Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-07-25, 21:53
  #1
Medlem
Tjena,

Var och besökte en gammal vän i Malmö för någon månad sen och tog en spontanare förbi Köpenhamn.

Hade ingen aning om att en festival som heter distortion var samtidigt och trots att jag bara var där 1 dag (onsdagen) och festivalen höll på en vecka hade jag förbannat kul och har nog aldrig sett något liknande någonstans i världen.

För att sammanfatta: Köpenhamn är knöckfullt, olika spelningar runt om i stan, fylla och fest på gator och torg och en atmosfär gjord av cannabisrök.

Här är en video från stadsdelen Norrebro som jag inte ens besökte
https://www.youtube.com/watch?v=27xa11WYzGU


Finns det något liknande i någon svensk stad, som ens kommer i närheten?
Citera
2018-08-12, 12:58
  #2
Medlem
Känner till det. Det är detta som gör KBH till en levande metropol med alternativ! Gatufester är det bästa som finns, du behöver inte bli rånad för att komma ner till en svettig nattklubb och du kan dricka helt öppet på gatan.
Har för mig att det ett tidigare år varit på studiestræde i indre by, där har dom nu efter varje Copenhagen Prideparad en gatufest med musik, alkohol och mat om du tycker om att festa med bögar och flator.

Kan inte tänka mig att det finns något liknande någonstans i Sverige. Det är väll alla våra underbara DDR-lagar som stoppar det, tyvärr.
Citera
2018-08-23, 08:19
  #3
Medlem
Nån som vet när dem kan tänkas släppa datumen för nästa distortion?
Citera
2018-08-23, 08:29
  #4
Medlem
Tror det är runt samma datum varje år. Vft ej specifikt men i juni
Det är från 30 maj - 3 juni
__________________
Senast redigerad av OkandMe 2018-08-23 kl. 08:32.
Citera
2018-09-09, 18:14
  #5
Medlem
Nån mer som ska gå? Bör man boka biljetter snart?
Citera
2018-09-09, 18:42
  #6
Medlem
Det är gratis, är jag nästan säker på
Citera
2019-05-19, 20:18
  #7
Medlem
Snart dags för detta jippo, någon som ska dit?
Citera
2024-03-17, 12:31
  #8
Medlem
SpOeNdis avatar
bumbar gammal tråd! konstigt att denna gatufestival inte fått större uppmärksamhet i vårat land.
Lätt en av dom roligaste festivalerna jag har varit på, även varit på ön (det som kostar en slant) och det var inte ens hälften så roligt som gratis / gatu festivalen!

ska definitivt dit iår igen, någon annan som ska med?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback