Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-07-29, 13:15
  #1
Medlem
https://www.dailywire.com/news/33709...e-kassy-dillon

"According to CBC News, a man in his early 20's and only identified as "David" wanted to buy a Chevrolet Cruze and was given an insurance quote around $4,500. He then asked the insurer if his costs would change if he was a woman. He was told his yearly insurance bill would be reduced to $3,400, or $1,100 less"

By switching his gender, David was able to save $91 a month.

“I did it for cheaper insurance,” David said.

haha.

fan vad man kan trolla samhällen med detta vänsterdravel där man kan bli vad man känner som
__________________
Senast redigerad av quezen 2018-07-29 kl. 13:18.
Citera
2018-07-29, 13:20
  #2
Medlem
Denoms avatar
Varför skulle han ens behöva betala 30k om året i försäkring för en så kass bil?
Citera
2018-07-29, 13:34
  #3
Medlem
Hannsipannsis avatar
Vad har försäkringsbolagens riskanalyser med vänsterdravel och feminism att göra?
Fattar inte din tråd.
Citera
2018-07-29, 13:41
  #4
Avstängd
HMBPTOLEMAJOWs avatar
Herrejädrar..

Kvinnor, även i Sverige, åtnjuter avsevärt lägre försäkringspremier. Det är inte för att du, TS, är en stackars hen - utan för att kvinnor är betydligt mindre riskbenägna och inblandade i långt färre olyckor än män.
__________________
Senast redigerad av HMBPTOLEMAJOW 2018-07-29 kl. 14:17.
Citera
2018-07-29, 14:14
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HMBPTOLEMAJOW
Herrejädrar..

Kvinnor, även i Sverige, åtnjuter avsevärt lägre pensionspremier. Det är inte för att du, TS, är en stackars hen - utan för att kvinnor är betydligt mindre riskbenägna och inblandade i långt färre olyckor än män.

Jag förstår det, men om jag säger att jag identifierar som en kvinna den dagen jag skriver på - borde jag inte betala mindre då?
Citera
2018-07-29, 14:16
  #6
Avstängd
HMBPTOLEMAJOWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av quezen
Jag förstår det, men om jag säger att jag identifierar som en kvinna den dagen jag skriver på - borde jag inte betala mindre då?
Att du säger att du identifierar dig som något du inte är, gör inte att du per automatik "blir" det i juridisk mening. I så fall hade man kunnat komma undan med precis vad som helst genom att identifiera sig som oskyldig.
Citera
2018-07-29, 14:35
  #7
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HMBPTOLEMAJOW
Att du säger att du identifierar dig som något du inte är, gör inte att du per automatik "blir" det i juridisk mening. I så fall hade man kunnat komma undan med precis vad som helst genom att identifiera sig som oskyldig.

Det är ju just det TS är ute efter att poängtera. Den här identitetspolitiken är bullshit. En man är en man och en kvinna är en kvinna, och det ändrar sig inte för att personen ifråga anser något annat.
Citera
2018-07-29, 14:38
  #8
Avstängd
HMBPTOLEMAJOWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
Det är ju just det TS är ute efter att poängtera. Den här identitetspolitiken är bullshit. En man är en man och en kvinna är en kvinna, och det ändrar sig inte för att personen ifråga anser något annat.
Då är ju tråden helt onödig?
Citera
2018-07-29, 14:40
  #9
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HMBPTOLEMAJOW
Då är ju tråden helt onödig?

Nej, den visar ju på att den typen av identitetspolitik förekommer, vilket den såklart inte borde göra, som du själv hävdade.
Citera
2018-07-29, 15:16
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HMBPTOLEMAJOW
Herrejädrar..

Kvinnor, även i Sverige, åtnjuter avsevärt lägre försäkringspremier. Det är inte för att du, TS, är en stackars hen - utan för att kvinnor är betydligt mindre riskbenägna och inblandade i långt färre olyckor än män.

Det kan vara så att kvinnliga bilägare har råd att investera mer pengar i bilens faktiska säkerhetssystem medan manliga bilägare töms på de pengarna genom dyrare försäkringar. Se även (FB) Är idén att kvinnor är dåliga på teknik rättsligt manshat?
Citera
2018-07-29, 15:19
  #11
Avstängd
HMBPTOLEMAJOWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
Nej, den visar ju på att den typen av identitetspolitik förekommer, vilket den såklart inte borde göra, som du själv hävdade.
Jag kan ha rökt för mycket hasch men jag förstår inte vad du menar. TS skulle ju inte kunna sänka sin försäkringspremie, för i de officiella rullorna står han skriven som man, inte kvinna. Så länge han är man på pappret kommer han inte kunna få kvinnornas lägre försäkringspremier.

Värt att tillägga är att jag personligen avskyr identitetspolitiken och allt trams kring det.
Citera
2018-07-29, 15:25
  #12
Medlem
Rudeknugens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HMBPTOLEMAJOW
Jag kan ha rökt för mycket hasch men jag förstår inte vad du menar. TS skulle ju inte kunna sänka sin försäkringspremie, för i de officiella rullorna står han skriven som man, inte kvinna. Så länge han är man på pappret kommer han inte kunna få kvinnornas lägre försäkringspremier.

Värt att tillägga är att jag personligen avskyr identitetspolitiken och allt trams kring det.

Det står ju förhelvete i artikeln att kanadensaren ändrade sitt juridiska kön och fick billigare försäkring pga att riskkalkylen är annorlunda för kvinnor.

Men han är ju fortfarande biologiskt en man, och risken är således lika hög som för andra män, oavsett vad för juridiskt kön det står att han har.

Och så kritiserar TS identitetspolitiken för att det går att utnyttja, eftersom det visar att oavsett vilken verklighetsuppfattning man har/säger att man har, så trumfar det inte biologiska skillnader (verkligheten).

Sluta röka på.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback