Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-07-29, 21:23
  #1
Medlem
vetenskapsintoleras avatar
China Is Launching Weather-Control Machines Across An Area The Size Of Alaska

Citat:
In total, the Chinese government expects the system, which will span 620,000 square miles, to produce up to 10 billion cubic meters of rainfall each year.

Iran VP claims country's drought is part of West's weather war on Islamic republic

Citat:
He went on to accuse the West as using 'technology' to influence the nation's climate, saying sand storms, droughts, and other extreme weather were the result of an unspecified method of war.

Citat:
Dr Walter Russell wrote of weather control in Atomic Suicide 1956: "—give him complete power to cause rains, wherever he desires, on deserts or meadows and to dissipate cyclones while forming."

Wikipedia

Citat:
The first scientifically controlled and monitored effort generally recognized by the meteorological community as constituting weather modification occurred in 1948. When Dr. Irving Langmuir first experimented with artificially seeding clouds to produce rain, his experiments showed positive results – sparking tremendous interest in the field nearly overnight

Då ska man komma ihåg att MÅNGA länder gör detta världen över. I Sverige har det varit på tapeten och vissa politiker har lyft frågan men blivit nedgraderade och tysadet. Det sägs även att människor inom SMHI har försökt lyfta den utan stöd.
Vad tror ni?
Hur påverkas klimatet när vi får molnen att artificiellt släppa sin börda?
__________________
Senast redigerad av vetenskapsintolera 2018-07-29 kl. 21:30.
Citera
2018-07-29, 21:53
  #2
Medlem
svenkolrots avatar
Ja och USA har sina haarp anläggningar i USA och i en massa natoländer, bland annat Norge...
Citera
2018-07-29, 21:57
  #3
Medlem
vetenskapsintoleras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svenkolrot
Ja och USA har sina haarp anläggningar i USA och i en massa natoländer, bland annat Norge...

I Norge? Berätta mer.
Citera
2018-07-29, 22:10
  #4
Medlem
vad skönt att jag inte är den enda som misstänker detta! Har dock inte riktigt kommit underfund med exakt varför de gör så här just nu.. men det visar sig säkert med tiden... förresten så har vi Haarp anläggningar i Sverige oxå; Lois Lofar och Eiscat..eiscat kanske var den som ligger i norge...iaf dessa verkar vara kopplade till chemtrails oxå..
Citera
2018-07-29, 23:13
  #5
Medlem
Citat:
Det sägs även att människor inom SMHI har försökt lyfta den utan stöd.
Men oh my fucking god... Låt mig gissa, det är endast du själv som du hittills har hört säga det?

En människa med normalt intellekt slänger nämligen inte ut sig ett sånt absurt påstående utan att förklara närmare var svamlet kommer ifrån.


Jag hoppas att Sverige hade gjort det. Jag hade gjort det om jag fått välja. Jag hade diskuterat med länder i närområdet och lagt upp en plan för hur nederbördsdistrubitionen gemensamt kan fördelas och ske på bäst sätt.

I såna här exceptionella situationer så kan det vara nödvändigt. Men jag tror inte att vi har gjort det. Finns väl knappast anledning att tro det. I Sverige har enskilda politiker helt enkelt inte så mycket makt att utföra så stora projekt.

Att det regnar efter en period av icke-regn är nog ganska vanligt... Jag skulle tippa att det i runda slängar har skett i 100% av gångerna.


Har femtekolonnarna slut på idéer eller vad är det frågan om? (Two can play that game 😏 )


Edit:
Jaja, nu var jag dum i huvudet. Jag trodde att du diskuterade huruvida regnet som nu kommit i vissa delar var orsakat av regeringen... Jag ställer mig i skamvrån.
__________________
Senast redigerad av .-fuckYUO-. 2018-07-29 kl. 23:34.
Citera
2018-08-27, 18:33
  #6
Medlem
Detta var mycket intressant - jag kände inte till detta kinesiska program. I sådan stor skala.

Hela norra halvklotet har samma luft som roterar runt. Om Kina lyckats göra mer moln och öka sin andel av nederbörd - så kan det ha inverkan på norra halvklotet.

Jag tänker så här. Vi har alltid haft vissa somrar som varit varmare, och torrare - jag uppskattar dom till ungefär en sommar av tio.

Men om Kina lyckats med sina molnbildningar, så kan det ha marginell inverkan också på vädret här.
Om man antar att detta året var en sådan naturligt förekommande högtryckssommar, så kan den ha fått förstärkning av kinesisk väderpåverkan.

Som jag ser årets sommar har den varit ganska lik en normalt förekommande högtryckssommar - men ändå lite extremare än dom jag varit med om tidigare. Alltså om Kina lyckats "mjölka ur" atmosfären tio miljarder kubikmeter mer regn än vanligt, så skulle det inte förvåna mig om det kan ha haft marginell betydelse även för oss.
Citera
2018-08-27, 18:35
  #7
Medlem
Denoms avatar
Hur fungerar deras teknik då?
Citera
2018-08-27, 18:47
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Denom
Hur fungerar deras teknik då?

I trådstarten finns en länk om det.
Citera
2018-08-27, 18:51
  #9
Medlem
Usa har väl patent på liknande saker sedan 1970 talet.


Scrollar man ner så kan man klicka på varje patent och se när det registrerades exakt

https://www.naturalnews.com/2017-09-...are-real.html#
Citera
2018-08-27, 23:20
  #10
Medlem
skunkjobbs avatar
Nej era lallande djävla idioter, värmeböljan berodde inte på vädermodifiering, åtminstone inte någon medveten sådan*. HAARP har inte ett skit med vädermodifiering att göra, det är bara dreglande fånar som tror på den uttjatade konspirationsteorin. Det är en forskningsanläggning och den hade inte kunnat göra ett skit med vädret om den så var en miljon gånger kraftigare. För fan, studera lite naturvetenskap innan ni tror på sån här skit.

*Människan har däremot påverkat vädret främst genom förbränning av fossila bränslen i ett par hundra år men sådana realiteter brukar ju konspirationsdårarna däremot inte tro på och det räknas egentligen inte till begreppet vädermodifiering då syftet med utsläppen inte är att påverka väder eller klimat utan det är en oönskad bieffekt.
Citat:
Ursprungligen postat av svenkolrot
Ja och USA har sina haarp anläggningar i USA och i en massa natoländer, bland annat Norge...
Nej idiot, EISCAT har inte ett skit med USA att göra. Varför skriver du sånt som du inte har en djävla aning om? De kraftigaste sändarna i EISCAT ligger på 3 MW och en frekvens på 224 MHz. Tror du att det kan påverka vädret så är du i behov av en ny och fungerande hjärna.
Citera
2018-08-30, 16:43
  #11
Medlem
Ambelains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skunkjobb
Nej era lallande djävla idioter, värmeböljan berodde inte på vädermodifiering, åtminstone inte någon medveten sådan*. HAARP har inte ett skit med vädermodifiering att göra, det är bara dreglande fånar som tror på den uttjatade konspirationsteorin. Det är en forskningsanläggning och den hade inte kunnat göra ett skit med vädret om den så var en miljon gånger kraftigare. För fan, studera lite naturvetenskap innan ni tror på sån här skit.

*Människan har däremot påverkat vädret främst genom förbränning av fossila bränslen i ett par hundra år men sådana realiteter brukar ju konspirationsdårarna däremot inte tro på och det räknas egentligen inte till begreppet vädermodifiering då syftet med utsläppen inte är att påverka väder eller klimat utan det är en oönskad bieffekt.Nej idiot, EISCAT har inte ett skit med USA att göra. Varför skriver du sånt som du inte har en djävla aning om? De kraftigaste sändarna i EISCAT ligger på 3 MW och en frekvens på 224 MHz. Tror du att det kan påverka vädret så är du i behov av en ny och fungerande hjärna.
Anledningen till att det blev så varmt i Skandinavien under Maj och Juli hade till 100% att göra med lågtryckens vandring över Nordatlanten, kombinerat med de kontinentala högtrycken från Ryska sidan.

Kombinationen blev så lyckad, för Norden, att värmen transporterades upp på Precis det rätta stället.
Men, samtidigt så Olycklig att länderna bredvid Norden (Island och Ukraina) fick ta emot det Rakt Motsatta istället.
Dvs där det blev Värme- och Solrekord (här) blev det det Direkt motsatta direkt bredvid (Rekord i kyla och nederbörd - Island och Ukraina).


Det kommer inte att återupprepas nästa år.
På samma sätt som det inte var likadant förra året, eller förrförra året.
Det var ett historiskt Extremt år. Med väder som bara uppträder en gång per mannaminne.

Inget med "Vädermodifikation" att göra med andra ord.
Och heller inget med "Människan-är-ansvarig-för-klimatförändringarna" att göra.

Just detta året, dessa rekord, berodde på andra saker.
På sådant som vi inte styr över.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback