Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2018-07-30, 18:11
  #25
Moderator
Neksnors avatar
Omdet inte har ändrats de senast åren så har ljusen närmast Lisebergs huvudentré varit kriminella i minst 20 år, de föreställer nämligen en grön gående kanin med okänd sexuell läggning. Men då det bara är en (1) kanin så antar jag att den är en onanist.
Citera
2018-07-30, 19:40
  #26
Medlem
godboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gurkmajja
Ja det är synnerligen beklämmande att skattemedel används till den här typen av propaganda. Denna politik kan inte tillåtas fortgå. Jag är glad att jag inte betalar skatt i Stockholm.

Citat:
Ursprungligen postat av Neksnor
Omdet inte har ändrats de senast åren så har ljusen närmast Lisebergs huvudentré varit kriminella i minst 20 år, de föreställer nämligen en grön gående kanin med okänd sexuell läggning. Men då det bara är en (1) kanin så antar jag att den är en onanist.

Jag ser inget problem så länge ljussignalerna är tydliga, såsom kaninen. Det JAG stör mig på är att man låter skattemedel gå till sånt här trams! Vi har inte plats på våra äldreboenden, att nå sin vårdcentral är nästan omöjligt, polisen dukar under av allt jobb, och så lägger man pengar på sånt här trams! Och det lär ju knappast vara billigt.
Citera
2018-07-30, 20:14
  #27
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _killah
Sedan är ju frågan, om de byts ut. Vad gäller vid aktuell korsning. Bara traska ut? Dvs Zebra-lagen. Eftersom ljuset knappast är enligt lagen.

I staden jag bor i målade man om vissa zebra-övergångar i regnbågsfärgerna. Första gången jag såg det höll jag på att inte stanna eftersom jag inte kände till övergången. Ska inte övergångsställen vara vitmålade för att gälla?


Citat:
Ursprungligen postat av ChemicalGirl
Hade skyltarna satts upp för skoj skull skulle det varit ok. Men de sätts upp pga pride. Lite skillnad.

Ska jag vara snäll så är pride"festivalen" ett jävla skämt, men sanningen är att det är ett vulgärt vansinne. Folk som tar med sina barn dit borde spärras in få dem omhändertagna.

Jag är gravallvarlig, det här kommer slå tillbaka på gay-rörelsen på ett sätt ni inte ens kan föreställa er. 1979 års lag kommer framstå som välkommen.
Citera
2018-07-30, 23:13
  #28
Medlem
Prodelins avatar
Hela snuskiga Pride är bara en jättestor provokation mot alla som inte vill veta av skiten, NI SKA ACCEPTERA OSS

Det är vad budskapet går ut på, problemet är att vi bor i en fri värld och Pride har som utgångspunkt att tvinga folk att ändra åsikt.

Det är ren vänsterpropaganda som ska begravas.
Citera
2018-08-01, 23:01
  #29
Medlem
orvarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prodelin
Hela snuskiga Pride är bara en jättestor provokation mot alla som inte vill veta av skiten, NI SKA ACCEPTERA OSS

Det är vad budskapet går ut på, problemet är att vi bor i en fri värld och Pride har som utgångspunkt att tvinga folk att ändra åsikt.

Det är ren vänsterpropaganda som ska begravas.
Så länge de inte är ute efter att packa mitt bajs,så struntar jag monumentalt i vad de gör,eller inte gör med varandra.

Hur skulle det vara att bara ha ett grönt och ett rött ljus,utan krusiduller?
Citera
2018-08-03, 21:54
  #30
Medlem
I Säffle har ljussignalerna en bild av en glad gubbe och en ledsen. Jag har inte sett det någon annanstans.
Citera
2020-06-26, 23:51
  #31
Medlem
GormDenGamles avatar
Nu blir det permanent!!
Fy fan vad Sverige är pinsamt!

https://www.dn.se/sthlm/samkonade-tr...ir-permanenta/
Citera
2020-06-27, 15:57
  #32
Medlem
DeviatorXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle
Nu blir det permanent!!
Fy fan vad Sverige är pinsamt!

https://www.dn.se/sthlm/samkonade-tr...ir-permanenta/

Ingen fara, skattepengar är en obegränsad resurs! Det finns hur mycket som helst. Man kan också låna pengar obegränsat om man är politiker så du oroar dig i onödan :-D

Det som är mycket värre är att man ny cementerar missuppfattningen om enbart två kön! Dessa trafikljus är ett brutalt slag i ansiktet på alla icke-binära! En gränslös kränkning som ganska snart blir nästa nyhet i mainstream media.
Citera
2022-06-10, 13:09
  #33
Medlem
grungewhores avatar
Bump av tråd. Nu är det bögiga trafikljus uppe vid korsningen Drottninggatan/Mäster Samuelssgatan i Sthlm, finns de på fler platser? och Är det de henarmbandade banditerna i Pride som ligger bakom detta, de måste ha ett lååångt finger upp i arslet på trafikverket?
Citera
2022-06-10, 18:56
  #34
Medlem
Är ok pga att trafikljusen är gay. Men en straight eller ickesexuell modifiering av trafikljus hade nog kunnat anmälas.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback