Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-07-29, 00:42
  #1
Medlem
XxDrag0N-Sl4y3RxXs avatar
Hej.

Jag bedriver en näthandel via en Wordpress-hemsida jag designat själv, där man kan kontakta oss via ett kontaktformulär. Jag har använt plug-inet Contact Form 7 till detta.

Det fungerade perfekt ett tag, men det som händer nu när man fyllt i sina kontaktuppgifter osv och trycker "Skicka" är att knappen står och snurrar. Jag får dock ändå ett mejl så egentligen fungerar allt som det ska, men kunden tror givetvis att det inte gått iväg när det bara står och snurrar.

Det som händer då är att dom testar om och om igen. Så varje gång en kund ska kontakta mig så får jag 3-4 likadana mejl.

Hur löser jag detta?
Citera
2018-07-29, 09:31
  #2
Moderator
Protons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XxDrag0N-Sl4y3RxX
Hej.

Jag bedriver en näthandel via en Wordpress-hemsida jag designat själv, där man kan kontakta oss via ett kontaktformulär. Jag har använt plug-inet Contact Form 7 till detta.

Det fungerade perfekt ett tag, men det som händer nu när man fyllt i sina kontaktuppgifter osv och trycker "Skicka" är att knappen står och snurrar. Jag får dock ändå ett mejl så egentligen fungerar allt som det ska, men kunden tror givetvis att det inte gått iväg när det bara står och snurrar.

Det som händer då är att dom testar om och om igen. Så varje gång en kund ska kontakta mig så får jag 3-4 likadana mejl.

Hur löser jag detta?
Är väl nåt javascriptfel nånstans gissar jag, men utan att ha sett nån kod för hur handlern för snurren ser ut är det givetvis helt omöjligt att besvara frågan.
Citera
2018-07-29, 10:06
  #3
Medlem
XxDrag0N-Sl4y3RxXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Proton
Är väl nåt javascriptfel nånstans gissar jag, men utan att ha sett nån kod för hur handlern för snurren ser ut är det givetvis helt omöjligt att besvara frågan.

Jag är helt nybörjare när det kommer till sånt här. Kan jag på något vis bifoga koden här så du eller någon kan lista ut vad som är fel?
Citera
2018-07-29, 16:57
  #4
Moderator
Protons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XxDrag0N-Sl4y3RxX
Jag är helt nybörjare när det kommer till sånt här. Kan jag på något vis bifoga koden här så du eller någon kan lista ut vad som är fel?
Ja.

Du klipper och klistrar in relevant kod i code eller php-taggarna.

Relevant kod=den javascriptkoden som körs när man klickar på knappen. Beroende på vilket js-ramvek som används ser det olika ut, men det du letar efter är nånting som heter nåt i stil med onClick eller liknande på knappen.

Vad händer om du själv provar det hela? Är det olika webläsare det funkar i till exempel? Funkar det i exempelvis IE, firefox och chrome och funkar det likadant i samtliga webläsare?
Citera
2018-07-29, 19:01
  #5
Moderator
Protons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XxDrag0N-Sl4y3RxX
Jag är helt nybörjare när det kommer till sånt här. Kan jag på något vis bifoga koden här så du eller någon kan lista ut vad som är fel?
Du verkar ju iaf inte vara alldeles ensom om ditt problem:

https://wordpress.org/support/topic/...e-on-send-fix/

Edit: och här: https://wordpress.org/support/topic/...pinning-wheel/

Verkar ju vara mer än lovligt buggit det där skräpet.

Enligt inläggen skulle det ju kunna vara nåt annat plugin du har installerat som kommer i konflikt med detta, har du nåt mer installerat och vad händer om du bara provar att ha denna plugin installerad, funkar det då?
__________________
Senast redigerad av Proton 2018-07-29 kl. 19:04.
Citera
2018-08-06, 14:58
  #6
Medlem
Mina tankar är att CF7 kräver ofta en del tweaks och underhåll för att få att fungera bra. Behövs någon som kan lite WP.

Finns andra lösningar som kostar lite pengar som lämpar sig bättre om man inte är insatt.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback