Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-07-29, 09:13
  #1
Medlem
https://www.arbetarbladet.se/artikel...-varm-av-lycka
Citat:
Hade du frågat mig, under Flashbackfasen, om jag var lycklig hade jag antagligen svarat "nej". Men Flashback fick tiden att gå och så här i efterhand minns jag tiden med viss värme.
Tyvärr plusartikel men går att läsa till kl 10.00.
Citera
2018-07-29, 09:43
  #2
Moderator
Tinuviels avatar
Det var en rätt fin skildring av Flashback, tycker jag:
Citat:
Vi delar med oss av tankar som vi aldrig annars skulle våga ventilera och vi delar med oss av minnen som aldrig tidigare berättats.
Utifrån fördomarna att Flashback bara innehåller näthat och skvaller:
Citat:
Många tror att det är just detta som utgör Flashback; det svarta, det mörka, det tunga.

Men Flashback innehåller allt, det innehåller oss. Det finns trådar som diskuterar bästa sättet att ta livet av sig – och det finns trådar som diskuterar hur man vattnar en rhododendron eller hur man bäst packar inför Thailandsresan.
Tyckte också att skildringen av att få en egen föga smickrande Flashbacktråd var rätt rolig:
Citat:
Jag tog inte illa upp över kommentarerna, däremot ångrar jag att jag stoppade min mamma, när hon läste tråden och utbrast: "Hur svarar man? Jag vill skriva att jag är din mamma och berätta att min son är jättesnäll!".
Citat:
Min alldeles egna tråd. Jag var lite som en 10-åring som fått sin allra första egna mobiltelefon.
https://www.arbetarbladet.se/artikel...-varm-av-lycka
Citera
2018-07-29, 10:10
  #3
Medlem
elmhedens avatar
Vem är Fredrik Selgeryd?
Citera
2018-07-29, 10:19
  #4
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elmheden
Vem är Fredrik Selgeryd?
Journalist, Arbetarbladet.
Citera
2018-07-29, 10:25
  #5
Moderator
Ancistruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elmheden
Vem är Fredrik Selgeryd?

Krönikör på Arbetarbladet.

Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Det var en rätt fin skildring av Flashback, tycker jag:

Utifrån fördomarna att Flashback bara innehåller näthat och skvaller:

Tyckte också att skildringen av att få en egen föga smickrande Flashbacktråd var rätt rolig.

Jag håller med. Det var en bra och träffsäker artikel.
Citera
2018-07-29, 12:22
  #6
Medlem
Drinkycrows avatar
Tråkigt med betalvägen. Jag skulle gärna läsa den.... Inte ofta man får någon vidare nyanserad bild av flashback.
Citera
2018-07-29, 12:26
  #7
Medlem
jay.simpsons avatar
Är han ens en kändis? Hur kan han få en egen tråd efter sig. Nu var det inte en skvallertråd ser jag och inte ens en hel sida. Högt engagemang reda för tre år sen.

Citat:
Ursprungligen postat av arbetarbladet.se
Det rasistiska partiet Sverigedemokraterna meddelade redan under inledningen av debatten att de tänkte fälla de rödgrönas budget


(FB) Journalisten Fredrik Selgeryd kallar Sd för det rasitiska partiet, belägg?
__________________
Senast redigerad av jay.simpson 2018-07-29 kl. 12:30.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback