Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-07-27, 21:38
  #1
Medlem
Tjena alla flashbackare,

Har precis tagit en liten paus från forskning om språkresa till Latinamerika där jag tänkte lära mig spanska. Fann en hemsida vid namn Avista som hade en hel valmöjligheter på skolor och länder att studera i. En del frågor har uppkommit så tänkte vända mig till flashback i hopp om att få de besvarade eller åtminstone bli något klokare.


Här kommer de:

1. Någon som erfarenhet av avista och förhoppningsvis kan rekommendera dem? Om inte, var bör jag vända mig?

2. Vill kombinera utbildningen med lite nöje så gärna sol och bad samt kultur men undviker gärna alldeles för mycket festande och vill inte heller hamna på "landet". Vad rekommenderas?

3. Har kollat en del på Playa del Carmen i Mexiko, någon som har mer erfarenhet om den staden? Är det mycket fest i staden om kvällarna? Undviker gärna Latinamerikas motsvarighet till Magaluf eller Rhodos om det är så.

4. Havanna, Kuba verkar också som en spännande destination att resa till men hur är levnadsstandarderna där? Rent vatten i duschen t.ex?

5. Några generella tips inför en första språkresa? Hur är priserna i diverse orter? Kriminalitet?

Tack på förhand! Ser framemot att läsa era svar!
Citera
2018-07-27, 21:44
  #2
Medlem
Pressbyragubbens avatar
Har ingen erfarenhet själv, men såg detta inlägg för ett tag sedan:

(FB) Jag vill åka ut på ett äventyR!!!!
Citera
2018-07-28, 10:09
  #3
Medlem
Vill du spara pengar kanske det finns någon mindre skola utan flashig hemsida där du bara köper lektioner och ordnar resa, boende etc själv?

PS: playa del Carmen ska du nog undvika om du inte vill vara på ett väldigt turistigt ställe.
Citera
2018-07-28, 17:49
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pressbyragubben
Har ingen erfarenhet själv, men såg detta inlägg för ett tag sedan:

(FB) Jag vill åka ut på ett äventyR!!!!

Intressnat! Kollar in tråden. Tack!
Citera
2018-07-28, 18:20
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kjellheterjag
Vill du spara pengar kanske det finns någon mindre skola utan flashig hemsida där du bara köper lektioner och ordnar resa, boende etc själv?

PS: playa del Carmen ska du nog undvika om du inte vill vara på ett väldigt turistigt ställe.
Tack för info! Värdefullt i och med att jag gärna undviker såna ställen som typ går att hitta här i europa! Någon erfarenhet om Havanna, Kuba?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback