Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-08-04, 16:22
  #133
Medlem
Bullfettas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dolche
Kvinnor kan alltid dra kvinnokortet och alla kvinnor utnyttjar det. Har inte träffat en enda kvinna som inte gjort det.

Och kvinnokortet betyder att mannen får ta ansvsvar för det kvinnan gjort - det är alltid mannens fel.

Jo, men så har ju ni karlar bestämt att ni är skyldiga till världens elände. Inom socialdemokration har mannen alltid haft låg status, och han höjer därför oss kvinnor till skyarna.
Genom att ge oss kvinnor hela makten, kan den socialdemokratiske mannen slippa känna sig skamsen för att han inte gjort karriär.
Citera
2018-08-04, 16:32
  #134
Medlem
erikp121s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bullfetta
Jo, men så har ju ni karlar bestämt att ni är skyldiga till världens elände. Inom socialdemokration har mannen alltid haft låg status, och han höjer därför oss kvinnor till skyarna.
Genom att ge oss kvinnor hela makten, kan den socialdemokratiske mannen slippa känna sig skamsen för att han inte gjort karriär.
Det är därför socialdemokratin är döende och vi har att välja mellan nazism och ISIS.
Citera
2018-08-05, 01:56
  #135
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Kvinnor jobbar om de vill? Hm, njä. Jag vet inte hur man skulle klara sig i samhället på regelbunden basis om man inte jobbar iallafall inte som svenska. Invandrare har större möjligheter till bidrag skulle jag tro.

Jag har inte valet att låta bli att jobba. Hur skulle jag klara mig då? Mina vänner har inte heller möjlighet att inte arbeta. Alla jag känner arbetar, och inte för att de VILL.
Jag förstår inte var du hämtar dina påståenden ifrån.
Om du räknar bort åren med barn och fler år i studier, så har du fortfarande dubbelt så många kvinnor som män bland de långtidssjuksrivna.
https://www.prevent.se/arbetsliv/hal...bbelt-sa-ofta/
Jag har en KI-pdf också om du vill ha länk.
Det där är tre varianter.
Sen har du de klassiska, golddiggers, hemmafruar, "sugarbabes" osv.
Citera
2018-08-08, 01:06
  #136
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bullfetta
Jo, men så har ju ni karlar bestämt att ni är skyldiga till världens elände. Inom socialdemokration har mannen alltid haft låg status, och han höjer därför oss kvinnor till skyarna.
Genom att ge oss kvinnor hela makten, kan den socialdemokratiske mannen slippa känna sig skamsen för att han inte gjort karriär.

Exakt, det är alltid mannens fel och nu lät han kvinnor bli patriarkerna också, det är nog det mest avskyvärda.
Citera
2018-08-08, 02:02
  #137
Medlem
hardusettminapas avatar
Har själv börjat fatta detta de senaste åren. TS har helt rätt i att det är kvinnor som skapat det så kallade patriarkatet.

Läste idag att F! kommit fram till att militär upprustning, krig och kärnvapen beror på maskulinitetsnormer och att vi därför måste jobba med att utrota maskulinitetsnormerna. Vad F! dock inte funderat över är vad dessa maskulinitetsnormer beror på. Varför finns de överhuvudtaget? Jo, det är exakt som TS säger. Maskulinitetsnormerna finns för att kvinnor VÄLJER män som uppvisar traditionellt maskulint beteende. För män är hela livet en kamp mot andra män där det gäller att klättra så högt i dominanshierarkin som möjligt, detta för att bli vald av en kvinna av god hälsa och fertilitet och på så sätt maximera sina chanser att sprida sin avkomma och få den att överleva. Ganska enkelt egentligen. Eller väldigt enkelt. Något som alla som inte indoktrinerats i genusteori kan se är helt uppenbart.

När feminister står och gapar om patriarkatet och maskulinitetsnormer borde de istället uppmana sina medsystrar att välja bort de maskulina männen till förmån för de män som inte uppvisar maskulint beteende. Om kvinnor framöver parar sig med lågmälda, snälla, försiktiga, feministiska och undergivna män kommer detta inom sinom tid bli den nya maskulinitetsnormen.

Vi vet så klart att detta aldrig kommer hända eftersom det skulle tvinga kvinnor att para sig med män de inte är attraherade av. Även de mest radikala feminister är ju tillsammans med inskränkta sexister till män så länge de är alfa. Har själv flera exempel på det i min familj och släkt.

Så länge kvinnor väljer som de idag gör och alltid gjort kommer de befintliga maskulinitetsnormerna att bestå, oavsett hur mycket genusvetenskap som lärs ut i skolorna och oavsett hur många miljoner som läggs på detta fält varje år.

Vad gäller kvinnlig rösträtt är även detta något jag insett på senare år. Vi ser nu vilket misstag det var att införa den 1919. Kvinnor tänker generellt mer med känslor, får lättare sympati för främlingar, är mer benägna att tycka som majoriteten/vad som är socialt acceptabelt än att ha en egen åsikt osv, än vad män är. Detta kan vara fina egenskaper i rätt sammanhang men de är definitivt inte passande när man ska vara med och bestämma om hur ett land ska styras. Det kan få fruktansvärda konsekvenser för ett land och inte minst kvinnorna själva vilket vi ju ser är på väg att hända i bland annat Sverige just nu med Islams utbredning t ex.
__________________
Senast redigerad av hardusettminapa 2018-08-08 kl. 02:08.
Citera
2018-08-08, 10:06
  #138
Medlem
Tröttsam denna ständiga polarisering.

Antingen är män "maskulina" och då är de starka, aggressiva, ägnar sig åt att slå hjäl eller domninera folk, män som kvinnor.

eller så är män "feminina" och då ligger de undergivna och krälar på backen.

Finns liksom inget mellanting där
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback