Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-07-27, 01:14
  #1
Medlem
tjena har då en yamaha slider 09 med denna setuppen:
Cylle: stage 6 sport PRO
Rör:Zx rör
Koppling:stage 6 torque controll mk2
Vev:jasil vev med stage 6 nållager
Fögge:dellorto 17,5
Insug: doppler med membran racining.
problemet är att mitt membran som jag har nu är slutsålt överallt och har varit i snart 3 månader.
länk till membranet som jag behöver köpa:https://www.twostroke.se/doppler-insugskit-racing
I detta insuget sitter membranet och jag mailade twostroker och frågade om dom sålde det seperat men det gjorde dom inte. så min fråga är vilket membran hade passa till det insuget eller om det är lättare att köpa nytt insugg som passar mopeden.
mvh Kaningenting
Citera
2018-08-02, 16:12
  #2
Medlem
wirr3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaningetommoppeder
tjena har då en yamaha slider 09 med denna setuppen:
Cylle: stage 6 sport PRO
Rör:Zx rör
Koppling:stage 6 torque controll mk2
Vev:jasil vev med stage 6 nållager
Fögge:dellorto 17,5
Insug: doppler med membran racining.
problemet är att mitt membran som jag har nu är slutsålt överallt och har varit i snart 3 månader.
länk till membranet som jag behöver köpa:https://www.twostroke.se/doppler-insugskit-racing
I detta insuget sitter membranet och jag mailade twostroker och frågade om dom sålde det seperat men det gjorde dom inte. så min fråga är vilket membran hade passa till det insuget eller om det är lättare att köpa nytt insugg som passar mopeden.
mvh Kaningenting
Insuget du skriver att du har och har länkat till har redan ett membran monterat/inbyggt och verkar inte kunna gå att demontera. Skulle gissa på att du endast kan byta reeds.

Men om du menar att själva membranet som redan sitter monterat har gått sönder är det förmodligen bara att köpa nytt insug och membran.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback