Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-06-29, 06:31
  #157
Medlem
Jon.Holmss avatar
Tänkte semestra på Österlen i sommar, någon som vet om Simrishamn
fortfarande är en babbefri zon?
Citera
2019-06-30, 07:26
  #158
Medlem
Incendios avatar
På den öländska landsbyggden är det mest exotiska jag sett tyskar. Sedan är sådana ställen som du nämner bra. Vi gjorde en kort utflykt i hemstaden till Kronobergs slottsruin(som ligger nära stan) och jag blev rent chockad över hur helvitt, rent och lugnt det var. Besök ställen med mindre bekvämligheter, utan wifi och utan blinkande lampor. Djurparkerna är tyvärr ofta stökiga idag så på det området är istället mitt tips att besöka riktiga bondgårdar eller 4h-gårdar(som inte ligger mitt i stan). Det finns många bönder som om somrarna driver någon liten turistverksamhet. Besök stränder på landet som inte ligger vid en busshållplats och inte ligger i anslutning till en större parkering.
Lantcafeer är trevliga. Museer utan lekplatser. Svensk kultur(ruiner och folkmusikfestivaler är fantastiska, för det senare besök gärna korrö). Satsa på friluftsliv - det är inget för babbar.
Och måste /vill ni gå på babbe-besökta ställen så tänk på tiderna. Babbar är vanligen inte ute på utflykt innan lunch.
Citera
2019-06-30, 07:44
  #159
Medlem
Incendios avatar
Andra fantastiska ställen som inte är Sverige, men ändå ligger nära: Norra Finland(ofta svenskspråkigt dessutom) och Bornholm.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback