med mig detta förslag. Kanske vaknar upp med episk frisyr också. ☺
Citera
2018-07-30, 05:05
  #8
Medlem
Mr.J.Pilvikukkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrLevaLivet
Hårspray, det känns ju faktiskt trevligt i jämförelse med radar som nämnts, med tanke på att jag ska sova i närmiljön, ska ta med mig detta förslag. Kanske vaknar upp med episk frisyr också. ☺

Hårspray är inte så effektivt, man måste träffa några gånger bra så vingarna sitter ihop om man inte kör med tändare.
Radars gift, pyretriner, är ganska så ofarligt för människor och bryts fort ned i naturen och kroppen. Det är mest om man har katt man skall undvika det. Katter saknar ett enzym för att bryta ned det.
Citera
2018-07-30, 05:10
  #9
Medlem
MrLevaLivets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.J.Pilvikukka
Hårspray är inte så effektivt, man måste träffa några gånger bra så vingarna sitter ihop om man inte kör med tändare.
Radars gift, pyretriner, är ganska så ofarligt för människor och bryts fort ned i naturen och kroppen. Det är mest om man har katt man skall undvika det. Katter saknar ett enzym för att bryta ned det.

Det var som bara den, har alltid undvikit radar inomhus för att jag trott det är tokgiftigt. Finns ingen katt här så då blir det att inhandla en flaska radar. Det är ju inte bara myggor från djurriket jag jagar härinne, öppna fönster som för att överleva värmen.

Häromnatten så var det en stor nattfjäril eller mal som flaxade förbi ansiktet. Den fångade jag efter många om och men och släppte ut

Edit: visst är jag djurvän men inte när det gäller inomhus, släppte ut nattfjärilen för att jag inte ville förstöra tapeten, slog sönder ett liknande flygfä med flugsmällaren och det såg riktigt nasty ut. Med radar faller de ju bara till marken.
__________________
Senast redigerad av MrLevaLivet 2018-07-30 kl. 05:17.
Citera
2018-07-30, 05:18
  #10
Medlem
Mr.J.Pilvikukkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrLevaLivet
Det var som bara den, har alltid undvikit radar inomhus för att jag trott det är tokgiftigt. Finns ingen katt här så då blir det att inhandla en flaska radar. Det är ju inte bara myggor från djurriket jag jagar härinne, öppna fönster som för att överleva värmen.

Häromnatten så var det en stor nattfjäril eller mal som flaxade förbi ansiktet. Den fångade jag efter många om och men och släppte ut

Vad som är giftigt handlar om dos och vem man är, är man ingen insekt är radar rätt lugnt.
Citera
2018-07-30, 05:21
  #11
Medlem
MrLevaLivets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.J.Pilvikukka
Vad som är giftigt handlar om dos och vem man är, är man ingen insekt är radar rätt lugnt.

Bra då är jag laddad med tips för att klara sömnen. Jag är nöjd och börjar bli trött. Tack och god natt!
Citera
2018-07-30, 05:34
  #12
Medlem
FM2018s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrLevaLivet
Nu har jag jagat en myggjäkel i sovrummet utan framgång alldeles för länge. Det är en liten rackare, som försvinner i dunklet. Tänt upp hela rummet, och gett upp för tillfället, tänkte låta den komma till mig.

Jag har redan sömnproblem så detta måste fixas. Kan inte sova med en surrande mygga i rummet.

Ge mig ert bästa sätt att förinta myggan!
They drew First Blood ref Rambo.
Vilken färg är det på den?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback