Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-07-29, 23:43
  #1
Medlem
julsommars avatar
Är det någon som har tips på vart man kan köpa sin första lägenhet/etta längs någon av tunnelbanestationerna?
Finns det några områden som är trygga (d.v.s inte ghetton) under 2 miljoner kronor?

Tar även gärna emot tips på andra områden som inte har tunnelbana, så länge det går bussar ofta och under nätterna då jag kommer vilja ta mig hem på helgerna från city.

Tack!
Citera
2018-07-29, 23:46
  #2
Medlem
Årsta !
Citera
2018-07-29, 23:47
  #3
Medlem
Oreokalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av julsommar
Är det någon som har tips på vart man kan köpa sin första lägenhet/etta längs någon av tunnelbanestationerna?
Finns det några områden som är trygga (d.v.s inte ghetton) under 2 miljoner kronor?

Tar även gärna emot tips på andra områden som inte har tunnelbana, så länge det går bussar ofta och under nätterna då jag kommer vilja ta mig hem på helgerna från city.

Tack!

Finns inga trygga T-banestationer numera. Men det finns bättre än andra. Skulle satsa på grön linje västerut.
Citera
2018-07-30, 00:25
  #4
Medlem
ChemicalGirls avatar
För 2 miljoner kan du få en etta i stan.
Vill du ha större så Jakobsberg. Billigt, ca 20 min till T-centralen. Inte ett ghetto direkt heller.
Citera
2018-07-30, 00:27
  #5
Avstängd
Jaha jag antar att jag måste vara den.
Köpa lägenhet nu?
Vad tänker du med?
Citera
2018-07-30, 00:27
  #6
Medlem
Varför ska du ha tunnelbana? Pendeltåget är ju bättre om det ligger en bit ut om du vill komma snabbt till city. I t.ex. Huddinge får du en nybyggd 1:a eller mer för 2 miljoner, nära tåget och dess centrum. Du når sthlm central på en kvart, motsvarande sträcka med tunnelbana skulle väl ta minst det dubbla. Du kan ju t.o.m. bo i den kommunen så att du även bor nära tunnelbana om du vill ha dubbla färdsätt. Bäst är väl egentligen att bo nära ditt jobb i första hand då det är dit du ska oftast.
__________________
Senast redigerad av KamratBlue 2018-07-30 kl. 00:31.
Citera
2018-07-30, 00:44
  #7
Medlem
Oreokalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Varför ska du ha tunnelbana? Pendeltåget är ju bättre om det ligger en bit ut om du vill komma snabbt till city. I t.ex. Huddinge får du en nybyggd 1:a eller mer för 2 miljoner, nära tåget och dess centrum. Du når sthlm central på en kvart, motsvarande sträcka med tunnelbana skulle väl ta minst det dubbla. Du kan ju t.o.m. bo i den kommunen så att du även bor nära tunnelbana om du vill ha dubbla färdsätt. Bäst är väl egentligen att bo nära ditt jobb i första hand då det är dit du ska oftast.

I Huddinge får du däng.
Citera
2018-07-30, 00:54
  #8
Medlem
Herr.Dittlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Varför ska du ha tunnelbana? Pendeltåget är ju bättre om det ligger en bit ut om du vill komma snabbt till city. I t.ex. Huddinge får du en nybyggd 1:a eller mer för 2 miljoner, nära tåget och dess centrum. Du når sthlm central på en kvart, motsvarande sträcka med tunnelbana skulle väl ta minst det dubbla. Du kan ju t.o.m. bo i den kommunen så att du även bor nära tunnelbana om du vill ha dubbla färdsätt. Bäst är väl egentligen att bo nära ditt jobb i första hand då det är dit du ska oftast.
Pendeltåget bör man hålla sig ifrån.
Det har aldrig fungerat särskilt bra.

Dessutom efterfrågas bostad utmed tunnelbanan.

Undvik ändstationer, där blir det ofta bråkigt.
Citera
2018-07-30, 01:27
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ChemicalGirl
För 2 miljoner kan du få en etta i stan.
Vill du ha större så Jakobsberg. Billigt, ca 20 min till T-centralen. Inte ett ghetto direkt heller.

Nej det får man verkligen inte.
Citera
2018-07-30, 01:31
  #10
Medlem
ChemicalGirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Friend-or-Foe
Nej det får man verkligen inte.
Södermalm - Liljeholmen får man det, kollat på blocket.
Men Södermalm och sånna områden kanske inte är stan?
Citera
2018-07-30, 01:42
  #11
Medlem
Oreokalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ChemicalGirl
Södermalm - Liljeholmen får man det, kollat på blocket.
Men Södermalm och sånna områden kanske inte är stan?

Vilka slutpriser har du kollat på beträffande Södermalm, eller är det utgångspriser? Jakan däremot är väl det mest deprimerande skit som finns, plus en del kriminaöitet.
Citera
2018-07-30, 02:14
  #12
Medlem
ChemicalGirl var?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback