Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-07-27, 15:40
  #1
Medlem
Nu är jag säkert paranoid som fan, men grejen är det att jag känner ibland för att rekommendera spellistor på YouTube till mina klasskamraters Facebook-grupp på LTU om jag tycker att nån lärare eller liknande råkar ha väldigt bra videoklipp om nån kurs, och jag har fått för mig att det här kan räknas som någon form av "reklam" eftersom jag hjälper de lärarna att få många tittare.
Vad tror ni om den här saken?

Nu menar jag alltså videoklipp från vilken lärare eller påläst privatperson som helst, inte bara lärare från LTU.
__________________
Senast redigerad av Mikael861 2018-07-27 kl. 15:43.
Citera
2018-07-27, 16:28
  #2
Medlem
AquaRegias avatar
Varför skulle det ens vara ett problem om det räknades som reklam?
Citera
2018-07-27, 16:36
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AquaRegia
Varför skulle det ens vara ett problem om det räknades som reklam?
Tänkte ifall det skulle bli nåt tjafs om att jag gör det lättare för nån att få så många tittare som möjligt eller nåt i den stilen.
"Här har ni en jättebra spellista som en annan person har gjort, ta en rejäl titt så att han tjänar pengar på tittarsiffrorna", eller nåt.

Nu utgår jag ju ifrån att det inte fungerar riktigt på det sättet, men jag har ibland varit med om att det har varit väldans stränga regler för vissa saker, så jag dubbelkollar mest för säkerhets skull.
Citera
2018-07-27, 20:07
  #4
Avstängd
Jango-fetts avatar
Facebook bryr sig inte, dina polare bryr sig inte, youtube bryr sig inte, din skola bryr sig inte. Vart är problemet? Vilkas regler är du orolig för att bryta?
Citera
2018-07-27, 20:08
  #5
Medlem
AquaRegias avatar
Oj... sluta noja och länka klippen till dem istället
Citera
2018-08-09, 17:19
  #6
Medlem
Mun-till-munmetoden (förväxla inte med mun mot munmetoden!) är ett effektivt sätt att sprida en produkt (eller i detta fall youtubeklipp).

Inga som helst fel med det! Du tycker klippen är nyttiga och så även de du länkar klippen till, vad jag kan förstå?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback