Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-09-06, 05:10
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ericsson93
Hej. Har en fråga om Dropshipping i Sverige.
Förstår att om man har AliExpress som leverantör tas det ut den normala avgiften från PostNord.

Men om jag aktivt väljer att alltid skicka med DHL som fraktare till mina kunder, kommer kunderna då ändå få postNords avgift?

// Ericsson93
fattar it frågan helt men nej så är det inte postnord behöver ej vara inblandat tror jag
Citera
2018-09-06, 16:55
  #14
Medlem
Awendelas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ericsson93
Hej. Har en fråga om Dropshipping i Sverige.
Förstår att om man har AliExpress som leverantör tas det ut den normala avgiften från PostNord.

Men om jag aktivt väljer att alltid skicka med DHL som fraktare till mina kunder, kommer kunderna då ändå få postNords avgift?

// Ericsson93


Skickas det med DHL brev (tyska posten) så tar PostNord över i Sverige. DHL Express däremot delar de ut själva. DHL Express har en lägre hanteringsavgift för moms/tull än PostNord. De tar 50kr (62,50 inkl moms) + importmoms.
Citera
2018-09-07, 16:28
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gizze
Jag driver i dagsläget en nischad e-butik där jag enbart säljer till svenska kunder.

Nu har ett litet intresse om att antingen starta upp en egen Shopifybutik från grunden, eller köpa en där allt grundläggande redan är ordnat. Såsom större och aktiva följarbaser på diverse sociala medier, samt information om hur länge butiken drivits samt resultat fram till försäljningen.

Vad jag funderar på är OM jag ska köpa upp ett av dessa. Hur ska man lägga upp det företagsmässigt? Ska jag köpa upp det genom nuvarande bolag? Eller skulle det vara bättre att starta ett nytt företag i t.ex UK och bedriva det därifrån?

Vissa företag handlar om dropshipping, men andra även om lagerhållning både hemma eller som Amazon FBA. Med goda historiker.

Vissa av dem med redan anställda som jobbar med order fulfillments samt social marketing.

Men vad kan vara bäst oavsett i denna situation? Köpa privat och hustla staten på skattekronor? Låter inte jättekul eller bra. Men starta bolag utomlands låter mer aktuellt då allt arbete sker utanför Sveriges gränser, med utländska anställda..

Någon som har erfarenhet? Beklagar den långa trådstarten!

Tips: Köp endast shopify-butiker som har minst 50% organisk försäljning.
Citera
2018-09-08, 05:06
  #16
Medlem
Någon som sysslar med Amazon FBA?
Citera
2018-09-09, 01:28
  #17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrNihilist
Tips: Köp endast shopify-butiker som har minst 50% organisk försäljning.

Har du erfarenhet av att köpa Shopify-butiker?
Citera
2018-11-28, 22:39
  #18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blashkrack
Hej,
Det var 2015/2016 så kommer inte riktigt ihåg hur vi började. Det som fick mig att börja var att en kompis hade läst om det först, tror det var en case study han hade läst på Shopify's egna hemsida. Kommer tyvärr inte ihåg hur lång tid, men vi arbetade med droppshipping, kan gissa på 3 veckor vid sidan om skolan för att sätta upp sidan, produkter och leverantörer. Dock blev vi nekade av upphovsrätt.

Är du intresserad av att starta en Shopify butik så gör jag gärna det tillsammans, vore kul att göra en gång till.

Mvh

hej blashkrack.

är du intresserad och samarbeta och kanske öppna en shopify store så kanske vi kan hjälpas åt , ovh göra det tillsammans.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback