Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-07-29, 19:42
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av G.Zamani
Här är artikeln jag talade om:



https://svenska.yle.fi/artikel/2013/...kiga-i-finland

Det står ju i din artikel att antalet svensktalande inte ökar lika snabbt som antalet finsktalande, alltså att finska växer mer än svenska. Så nej, finskan håller inte på att bytas ut mot svenska i Finland...
Citera
2018-07-29, 19:44
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av huavilkensyn
Det står ju i din artikel att antalet svensktalande inte ökar lika snabbt som antalet finsktalande, alltså att finska växer mer än svenska. Så nej, finskan håller inte på att bytas ut mot svenska i Finland...

Det var inte det jag försökte säga. Jag försökte säga att Finska har arabiskan och ryskan som ökat språk.
Citera
2018-07-29, 20:29
  #15
Medlem
StorTuffBikers avatar
edit
Citera
2018-07-30, 00:39
  #16
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av G.Zamani
Det var inte det jag försökte säga. Jag försökte säga att Finska har arabiskan och ryskan som ökat språk.

Jag läste i en artikel för länge sedan att Svenska språket kommer dö ut i framtiden. Svennar blir minoritet i sitt eget land o arabiskan blir lingua franca, o sharia som rattesnore.
Citera
2018-07-30, 00:42
  #17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HeadsOn
Jag läste i en artikel för länge sedan att Svenska språket kommer dö ut i framtiden. Svennar blir minoritet i sitt eget land o arabiskan blir lingua franca, o sharia som rattesnore.

Svenska språket ökar mer än någonsin då Svenskan lärs ut till exakt allt och alla. Men jag förstår vad du menar, därför ger jag SD min röst.
Citera
2018-07-30, 09:57
  #18
Medlem
Ördögs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av G.Zamani
Det kan stämma. Finnen är ju lite halvryss.

Trots allt är det bättre att vara halvryss än att vara heldum, helfördomsfull och helobildbar.
Citera
2018-07-30, 11:40
  #19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ördög
Trots allt är det bättre att vara halvryss än att vara heldum, helfördomsfull och helobildbar.

Vadå fördomsfull?
Citera
2018-07-30, 13:46
  #20
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av G.Zamani
Svenska språket ökar mer än någonsin då Svenskan lärs ut till exakt allt och alla. Men jag förstår vad du menar, därför ger jag SD min röst.

Du visar dock med önskvärd tydlighet din oförmåga att hantera just det svenska språket. Språk och nationaliteter ska inte ha inledande versal när de befinner sig inne i en mening.

Det finska språket kommer att finnas kvar, var så säker.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback