Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-07-27, 14:47
  #1
Medlem
Hej!
Tänkte försöka sälja mitt ps4 pro. En fundering jag har är att på mitt konto så finns det 12 månader av playstations betaltjänst (för gratis spel varje månad osv) samt att jag köpt Horizon zero dawn digitalt. Om jag nu säljer ps4at måste en köpare använda mitt konto för att då ta del av detta misstänker jag? Kan detta på något vis sabba för mig som säljer konsolen, att köparen är inne på mitt konto? Misstänker att man kan ta bort kontokorts-info osv men finns det något annat man ska tänka på?

Tack!
Citera
2018-07-27, 14:53
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roxx09
Hej!
Tänkte försöka sälja mitt ps4 pro. En fundering jag har är att på mitt konto så finns det 12 månader av playstations betaltjänst (för gratis spel varje månad osv) samt att jag köpt Horizon zero dawn digitalt. Om jag nu säljer ps4at måste en köpare använda mitt konto för att då ta del av detta misstänker jag? Kan detta på något vis sabba för mig som säljer konsolen, att köparen är inne på mitt konto? Misstänker att man kan ta bort kontokorts-info osv men finns det något annat man ska tänka på?

Tack!

Sälj Playstationet utan konto. Dvs avlägsna ditt konto innan försäljning.
Citera
2018-07-27, 15:19
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DJ-Emerald
Sälj Playstationet utan konto. Dvs avlägsna ditt konto innan försäljning.

Hej!
Ja det är ju helt klart ett alternativ men det känns som lite slöseri när man precis köpt 12 månader av playstation plus samt ett spel? Tanken va ju att ha det som ett säljargument till en köpare att spel plus 12 månader följer med. Eller tänker jag fel?
Citera
2018-07-27, 15:22
  #4
Medlem
4yoonlys avatar
Själv aldrig funderat på det, men är det inte så enkelt bara att ta bort ditt kontonummer/visa/mastercard osv ur systemet? Alltså låta allt vara som det är men bara ta bort dina kontouppgifter om du gör detta borde ju betalning för PS+ fortfarande gälla.
Citera
2018-07-27, 15:26
  #5
Medlem
Sleepyoh22s avatar
Får man ens sälja sådana konton? Folk som sålt wow konton och liknande har blivit avstängda osv.
Citera
2018-07-27, 15:54
  #6
Medlem
swebarbs avatar
Man låter sällan sitt konto följa med när man säljer en konsoll vad jag vet, varför ska du göra det? är väl upp till köparen om den vill köpa plus konto eller inte sen själv väl? jag hade iaf aldrig gjort det låt ditt konto vara.
Citera
2018-08-01, 23:16
  #7
Medlem
Man loggar väl ur och tar bort sina konton på allt man säljer som ö.h.t. kan ha ett konto. Har aldrig hört talas om att man kan få överta någon annans konto.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback