Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-07-30, 04:08
  #1
Medlem
Både OLW och estrella har överdrivet
mycket salt på sina chips sen en tid tillbaka. Det förstör så mycket. De var ju goda innan, de behövdes väl inte göras om. Har ni också märkt nån skillnad ?
Citera
2018-07-30, 04:13
  #2
Medlem
Tungknulla-asss avatar
Tyckte detsamma
Extraherade allt salt från 7 påsar, resultatet stämde otroligt nog med innehållsförteckningen😮
Har vi börjat uppleva saltet saltare??
Citera
2018-07-30, 05:26
  #3
Medlem
mr2cools avatar
Kan vara något sådant, eller så är det för att chipsbolagen har fått ta andra potatissorter pga av något, fråga dom på någon social media
Citera
2018-07-30, 10:37
  #4
Medlem
LuluBrooksies avatar
OLW har väl alltid haft för mycket salt och kryddmix på. Men Estrellas är bättre, särskilt originalet Lättsaltade potatischips (med skal kvar). Smakar som de brukar, tycker jag.
Citera
2018-08-04, 23:13
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
OLW har väl alltid haft för mycket salt och kryddmix på. Men Estrellas är bättre, särskilt originalet Lättsaltade potatischips (med skal kvar). Smakar som de brukar, tycker jag.

Kan rekommendera Estellas låg-fett variant.
Citera
2018-08-06, 23:42
  #6
Medlem
Håller med. "Lättsaltade" chips är allt annat än lättsaltade idag.
Citera
2018-08-07, 05:28
  #7
Medlem
frozendragons avatar
Vad är ni för messar, det är ju snare tvärt om för lite salt på chipsen. Skaffa lite hår på bröst för fan.
Citera
2018-08-07, 11:30
  #8
Medlem
Beror delvis på vilken sort jag väljer. Men visst, tycker också chipsen blivit saltare.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback