Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-07-30, 00:48
  #25
Medlem
AdjooooglEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pungtering
Fast hon har en viktig poäng.

Det finns inget som tyder på att en kvinna kommer bli diktator på eget bevåg.

De bryr sig för mycket.

Det gäller att skapa inflytande över rätt man. Varför stå i främsta ledet när man har sin egna marionett docka?

Hillary Clinton visste att om hon choppar av Billy, då tappar hon sjuhelvetes inflytande för att få makt.
Citera
2018-07-30, 02:25
  #26
Medlem
Flickfotografs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sir Dwain
Men har inte TS också skapat minst en tråd om hur feminismens, hur kvinnornas, tid snart är förbi? Ovanligt progressiv trådstart av hen får man säga.

En kvinnlig diktator är hyfsat sannolikt (som i minst 5% chans) att det kommer ske någon gång, mest troligt i land där makten går i arv så som Nordkorea, men det finns alltid en chans i valfri diktatur. Det är ju inte vanligt att demokratier faller tillbaka och blir diktaturer men det har hänt förr. Det är det minst sannolika alternativet hur som helst.

Ung däremot (jag definierar det som under 40, synnerligen ungt i sammanhanget), det är extremt osannolikt, då försvinner alla varianter där man tagit sig till makten genom kompetens och bara arv återstår, den typen av statsskick är anabbt utdöende. Självrättfärdig kan man nog konstarera att alla så pass framgångsrika politiker är så absolut, känns överflödigt att ens nämna, som att säga att de också ska vara levande.
Jag vill påstå att feminismen redan har makten i Sverige. De har ett järngrepp om media, statstelevisionerna (snart nog), kulturen, akademia och vår regering och med den alla positioner av makt. Även SCB och de säkerhetsventiler som DO och RO är komplett och godtyckligt enögda åt det andra hållet. Och bevisligen öven Justitia. Jag tror inte för ett ögonblick att det är Stefan Löfven som håller i visselpipan hos S, så mycket skit som han får, medan feminismen går helt i stort oskadd och ohotad och inom kort med alldeles nya verktyg för att tysta eventuell kritik på de sociala plattformarna av arméer av aktivister som kan massanmöla plattformar och stänga dem.
Lägg på groteska manifestationer i Sverige som metoo, så ser du tydligt var den verkliga makten finns.
__________________
Senast redigerad av Flickfotograf 2018-07-30 kl. 02:27.
Citera
2018-07-30, 13:58
  #27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sir Dwain
Men har inte TS också skapat minst en tråd om hur feminismens, hur kvinnornas, tid snart är förbi?

Kanske 60%-40% för utfallen "feminismens fall" eller "kvinnlig psykopat som envåldshärskare"?
Kanske olika länder får olika utfall också. Vem vet? I båda fallen torde feminismens dagar vara räknade om man nu inte menar att det senare går i samklang med feminismen.

(Edit, det där blev lite felaktigt och konstigt formulerat, men men... )
__________________
Senast redigerad av ManManne 2018-07-30 kl. 14:01.
Citera
2018-07-30, 14:54
  #28
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GreenGrapes
Finns det inte någonting väldigt talande i att flera av historiens grymmaste diktatorer, Hitler, Stalin, etc. trots sin status inte hade någon maka att tala över saker med?
Om du bara hade läst din historia lite innan du uttalade dig.
Stalin till exempel hade en fru som sa emot honom ganska ofta, men "råkade" begå självmord genom att skjuta sig själv i bröstet vid 31 års ålder.
Citera
2018-07-30, 15:19
  #29
Medlem
Sir Dwains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flickfotograf
Jag vill påstå att feminismen redan har makten i Sverige. De har ett järngrepp om media, statstelevisionerna (snart nog), kulturen, akademia och vår regering och med den alla positioner av makt. Även SCB och de säkerhetsventiler som DO och RO är komplett och godtyckligt enögda åt det andra hållet. Och bevisligen öven Justitia. Jag tror inte för ett ögonblick att det är Stefan Löfven som håller i visselpipan hos S, så mycket skit som han får, medan feminismen går helt i stort oskadd och ohotad och inom kort med alldeles nya verktyg för att tysta eventuell kritik på de sociala plattformarna av arméer av aktivister som kan massanmöla plattformar och stänga dem.
Lägg på groteska manifestationer i Sverige som metoo, så ser du tydligt var den verkliga makten finns.

Vi har en regering som är uttalat feministisk, ja. Fast det är viss skillnad på att ha makten och att vara diktator, tycker jag. Dessutom är Stefan Lövfen varken ung eller kvinna.

Citat:
Ursprungligen postat av ManManne
Kanske 60%-40% för utfallen "feminismens fall" eller "kvinnlig psykopat som envåldshärskare"?
Kanske olika länder får olika utfall också. Vem vet? I båda fallen torde feminismens dagar vara räknade om man nu inte menar att det senare går i samklang med feminismen.

(Edit, det där blev lite felaktigt och konstigt formulerat, men men... )

Okej, det kan vara så han tänker. Ganska tokigt i vilket fall.
Citera
2018-07-30, 15:31
  #30
Medlem
Flickfotografs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sir Dwain
Vi har en regering som är uttalat feministisk, ja. Fast det är viss skillnad på att ha makten och att vara diktator, tycker jag. Dessutom är Stefan Lövfen varken ung eller kvinna.
Nej, han är den ideologiska gruppens front och bondeoffer.
Dvs, vi får inte en enskild diktator utan en diktatur.
Åsiktspolisen finns redan, vår yttrandefrihet begränsdas allt mer och nu har de börjat attackera de privata plattformarna och ställer krav. Myndigheterna kräver ideologisk hjärntvätt (genuskurser) för att ta jobben osv...
Citera
2018-07-30, 15:38
  #31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Just det. DDR kallade sig ju också demokrati. Kommunister och marxister är skickliga på att manipulera ordens innehåll. Kvinnor är också mästare på detta.

Detta stämmer mycket bra. Anledning till att kvinnor är underrepresenterade i diktator kategorin är för att de tyglats av männen fram tills senaste tiden då kvinnor får löpa amok med känsloargument och beteendet "Känns det rätt är det rätt!". Det är nu vi ser vilka risker det finns med att priviligiera kvinnor de de alla är bi-polära och gärna blommar ut i sociopati och narcissism om de får makt. Inom gangster världen där kvinnor har mer makt kan man se att de mest brutala var kvinnor (Griselda, Bonnie mm). Det är därför viktigt att se till att kjolstygen tyglas och inte får löpa amok för annars kommer de upprepa WWII men med målet att männen ska förgöras och i och med detta förgör de sig själva då de inte är kapabla att hantera mer komplexa livssituationer.
Citera
2018-07-30, 16:41
  #32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sven-Montana
Detta stämmer mycket bra. Anledning till att kvinnor är underrepresenterade i diktator kategorin är för att de tyglats av männen fram tills senaste tiden då kvinnor får löpa amok med känsloargument och beteendet "Känns det rätt är det rätt!". Det är nu vi ser vilka risker det finns med att priviligiera kvinnor de de alla är bi-polära och gärna blommar ut i sociopati och narcissism om de får makt. Inom gangster världen där kvinnor har mer makt kan man se att de mest brutala var kvinnor (Griselda, Bonnie mm). Det är därför viktigt att se till att kjolstygen tyglas och inte får löpa amok för annars kommer de upprepa WWII men med målet att männen ska förgöras och i och med detta förgör de sig själva då de inte är kapabla att hantera mer komplexa livssituationer.

Ja, kvinnor är ofta fel för ledande positioner, men inte alltid. Det vore bra ifall de först måste visa vad de går för. Precis så fungerar det också när politiker håller sina klåfingrar borta.
Citera
2018-07-30, 16:47
  #33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sven-Montana
Detta stämmer mycket bra. Anledning till att kvinnor är underrepresenterade i diktator kategorin är för att de tyglats av männen fram tills senaste tiden då kvinnor får löpa amok med känsloargument och beteendet "Känns det rätt är det rätt!". Det är nu vi ser vilka risker det finns med att priviligiera kvinnor de de alla är bi-polära och gärna blommar ut i sociopati och narcissism om de får makt. Inom gangster världen där kvinnor har mer makt kan man se att de mest brutala var kvinnor (Griselda, Bonnie mm). Det är därför viktigt att se till att kjolstygen tyglas och inte får löpa amok för annars kommer de upprepa WWII men med målet att männen ska förgöras och i och med detta förgör de sig själva då de inte är kapabla att hantera mer komplexa livssituationer.

De gapiga kvinnliga feminsterna och vänsteraktivisterna ska definitivt berövas sitt inflytande. Det ska ske genom att stänga pengakranen. En pank vänsterkvinna är en inställsam och medgörlig kvinna. Så vill de ha det själva innerst inne. De vill inte styra och dominera, det är ett simpelt shit test av oss konservativa män. Även medier som stödjer dem ska berövas presstödet. Dags att sätta dem på plats.
__________________
Senast redigerad av WordWarrior 2018-07-30 kl. 16:59.
Citera
2018-07-30, 17:55
  #34
Medlem
Bullfettas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Topic:

Vad tror ni? Kan den nya diktatorn visa sig vara någon som få förväntar sig: en ung politiskt korrekt kvinna? Själv håller jag det som ett fullt möjligt scenario om dagens vansinne får fortsätta.

Ja, varför inte ? jag är själv aktiv kvinnlig fritidspolitiker inom socialdemokraterna, och jag är knappt 30 år fyllda. Många nordiska kvinnor känner igen sig i mina inlägg här på Flashback, och jag får ofta beröm för mina träffsäkra analyser.
Vi nordiska kvinnor har ju en ledarposition i samhället, och vi förväntas ofta ta för oss och bestämma i avgörande frågor. Den tredje vägens politik är en hörnpelare i modern socialdemokrati, och släktskapet med korporativismen är inte långt borta.
Citera
2018-07-31, 21:45
  #35
Medlem
Dr.skalmanskis avatar
Tror aldrig kvinnor kommer kunna hålla ihop tillräckligt mycket för att upprätthålla något diktatoriskt matriarkat.
Citera
2018-09-17, 13:31
  #36
Medlem
På förekommen anledning. Kvinnliga genuskommissarier i offentlig verksamhet. Allt från tingsrätter till dagis.

https://toklandet.wordpress.com/2018...d-tingsratter/

Det är Sovjetunionen och DDR som växer fram. I ny skepnad.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback