Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-07-29, 23:46
  #25
Avstängd
Kyzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zcrummig
På vilket sätt klagade jag? Jag vill inte gå runt topless eller lägga ut bilder på mina bröstvårtor, gav bara min input på varför jag tror mindre kvinnor är topless idag och gav då ett exempel på hur kvinnor kanske är mer obekväma med det eftersom det är mer tabu för oss. Man ser betydligt fler män gå topless på stan eller lägga ut topless bilder på facebook eller andra sociala medier medan kvinnors bilder tas ner, så det är ju absolut en större stigma kring tjejernas bröstvårtor countrat mot killar. Sa aldrig någon åsikt ifall det var bra eller dåligt så ingen anledning för dig att bete dig passivt aggressivt.

Mvh.
du lät bara så aggressiv, som kvinnor lätt gör utan att veta om det Det är inte ditt fel

Mvh Johan
Citera
2018-07-30, 04:07
  #26
Medlem
Skattebrotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iLikeGiraffes
Det är ett jävla tjat om free the nipple.
Men sen är det inte en jävel som solar topless.

Nåt stämmer inte

Jippot "Free the nipple" var vänsterns försök att försöka lura i folk "nä, vi är inte alls sexualrepressiva".

Enligt programmet om feminism som Belinda Olsson hade så hade en massa feminister bråkat om att de ville få lov att visa brösten eftersom män fick det. Badchefen sa typ "men gör det då, det finns ingen regel mot det". Efter det var det EN feminist som gick topless EN gång och sedan har det aldrig hänt.

Det kan väl aldrig ha att göra med alla muslimer som dominerar svenska badhus nuförtiden, och som vänstern själv har bjudit in?
Citera
2018-07-30, 04:10
  #27
Medlem
Skattebrotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zcrummig
Jag menar det är väl olagligt i Sverige för kvinnor att visa bröstvårtor? Samma på sociala medier, visar kvinna en topless bild på exempelvis instagram tas den ner för den bryter mot ToS men inte om den kille är topless. Vår kropp är bokstavligen olaglig. Så jag menar... yeah. (Dock inte 100% säker på om det är olagligt när man solar men i övriga sammanhang, ja.)

Kvinnans bröstvårta är ju bara olagligt om en heterosexuell man kan bli kåt på den. Annars får man göra vad man vill med den. Finns prejudikat på det - bröstvårtefilter har förvisso automatiskt tagit bort ammande mammor exempelvis, men när detta gått vidare till mänsklig granskning har bilden tillåtits. Så nu vet ni det - bröstvårtor är olagliga om nån man tycker de är sexiga! Det är alltså själva heterosexualiteten som feministpolitikerna vill bekämpa.
Citera
2018-07-30, 04:12
  #28
Medlem
Skattebrotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Filthgrinder
Finns väl rimligen två nytillkomna anledningar till detta som inte fanns på 80-talet. Den mest direkta är ju förmodligen att stränderna lustats ned med brunt semimänskligt avfall som mer än gärna tar sig rättigheten att både glo och tafsa. Den andra torde vara mobilkameror och att pervon använder dessa för att fota mer eller mindre nakna kvinnor på stränderna.

Precis. Här i USA finns många day clubs och andra pooler/stränder där man kan sola och bada topless. Här löses problemet på det självklara sättet att det semimänskliga avfallet helt enkelt inte släpps in alternativt sparkats ut när det visar sitt rätta ansikte. Muslimgängen som numera dominerar hela EU är ett okänt fenomen här.
Citera
2018-07-30, 09:41
  #29
Medlem
Det är klart att man inte ska gå naken ibland andra människor!
Det är ju sjukt.
Man behöver inte ha en sån muslimsk burka för det!
Vanligt sunt förnuft och eftertänksamhet räcker långt.
Män blir sexuellt upphetsade över vad de ser på en kvinna, ser de mycket naken hud och vissa delar av kvinnans kropp så ger det signaler till honom och hon sänder ut vissa signaler, omedvetet eller medvetet....
Att inte täcka över sitt underliv, rumpa, bröst, mage, rygg, låt, axlar och knän är att vara naken!
Det gäller både kvinnor och män.
Men män påverkas mer av nakna kvinnor än kvinnor av nakna män, och de är ju mer sårbara av detta på ett sätt som inte män är...
Men män bör aldrig gå med bar överkropp bland kvinnor tycker jag, inte ens på stranden. Det är avklätt och naket och visar för mycket.
Ta på ett linne!
Det finns respektabla badkläder att få tag på i andra länder, men här i Sverige är det nästan omöjligt att hitta något annat än bikini och vanlig baddräkt.
Man får köpa över nätet.

Lyssna på detta:
The Naked Truth -
Biblical Definition of Naked
A scriptural study of what it means to be naked.
God's definition, not fallen mans definition.

https://www.sermonaudio.com/saplayer...D=730142339354
Citera
2018-07-30, 12:13
  #30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Sexuella trakasserier och övergrepp tror jag dessvärre kan vara en förklaring. Det här med mobilkameror kanske också kan spela in, men frågan är hur mycket? Har en känsla av att topplessmodet på stranden försvann flera år innan mobilkamerorna blev hyggligt bra? Var väl först i mitten av -00 talet mobiler med kameror värda namnet först såg dagens ljus. Topplessmodet överlevde väl egentligen inte ens millennieskiftet? Sedan är det väl en annan sak. Vågar man exponera sig på en strand inför hundratals eller tom tusentals besökare, varför skulle man då inte våga visa tuttarna för någon kamerafluktare?

Tror nog mer på att trakasserier och dåligt beteende från en viss kategori av manliga besökare är förklaringen. Möjligen också i kombination med en minskad sexualisering av det offentliga rummet. Vem minns inte H&M:s underklädsreklam i mitten av 90-talet som väckte sådan debatt. Lättklädda damer i underkläder är inte längre accepterat i t-banan. Vid ungefär samma tid började också porrtidningarna skylas bakom en pappskiva i tidningsställen. Flera butiker valde till sist att sluta sälja dessa tidningar. Delvis beroende på bojkottningskampanjer från diverse sk feminister, men kanske främst på att internet tog över en allt större del av marknaden. Att visa tuttarna på en badstrand tror jag ses som slampigt av många år 2018. År 1988 sågs det mer normalt. TV-serien solstollarna fungerade också bra i slutet på 80-talet. Idag år 2018 hade feministgänget gått i taket.

Nja, hur mycket det där med mobilkameror samt internet egentligen spelar in vet jag inte, men tror att det år något som många tänker på. Är sällan på sandstränder och bara solar och badar, utan oftare vid platser där det går att fiska, grilla, och väsnas lite. Har inte varit på någon av de större badstränderna på ett par år så vet inte hur det ser ut idag.

Under 90 talet tyckte jag ända att det var hyfsat vanligt, även en bra bit in på 00 talet.

Då var det helt acceptabelt att ta av sig bh:n. Värsta hotet då var kåta 15 åringar som ville tjuvkika.
Förutom det var det sällan några bekymmer från övriga badgäster. På senare år har det verkat varit att många vill sola hela överkroppen, men vågar inte efterssom ingen annan gör det.

Senast jag var vid en såndär typisk badstrand med många som solande var det ett gäng brudar som började sola topples. Kort efter det var det många andra som valde att göra samma sak.

Tror att mycket kan ha med det att göra också. Att sitta som ensam solare och visa brösten och känna sig uttittad, och exponerad/sexualliserad av omgivningen kan vara svårt.
Ja, det där du nämnde om bojkottningskampanjer, femenism, och andras syn spelar med stor sannorlikhet in.

Samma rättigheter/friheter, kontra objektifiering/sexuallisering.
Citera
2018-08-24, 18:18
  #31
Medlem
Selfefficacys avatar
Jag har absolut ingen lust att gå omkring och visa brösten för främlingar på stan. Den debatten kan verkligen inte förstå.
Solar då och då topless, kan tycka att det är skönt och bekvämt ibland. Håller mig då lite på kanten av stranden eller var jag nu är.
Vet inte hur upprörd jag skulle bli om nån smygfotade. Gör folk ens det fortfarande då internet är fullt av nakenhet? Känner liksom lite att va fan det dör jag inte av. Skulle dock tycka det vore mycket jobbigare att märka hur någon ligger och vrålkollar precis intill och har en bula i badbyxorna.
Citera
2018-08-24, 22:19
  #32
Medlem
villesons avatar
Visst var det skillnad på det glada 80-talet! Man saknar den tiden! Men det är inte förbjudet på en badstrand, däremot på stan har det väl aldrig varit tal om att gå topless!
Citera
2018-08-25, 02:26
  #33
Medlem
Enmansdemos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle
Utlänningar som stirrar i grupp på nära hålla. Kanske även taffsar. Och idioter som tar smygfoton.
Hjältar som tar smygfoton
Citera
2018-08-25, 03:53
  #34
Medlem
Visst minns man hur mycket topless det var på stranden under 80talet, jag var lite för ung för att uppskatta det då. Tror inte man ska skylla allt på invandrare för det inte är några topless brudar på stränderna mer utan tillgängligheten att ta bilder och videos.

Minns även tonåren tidigt 90tal var det mycket bara bröst på stränderna, mycket ut till sjöa kvällar och nätter med tjejkompisar för nakenbad, tror inte det händer längre.
Citera
2018-08-25, 03:55
  #35
Medlem
Negrer och afghaner. Räcker det
Citera
2018-08-25, 03:56
  #36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anayla
Det är klart att man inte ska gå naken ibland andra människor!
Det är ju sjukt.
Man behöver inte ha en sån muslimsk burka för det!
Vanligt sunt förnuft och eftertänksamhet räcker långt.
Män blir sexuellt upphetsade över vad de ser på en kvinna, ser de mycket naken hud och vissa delar av kvinnans kropp så ger det signaler till honom och hon sänder ut vissa signaler, omedvetet eller medvetet....
Att inte täcka över sitt underliv, rumpa, bröst, mage, rygg, låt, axlar och knän är att vara naken!
Det gäller både kvinnor och män.
Men män påverkas mer av nakna kvinnor än kvinnor av nakna män, och de är ju mer sårbara av detta på ett sätt som inte män är...
Men män bör aldrig gå med bar överkropp bland kvinnor tycker jag, inte ens på stranden. Det är avklätt och naket och visar för mycket.
Ta på ett linne!
Det finns respektabla badkläder att få tag på i andra länder, men här i Sverige är det nästan omöjligt att hitta något annat än bikini och vanlig baddräkt.
Man får köpa över nätet.

Lyssna på detta:
The Naked Truth -
Biblical Definition of Naked
A scriptural study of what it means to be naked.
God's definition, not fallen mans definition.

https://www.sermonaudio.com/saplayer...D=730142339354

Du kanske skulle åka hem till ditt egna land, här i Sverige tar man seden dit man kommer.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback