Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-07-28, 18:12
  #1
Medlem
Hej, som rubriken lyder undrar jag om någon av er har använt er av någon form av laserhårborttagning som har visat sig fungera, PERMANENT!?.

Jag själv har erfarenhet av Lifetimeclinic i Uppsala där jag gjort uppemot 13 behandlingar med IPL laser, resultatet har endast varit tillfälligt och för önskad effekt, dvs. för att förbli hårfri måste jag behandla mig ungefär varannan månad. 13 behandlingar har knappt tagit mig halvvägs påväg mot hårfrihet.

Jag har nu funderat väldigt länge på att byte klinik och undrar om några av er, gärna kunniga kan rekommendera en klinik och/eller en laserform som verkligen fungerar.

Tack på förhand
Citera
2018-07-28, 21:03
  #2
Medlem
Det finns inget som är 100% vad är det för typ av hår, ljust, rött, mörkt?
Var på kroppen?
Man, kvinna?
Citera
2018-07-29, 21:12
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fetmedklet
Det finns inget som är 100% vad är det för typ av hår, ljust, rött, mörkt?
Var på kroppen?
Man, kvinna?

Mörka hårstrån, relativt ljus hy och man
Citera
2018-07-29, 21:13
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thelegendhimself
Mörka hårstrån, relativt ljus hy och man
Var på kroppen?
Citera
2018-07-31, 12:06
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fetmedklet
Var på kroppen?

Främst rygg, axlar samt nacke
Citera
2018-07-31, 16:06
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thelegendhimself
Främst rygg, axlar samt nacke
Rygg, bröst,axlar och nacke är hormonellt betingat hos män därför är det också mycket svårare att få bort permanent.
Du får vara beredd på att det aldrig försvinner.
Citera
2018-07-31, 18:46
  #7
Medlem
Intotherainbows avatar
Har kliniken inte informerat dig om att hårsäckar kan ligga i dvala i flera månader?

Det kan ta flera år att lasra bort allt hår som längst, för mig tog det runt två år.

Det är inte ditt bortlasrade hår som växer ut, det är hår som vaknat ur dvala som ännu inte behandlats med laser.

Sen gör dina hormoner att det växer ut nya hårstrån här och där. Det är alltså INTE lasrade hårstrån som växer ut igen.
Citera
2018-08-02, 12:04
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Intotherainbow
Har kliniken inte informerat dig om att hårsäckar kan ligga i dvala i flera månader?

Det kan ta flera år att lasra bort allt hår som längst, för mig tog det runt två år.

Det är inte ditt bortlasrade hår som växer ut, det är hår som vaknat ur dvala som ännu inte behandlats med laser.

Sen gör dina hormoner att det växer ut nya hårstrån här och där. Det är alltså INTE lasrade hårstrån som växer ut igen.

Okej men du lyckades till slut få ett permanent resultat? det är det viktigaste? vilken form av laser gjorde du? IPL?
Citera
2018-08-02, 12:32
  #9
Medlem
Intotherainbows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thelegendhimself
Okej men du lyckades till slut få ett permanent resultat? det är det viktigaste? vilken form av laser gjorde du? IPL?

Ja jag lyckades bli hårfri, men det tog runt två år att gå varvet runt. Det var IPL jag gjorde.
Detta var mellan 2013-2015. Tiden efteråt så fanns inget hår alls. Idag har det växt ut nya enstaka hårstrån, glest utspridda och syns knappt och enkla att ta hand om.

Tänk på att hårväxt är individuell och resultatet från IPL också är individuell och beror på mängder av variabler såsom hudfärg och terapeutens skicklighet.
Jag har tjejkompisar som blev hårfria efter ca sex sessioner medan jag själv behövde mer än dubbla, så det går inte att använda andra människors resultat som någon referens eller garanti, du ta så många sessioner tills du blir nöjd helt enkelt.
Citera
2018-08-03, 14:20
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Intotherainbow
Ja jag lyckades bli hårfri, men det tog runt två år att gå varvet runt. Det var IPL jag gjorde.
Detta var mellan 2013-2015. Tiden efteråt så fanns inget hår alls. Idag har det växt ut nya enstaka hårstrån, glest utspridda och syns knappt och enkla att ta hand om.

Tänk på att hårväxt är individuell och resultatet från IPL också är individuell och beror på mängder av variabler såsom hudfärg och terapeutens skicklighet.
Jag har tjejkompisar som blev hårfria efter ca sex sessioner medan jag själv behövde mer än dubbla, så det går inte att använda andra människors resultat som någon referens eller garanti, du ta så många sessioner tills du blir nöjd helt enkelt.

Okej grymt, tack så jätte mycket för din hjälp
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback