• 1
  • 2
2018-07-29, 15:47
Medlem
AmericanRogers avatar
Klarar man sig med att enbart använda ett American Express-kort i Sverige eller är det för få ställen som accepterar betalning med ett amex-kort? Och med "klarar sig" så menar jag givetvis inte huruvida man överlever eller ej, utan min fråga gäller hur pass mycket man måste anpassa sitt konsumerande av varor och tjänster på grund av att man enbart använder sig av ett American Express-kort istället för ett Visa-kort eller ett Mastercard-kort.
Senast redigerad av AmericanRoger 2018-07-29 kl. 15:51.
Citera
2018-07-29, 16:07
Medlem
LadyCinderbottoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AmericanRoger
Klarar man sig med att enbart använda ett American Express-kort i Sverige eller är det för få ställen som accepterar betalning med ett amex-kort? Och med "klarar sig" så menar jag givetvis inte huruvida man överlever eller ej, utan min fråga gäller hur pass mycket man måste anpassa sitt konsumerande av varor och tjänster på grund av att man enbart använder sig av ett American Express-kort istället för ett Visa-kort eller ett Mastercard-kort.

Om du bor i en större stad så fungerar det jättebra.

Och om du bara bor på dyrare hotell.

Men i lilla närbutiken och på vandrarhemmet och vissa bensinstationer går det inte.
Citera
2018-07-29, 16:10
Medlem
pelle_snusks avatar
Jag har slutat att använda Amex efter 20 år med kortet. Det är många som inte vill ta det och det är förknippat med höga avgifter och dålig växelkurs.
Citera
2018-07-29, 16:41
Medlem
Nä det blir svårt. Många butiker som inte tar Amex.
Citera
2018-07-29, 17:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadyCinderbottom

Men i lilla närbutiken och på vandrarhemmet och vissa bensinstationer går det inte.

Och du har naturligtvis Amex?

Är det kedjor som CircleK eller Coop, Apoteket så spelar det inte roll hur stor eller liten staden är. De tar Amex. Och framförallt turistställen tar Amex.

Till TS. Det går alldeles utmärkt att klara sig med Amex. Det brukar oftast finnas alternativ om någon inte tar det.
Citera
2018-07-29, 17:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Junketer

Skitsnack. Då har du inte Amex.
Citera
2018-07-29, 17:14
Awaiting Email Confirmation
Citat:
Ursprungligen postat av Junketer

Ja, så är det.
Citera
2018-07-29, 17:31
Medlem
LadyCinderbottoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sillastrypar-rens

Är det kedjor som CircleK eller Coop, Apoteket så spelar det inte roll hur stor eller liten staden är. De tar Amex. Och framförallt turistställen tar Amex.

Till TS. Det går alldeles utmärkt att klara sig med Amex. Det brukar oftast finnas alternativ om någon inte tar det.

Om TS bor i en liten by med närbutik och bensinstation med röd skylt och gul text som börjar på Q så kommer det inte att gå med bara Amex.
Citera
2018-07-29, 17:45
Medlem
AmericanRogers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadyCinderbottom

Jag bor i en större stad.
Citera
2018-07-29, 17:50
Medlem
LadyCinderbottoms avatar
Citat:
Jag bor i en större stad.

Då går det jättebra.

Men kom på att om du handlar på nätet så finns det vissa som inte tar det heller.
Citera
2018-07-29, 17:50
Medlem
AmericanRogers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sillastrypar-rens

Vilka alternativ menar du att det brukar finnas om de inte tar Amex?
Citera
2018-07-29, 17:51
Medlem
Citat:
Vilka alternativ menar du att det brukar finnas om de inte tar Amex?

Jag menar att det finns oftast alternativa ställen att handla på som tar Amex. Om inte ett apotek tar så tar ett annat. Samma med bensinmackar.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in