Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-07-29, 00:08
  #1
Medlem
IMBILDENs avatar
Tänkte på en sak igår när jag var och badade på en strand jag besökte flitigt under 80-talet. Då var jag i yngre tonåren och tyckte det var lite spännande med lite äldre tonårsbrudar som badade och solade topless. De var överallt. Nu syns de inte till. Inte ett par nakna tuttar så långt ögat kan nå och det ser likadant ut överallt. Är det olagligt att solbada toppless år 2018?

Känns lite som utvecklingen gått bakåt på den punkten. Varför måste kvinnors bröst och bröstvårtor skylas med tyg, medan männen slipper? Spolar vi fram bandet ytterligare 20-30 år. vad gäller då? Är det burkini det enda som tillåts på kvinnorna då?
Citera
2018-07-29, 00:16
  #2
Medlem
ChemicalGirls avatar
Funderade själv på att bada topless i år. Men när jag gick till stranden och tittade runt så såg jag inte en enda ens solande tjej toppless. Då sker jag i det, ville inte att folk skulle stirra eller säga till.
Skulle vara bra om tjej vågade göra det, att fler gjorde det. Vad är problemet liksom?
Sen äre fan för mycket sol i år, inte så förtjust i den, blir inte så mycket bad, sitter mest i skuggan och dör av värme.
Citera
2018-07-29, 00:20
  #3
Medlem
Det är ett jävla tjat om free the nipple.
Men sen är det inte en jävel som solar topless.

Nåt stämmer inte
Citera
2018-07-29, 00:23
  #4
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iLikeGiraffes
Det är ett jävla tjat om free the nipple.
Men sen är det inte en jävel som solar topless.

Nåt stämmer inte

Utlänningar som stirrar i grupp på nära hålla. Kanske även taffsar. Och idioter som tar smygfoton.
Citera
2018-07-29, 00:24
  #5
Medlem
Det går i vågor det där.

Verkar dock vara inne att visa skinkor i år!
Citera
2018-07-29, 00:25
  #6
Medlem
4yoonlys avatar
Ja, på 80 talet var det i princip bikinis till stranden och sedan togs toppen av för en jämn solbränna. Det skulle jag vilja säga var det normala på 80 talet. Spelade ingen större roll om det var små tuttar eller gigantiska. Det var liksom ganska normalt, var man kille i tutt åldern så fick man se en del.

Idag verkar det som du säger väldigt ovanligt. Och samtidigt är det inte jätte ovanligt att se huvudbonad och fullt påklädda kvinnor sitta (oftast i någon skugga iofs) och deras barn springa ut och bada fast man kan se att dom knappt kan simma...

Då jag passerat tutt åldern med 30 år nästan så bryr jag mig inte så mycket egentligen. Men det som irriterar mest är kvinnor (oftast 2) med 7-8 barn som sitter och har noll koll på sina barn som inte kan simma (eller knappt) och rädda dem i ett nödläge skulle innebära att dom drunknade med alla deras kläder ganska snabbt...

Jaja... hur som helst ja det verkar som att kroppen behöver skylas idag...
Citera
2018-07-29, 00:32
  #7
Medlem
Filthgrinders avatar
Finns väl rimligen två nytillkomna anledningar till detta som inte fanns på 80-talet. Den mest direkta är ju förmodligen att stränderna lustats ned med brunt semimänskligt avfall som mer än gärna tar sig rättigheten att både glo och tafsa. Den andra torde vara mobilkameror och att pervon använder dessa för att fota mer eller mindre nakna kvinnor på stränderna.
Citera
2018-07-29, 00:44
  #8
Medlem
-Andreas-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Tänkte på en sak igår när jag var och badade på en strand jag besökte flitigt under 80-talet. Då var jag i yngre tonåren och tyckte det var lite spännande med lite äldre tonårsbrudar som badade och solade topless. De var överallt. Nu syns de inte till. Inte ett par nakna tuttar så långt ögat kan nå och det ser likadant ut överallt. Är det olagligt att solbada toppless år 2018?

Känns lite som utvecklingen gått bakåt på den punkten. Varför måste kvinnors bröst och bröstvårtor skylas med tyg, medan männen slipper? Spolar vi fram bandet ytterligare 20-30 år. vad gäller då? Är det burkini det enda som tillåts på kvinnorna då?
Nja...
Den fetade nr 2;
How about now?

Första fetade stycket, det var då.
När du sprang omkring i våffel frisyr o lyssnade på Marvin Gaye's 'Sexual Healing' i din freestyle, var detta en typisk sommarkväll på Malmö beach eller?

Länk, foto av Babes on the Beach '18 - Summer of YOLO;
https://s8.postimg.cc/bcnsvxix1/malm_-halal.jpg
Citera
2018-07-29, 00:48
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Tänkte på en sak igår när jag var och badade på en strand jag besökte flitigt under 80-talet. Då var jag i yngre tonåren och tyckte det var lite spännande med lite äldre tonårsbrudar som badade och solade topless. De var överallt. Nu syns de inte till. Inte ett par nakna tuttar så långt ögat kan nå och det ser likadant ut överallt. Är det olagligt att solbada toppless år 2018?

Känns lite som utvecklingen gått bakåt på den punkten. Varför måste kvinnors bröst och bröstvårtor skylas med tyg, medan männen slipper? Spolar vi fram bandet ytterligare 20-30 år. vad gäller då? Är det burkini det enda som tillåts på kvinnorna då?

Jag såg en lady bada och sola topless på en badplats här i Gbg för ett par veckor sedan. Min gissning är att det var för att provocera hon gjorde detta, inte för att locka till sig hanar.
Citera
2018-07-29, 00:58
  #10
Medlem
Swe1227s avatar
Jag har inte sett någon topless.

Det gör inget heller, skönt att slippa se hängtuttar och annat gammalt/fett.

De snygga brudarna är ju i princip lika fina i bikini som utan ( bra att lämna lite åt fantasin också ju
Citera
2018-07-29, 01:20
  #11
Avstängd
Kyzs avatar
Nu ska jag berätta för er! Har köpt en Nikon P900 (83x (40x i praktiken) optisk zoom DVS inget digitalzoom-trams!!!).... Kristallklar bild på flera kilometers avstånd... Har sett så jävla mycket nakna damer genom den Lätt en av de bästa prylarna jag köpt. Bara man har stativ såklart... Av flera anledningar

Senast var ett gäng nakenbadare i 20-års åldern som solade tvärs över sjön från husbilen. hehe... Gissa om man zoomade Helvete vad jag rekommenderar den här! Går lätt att se in genom hus också. Har sett ett och ett annat par som pippar kan jag säga ...

5/5 stjärnor mvh Johan.

Topic TLDR: det finns, men inte på publika stränder. Har du en jävligt bra kikare eller en kamera med bra zoom så får du se på grejor däremot
Citera
2018-07-29, 01:23
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kyz
Nu ska jag berätta för er! Har köpt en Nikon P900 (83x (40x i praktiken) optisk zoom DVS inget digitalzoom-trams!!!).... Kristallklar bild på flera kilometers avstånd... Har sett så jävla mycket nakna damer genom den Lätt en av de bästa prylarna jag köpt. Bara man har stativ såklart... Av flera anledningar

Senast var ett gäng nakenbadare i 20-års åldern som solade tvärs över sjön från husbilen. hehe... Gissa om man zoomade Helvete vad jag rekommenderar den här! Går lätt att se in genom hus också. Har sett ett och ett annat par som pippar kan jag säga ...

5/5 stjärnor mvh Johan.

Topic TLDR: det finns, men inte på publika stränder. Har du en jävligt bra kikare eller en kamera med bra zoom så får du se på grejor däremot

Din perversa fan
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback