Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 5
  • 6
2018-07-30, 10:31
  #61
Avstängd
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pollenper
Du menar väl antifeministisk ordning.

Leo var med bra länge.
Jag var tvungen att googla honom. Han började 1957. Hur gammal är du? 75 år? Erkänn att du aldrig sett honom. Jag minns honom tydligen bara från enstaka senare inhopp, jag är född på 60-talet.

Finns ingen Antifeminism. Bara män som påpekar när feminister struntar i fakta.
__________________
Senast redigerad av Paris24 2018-07-30 kl. 10:48.
Citera
2018-07-30, 11:12
  #62
Avstängd
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pollenper
Bara män som påpekar när feminister struntar i alternativa fakta.
Att kalla fakta för Alternativa Fakta, ordet är naturligtvis myntat av en kvinna som inte kunde acceptera Fakta, är en känd härskarteknik för att slippa debatt. Att Åsa Boden var dålig och illa omtyckt av de flesta som såg henne vid tiden är fakta som inte kan ändras med ack så många ideologiska ledord. Hon fick tom en skämtlåt inspelad eftersom hon var ett begrepp vid tiden, finns på youtube, inte många som fått det. Hon var känd på Zlatan-nivå. Men det vet ingen som är född efter ca 1975.
__________________
Senast redigerad av Paris24 2018-07-30 kl. 11:41.
Citera
2018-07-30, 14:49
  #63
Medlem
Pansarveckets avatar
Feminismen är den mest skyddade ideologin i en hel serie vänsterideologier som bygger upp det vi kallar åsiktskorridoren och PK-samhället.
Media som går emot skammas ut omgående som fake news.

Övertyga mig om att jag har fel.
Varsågoda.
Citera
2018-07-30, 15:35
  #64
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sir Dwain
Jag tror vi kan dra slutsatsen att om saker vi tycker om har försvunnit så kan vi skylla det på vad vi vill. Jag ogillar att högern stoppade Twin Peaks (ja vi kommunister lyckades få en ny säsong till slut men det tog tid). Det är också SDs fel att det går dåligt för mitt fotbollslag (Leeds).
Jag kan styrka mitt påstående och härleda det med enkel logik, men nu var ditt uppdrag att visa hur jag har fel.
Det du skriver här är inte argument.
Citera
2018-07-30, 22:05
  #65
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sir Dwain
Det har varit flera republikanska presidenter och majoriteter i de olika kamrarna sedan Twin Peaks först sändes. Där har du mitt starka bevis. Leeds kollaps sammanfaller nog ganska bra med SDs framgångar, en tillfällighet? knappast.
Lite som Chuck Norris föddes och dagen efter dog nazismen?
Citera
2018-07-30, 23:16
  #66
Medlem
Sven.Tveskaeggs avatar
Som inbiten Leeds-fan vill jag protetstera mot analysen att deras kollaps skulle sammanfalla med SDs framgångar. Snarare föregick Leeds kräftgång, om något, SDs framgångar. De lyckades också återkomma till The Championship ungefär samtidigt som SD på allvar började få fäste bland de röstande i Sverige.

Vi håller oavsett tummarna inför kommande premiär mot Stoke, om jag minns rätt.

I övrigt vill jag säga att”pandas have two eyes. Terrorists have two eyes. Coincidence... I think not”.
Citera
2018-07-31, 01:32
  #67
Medlem
Sir Dwains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sven.Tveskaegg
Som inbiten Leeds-fan vill jag protetstera mot analysen att deras kollaps skulle sammanfalla med SDs framgångar. Snarare föregick Leeds kräftgång, om något, SDs framgångar. De lyckades också återkomma till The Championship ungefär samtidigt som SD på allvar började få fäste bland de röstande i Sverige.

Vi håller oavsett tummarna inför kommande premiär mot Stoke, om jag minns rätt.

I övrigt vill jag säga att”pandas have two eyes. Terrorists have two eyes. Coincidence... I think not”.

Det är kanske sant, jag förutsatte att SD höll på och växte redan då kollapsen skedde, men jag har inte koll på det. Pandor går inte att lita på: https://www.youtube.com/watch?v=E1b39yMpmJQ
Citera
2018-07-31, 01:45
  #68
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Paris24
Att kalla fakta för Alternativa Fakta, ordet är naturligtvis myntat av en kvinna som inte kunde acceptera Fakta, är en känd härskarteknik för att slippa debatt. Att Åsa Boden var dålig och illa omtyckt av de flesta som såg henne vid tiden är fakta som inte kan ändras med ack så många ideologiska ledord. Hon fick tom en skämtlåt inspelad eftersom hon var ett begrepp vid tiden, finns på youtube, inte många som fått det. Hon var känd på Zlatan-nivå. Men det vet ingen som är född efter ca 1975.

Din, eller någon annans åsikt, krig Åsa Bodéns duglighet som meteorolog är inte fakta utan en åsikt.
Vänligen försök inse det.

Vidare; din åsikt att bara kvinnor är kassa som nu då ex. meteorologer, är också bara din åsikt och ingen fakta.

Du menar denna?
https://www.youtube.com/watch?v=riOGvDg1qK0

Verkar mer vara en hyllning inte ett nedgörande.
Citera
2018-07-31, 03:27
  #69
Medlem
Pansarveckets avatar
Är inte all media tyst med kritik mot feminismen av samma anledning som de är tyst om fredens religion?

För att de är skitskraja för mobben som kommer jaga dem om de kliver utanför formen det minsta.
Förgöra dem, förinta dem och idet senare fallet, som Jyllandsposten, Charlie Hebdot, Salman Rushdie och Lars Vilks upptäckt, döda dem?
Citera
  • 5
  • 6

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback