Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-07-30, 22:03
  #145
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trixypirate
Sen applåderade alla och du fick en kram av kassörskan. Killens namn? Alberto Einsteinius.
Tror du att det sitter en kassörska i kön till Pippi-showen på Astrid Lindgrens värld eller? Ditt jävla sär.
Citera
2018-07-30, 23:51
  #146
Medlem
Onehandclappings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vespasianus
När ni är ute och reser och gör aktiviteter med era barn försöker ni medvetet planera så babbefria miljöer som möjligt. Exempelvis badplatser som är avlägsna, historiska och kulturella platser ( de flesta babbar gillar inte svensk kultur och historia säkert kort om du vill slippa vrålapor.) Tyvärr så går det ju inte att undvika dem på platser som Gröna Lund och Liseberg och andra nöjesparker hör ju till sommaren att besöka någon nöjespark.

Har än så länge varit relativt förskonad från araber och negrer och hoppas på en fin avslutning av semestern. Några tips på bra ställen som är babbefria i södra och mellersta Sverige som ni vill dela med er av eller som helst ska undvikas?


Var precis på Gotland. Mestadels i norra och södra samt i kneippbyn. Hur lugnt som helst.
Citera
2018-07-31, 23:08
  #147
Avstängd
Har varit ett par där i Tylösand precis. Såg inga araber eller negrer där som gapade och skrek. Kritvit sandstrand och kritvita gäster 😁
Citera
2018-08-01, 00:35
  #148
Medlem
LucioFontanas avatar
Undvik allt som är gratis, eller billigt. Det är där dom är. Det har fått allt gratis sedan det kom till Sveriges gränser. Så det kör gärna vidare på det konceptet.
Citera
2018-08-01, 00:45
  #149
Medlem
LucioFontanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsvatte
"Väldigt länge sedan"? Landet var ju fortfarande bobart så sent som 2006. Titta på dokumentärer eller TV-serier producerade runt Göran Perssons tid. Sverige var fortfarande runt 95% vitt, till och med storstäderna.

Nu när landet är ca. 60% svenskt är det svårt att faktiskt hitta helt blatte-/negerfria områden. Regeringens policy att sprida ut blatteriet över hela riket har ju inte gjort saken bättre.

Invasionen 2015 kan ha varit dödsstöten. Jag såg Sveriges demografiska problem som på sikt lösningsbara. Nu är det bara mörker på horisonten.
.

Ganska lustigt att alla i reklambilder runt om i staden (Sthlm) består av negrer numera typ H&M har inte en svennebanan i sin reklam längre. För nåt år sen va ju en av fem vit, och en neger med blå ögon. Nu är rubbet icke nordiska.
Citera
2018-08-01, 09:11
  #150
Medlem
Guru-Gurus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnDillinger
Mmm... Gissar att du aldrig har vart utomlands och sett svenskar skita ner, eller om du har vart på en svensk campingplats, för dem uppför sig extremt civiliserat och håller det fint och snyggt. Rasister lever ju i en bubbla under sina stenar, så förstår dig.
Håller med dig. En karatefull svensk på semester i Spanien är fullt jämförbar med en nykter arab på en svensk strand. Samma otrevliga, högljudda och ociviliserade beteende.
Citera
2018-08-01, 12:38
  #151
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Evulss
Valkalampi strax utanför Ockelbo är en fin sjö med camping möjligheter samt kolarkojor att hyra. Ligger i Jädraås strax utanför Ockelbo. Mycket trivsamt ställe samt babbefritt.

Edit: för att hyra koja kontaktar ni Kjellasmack i Jädraås, även för fiskekort.

Problemet där är väl snarare att det är en massa fulla finnpajsare (av namnet på stället att döma, verkar finskt).
Citera
2018-08-01, 15:24
  #152
Avstängd
Paris24s avatar
Om resplanen är längre så föreslår jag Manhattan, såg inte en arab eller kebab på 20 dagar och bara några afrikaner, de körde turister i cykel-taxi och arbetade alltså vilket kändes ovanligt positivt. Manhattan har andra problem, men inte babbar. Sannolikt ganska svåra inresekrav till USA.
Citera
2018-08-02, 10:56
  #153
Medlem
Danneliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guru-Guru
Håller med dig. En karatefull svensk på semester i Spanien är fullt jämförbar med en nykter arab på en svensk strand. Samma otrevliga, högljudda och ociviliserade beteende.
¨Förutom" den lilla detaljen att svensken betalat själv för sin semester och kommer så småningom åka hem...
Citera
2018-08-02, 18:38
  #154
Medlem
Guru-Gurus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dannelius
¨Förutom" den lilla detaljen att svensken betalat själv för sin semester och kommer så småningom åka hem...
Så sant så.
Citera
2018-08-05, 14:31
  #155
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bongoman
Tveksamt om Polen ligger i södra Sverige men inte mer än en liten båtresa bort. De få icke-vita som finns där är exotiska inslag, ungefär som papegojor på zoo. Fast de skränar mindre och skiter inte på din jacka.

Jag kan bara intyga att detta stämmer och överlag varmt rekommendera Polen! Var där i ett par veckor i år och trivdes väl. Snorbilligt att äta ute, mycket historiskt och estetiskt intressant att kolla på. Servitriser, receptionister och dylikt är supertrevliga och gör verkligen sitt bästa för att hjälpa till. Anekdot: jag frågade en polack på färjan vilken väg som var bäst att köra när vi kom fram. Han funderade en stund, blev bekymrad, och gick därifrån. Efter säkert 10 min kom han tillbaka glad i hågen efter att ha frågat flera andra för att ha ett vettigt svar!

Också en anekdot: Mot slutet av andra veckan gick jag in i ett litet kafé, och fick plötsligt en märklig känsla av att vara tillbaka i Sverige... och så insåg jag att för första gången sedan ankomst såg jag en mindre flock blattar som satt lealösa och rökte på uteserveringen. Och det var då det slog mig hur vilsamt (och tyst!) det hade varit att bara ha vita människor runt mig ett tag. De blattar man såg är allmänt mer skötsamma också; polackerna är inte konflikträdda och snuten ser inte mellan fingrarna.

Den största nackdelen var väl att de flesta är rätt kass på engelska. Ungdomarna var ok, och kan man lite tyska eller ryska är detta ofta användbart med de lite äldre. Också något högre förekomst av offentlig fylla än i Sverige.

Restips: polackerna är fortfarande relativt formella, så kalla folk "Pan" (herr, uttalas "pann") och "Pani" (fru/fröken, uttalas "panni").
Citera
2019-01-15, 14:37
  #156
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Charmaine
Det Sverige du föddes i... Låter nostalgiskt. Antar att du föddes då Sverige bestod av en homogen befolökning - vilket var väldigt länge sedan.

Jag föddes på 70-talet. Den enda "rasifierade" i den högstadieskola som jag gick i var en svart tjej som var adopterad. I den skolan gick hela kommunens ungdomar. I övrigt så kom det en familj med turkar som sedan dess driver ortens restauranger och är så välintegrerade som någon kan bli. Det handlar om volymerna.
__________________
Senast redigerad av MissUnderstand 2019-01-15 kl. 14:41.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback