Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-07-29, 14:09
  #1
Medlem
Suttit hemma under semestern och gjort lite musik, ljudkvalitén är undermålig
men sån är det när man inte har skillzen
Har använt Cubase 5 och GarageBand.
Har väl ingen fast genre jag kör, utan är glad att testa lite olika stilar!

Ha det gött!

https://soundcloud.com/user-401436650
__________________
Senast redigerad av BadTrend 2018-07-29 kl. 14:12.
Citera
2018-07-29, 14:38
  #2
Medlem
kalkryggars avatar
Tusen ljusår ifrån min musiksmak. Men bortsett från att jag inte gillar din musikstil så tycker jag att det låter nice. Jag tror du kan få en ganska bra röst om du försöker låta bli att förställa rösten, om du förstår vad jag menar. Försök sjunga lite mer naturligt.

Kan du inte försöka göra något mer i den här stilen:
https://www.youtube.com/watch?v=S_Xm9BzpwPc

Jag tror din röst skulle passa till det.
Citera
2018-07-29, 14:41
  #3
Medlem
Krusensnorres avatar
Ja det var väl bra, inte heller min musiksmak men. Hade vart intressant att höra dig sjunga mer.
Citera
2018-07-29, 19:36
  #4
Avstängd
Kyzs avatar
Har inte så mycket att säga. Produktionen låter väl lite amatöraktig, men det går att fixa. Är ingen sångare så kan inte säga så mycket om det. Det var helt ok med andra ord

Jag gillar ditt hår förresten. Damerna tyckte om mitt när det fortfarande satt kvar på skallen

Mvh Johan
Citera
2018-07-30, 15:36
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Tusen ljusår ifrån min musiksmak. Men bortsett från att jag inte gillar din musikstil så tycker jag att det låter nice. Jag tror du kan få en ganska bra röst om du försöker låta bli att förställa rösten, om du förstår vad jag menar. Försök sjunga lite mer naturligt.

Kan du inte försöka göra något mer i den här stilen:
https://www.youtube.com/watch?v=S_Xm9BzpwPc

Jag tror din röst skulle passa till det.

Tack för feedbacken! Åhh Bad Religion, bra grejjer, om man bara kunde sjunga som Greg!
Citera
2018-07-30, 15:38
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krusensnorre
Ja det var väl bra, inte heller min musiksmak men. Hade vart intressant att höra dig sjunga mer.

Nej är kanske lite märklig stil på vissa av låtarna haha Men la ut ny låt idag, bara in o lyssna!
Citera
2018-07-30, 15:40
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kyz
Har inte så mycket att säga. Produktionen låter väl lite amatöraktig, men det går att fixa. Är ingen sångare så kan inte säga så mycket om det. Det var helt ok med andra ord

Jag gillar ditt hår förresten. Damerna tyckte om mitt när det fortfarande satt kvar på skallen

Mvh Johan

Ja,är ingen mästare på produktion precis, har du några tips? Hahaha Tack tack,håret har hjälpt mig mycket!
Citera
2018-07-30, 15:41
  #8
Medlem
Ny låt ute idag!
Citera
2018-07-30, 15:49
  #9
Avstängd
Kyzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BadTrend
Ja,är ingen mästare på produktion precis, har du några tips? Hahaha Tack tack,håret har hjälpt mig mycket!
Använder själv fl studio. Vet inte någonting om cubase eller så, men teknikerna övergår. Kolla på Youtube och lär dig lite om EQ, kompressor, automation clips, reverb / delay sends, mixtekniker, och mastring.

EQ är det absolut viktigaste enligt mig. Ta bort bas på grejor som inte behöver bas, samma med mids. Där kan man gröpa ur lite ur gitarrer och så. Kompressor behövs också oftast på gitarrer och bas t.ex. Var varsam dock så du inte pumpar kompen för mycket ...

Mvh Johan

Men EQ. där har vi grunden till ett bra sound.
Citera
2018-07-30, 16:05
  #10
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BadTrend
Ny låt ute idag!

Kan du inte investera lite pengar i en sångpedagog? Jag tror du behöver lite hjälp med artikulering, andning och uttal. Jag tror din röst kan bli riktigt nice om du får till det lite bättre.

Alternativt är att du bara slarvar när du spelar in. Jag vet inte. Men fan fortsätt och gör mer musik...öva. Får du till det så kan det bli något bra tror jag.
Citera
2018-09-03, 21:00
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Kan du inte investera lite pengar i en sångpedagog? Jag tror du behöver lite hjälp med artikulering, andning och uttal. Jag tror din röst kan bli riktigt nice om du får till det lite bättre.

Alternativt är att du bara slarvar när du spelar in. Jag vet inte. Men fan fortsätt och gör mer musik...öva. Får du till det så kan det bli något bra tror jag.

Jag håller med. Sen kolla lite på hur du kan mixa in den i låten på ett bra sätt så du verkligen får fram den liksom. Den ligger långt in i mixen.
Citera
2018-09-22, 20:31
  #12
Avstängd
Krullet83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Kan du inte investera lite pengar i en sångpedagog? Jag tror du behöver lite hjälp med artikulering, andning och uttal. Jag tror din röst kan bli riktigt nice om du får till det lite bättre.

Alternativt är att du bara slarvar när du spelar in. Jag vet inte. Men fan fortsätt och gör mer musik...öva. Får du till det så kan det bli något bra tror jag.
Tänkte exakt samma!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback