• 1
  • 2
2018-07-29, 20:08
Medlem
Generatorn laddar inte. Jag laddar nu med en batteriladdare. Kommer jag mig hem från semestern om batteriet är fulladdat vid avfärd? Volvo 850, 72 Ah batteri. Stänger naturligtvis av allt onödigt strömförbruk.
Citera
2018-07-29, 20:12
Bannlyst
Beror på hur långt du har hem. Kanske du kan ladda på efter varje 10 mil. Lycka till!
Citera
2018-07-29, 20:16
Medlem
TheHmms avatar
Mät upp med amperemätare hur mycket den drar vid körning så vet du, annars kan du ju ha med ett extra batteri.
Citera
2018-07-29, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neida
Generatorn laddar inte. Jag laddar nu med en batteriladdare. Kommer jag mig hem från semestern om batteriet är fulladdat vid avfärd? Volvo 850, 72 Ah batteri. Stänger naturligtvis av allt onödigt strömförbruk.

troligen inte.
speciellt inte om du måste ha lyset på.
Citera
2018-07-29, 20:18
Medlem
Instinktens avatar
Låter körigt. Gjorde en liknande grej med en 240 en gång, kom cirka 10 mil har jag för mig innan bilen packade ihop och somnade på vägrenen. Men då hade jag förberett med ett till batteri så bytte och körde vidare
Citera
2018-07-29, 20:20
Medlem
hippilis avatar
Styrboxar, bensinpump och annat som inte kan gå att stänga av drar ström så nej bilen kan gå halva vägen om du har bra fart och riktigt bra batteri
Citera
2018-07-29, 20:21
Medlem
Föga troligt. På en 70-talsbil skulle det nog ha gått att så göra. Betänk att det sitter en del elektronik även i en 850, dessutom skall bränslepumpen ha minst 100 watt hela tiden.
Citera
2018-07-29, 20:21
Medlem
orvarens avatar
Tråkigt..
Nej, jag är nog ganska säker på att det inte går.. vete tusan om det ens går 10 mil..
Citera
2018-07-29, 20:22
Medlem
Swe1227s avatar
Njaää, tror tyvärr inte det.
Citera
2018-07-29, 20:26
Medlem
Du får köpa 2 batterier på macken om mackar nu har batterier förstås.... dom har ju mest mat nuförtiden..
Dra in startkablar i kupen genom dörren och extra batteri på golvet, sedan är det bara att koppla på när den börjar uppföra sig konstigt !
Så har jag gjort vid liknande problem.
Citera
2018-07-29, 20:35
Moderator
Nej. Inte en chans skulle jag säga. Med ett par fullladdade extra batterier kanske det går.
Citera
2018-07-29, 21:29
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The-Servant
Du får köpa 2 batterier på macken om mackar nu har batterier förstås.... dom har ju mest mat nuförtiden..
Dra in startkablar i kupen genom dörren och extra batteri på golvet, sedan är det bara att koppla på när den börjar uppföra sig konstigt !
Så har jag gjort vid liknande problem.
Att ha startkablar kopplade när man kör låter farligt och krångligt. Då skulle jag hellre ha med ett batteri som passar och byta när det första är slut.

Citat:
Ursprungligen postat av Edmonton
Beror på hur långt du har hem. Kanske du kan ladda på efter varje 10 mil. Lycka till!
Jag skulle också gissa på tio mil ungefär. En riktigt gammal dieselbil kan ju gå hur långt som helst utan någon el alls men bensinare och lite modernare dieslar drar en del ström.

Billigast är förmodligen att fixa generatorn direkt men det kanske inte går att få till såhär akut.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in