Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 7
  • 8
2018-10-21, 02:13
  #85
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johan184
Tror det är enklare om man ser en 2-fils-rondell som en 2-filig väg. Ska du byta fil är det du som ska se till så ingen är i filen du ska in i.

För övrigt är det nästan ingen som kan köra i rondeller. Jag har en rondell på väg till jobbet där det är två filer in till rondell och i rondell. Höger är till högersväng eller rakt fram. Vänster är till rakt fram eller vänster. Tydliga stora skyltar är det också. Minst en gång i veckan kommer han som ligger i högerfilen in i rondellen och fortsätter runt i rondellen, så jag inte kommer ut rakt fram.

Vanligare dock...är att han som ligger bredvid mig i höger fält..kör rakt fram som han ska...men fattar inte att det är 2 filer, och skär in i min så jag får bromsa och svänga undan. Detta händer så ofta att jag numera ser till att lägga mig lite efter bilen i höger så att jag bara kan observera när dom sneddar genom min fil.


Vi hade behövt skicka alla till rondellprov omgående i sverige.
Som nämnts i tråden får den som är i höger fil köra varvet runt om denne så önskar. Det du skriver om skyltar, är det påbudsskyltar eller skyltar som visar var respektive väg leder?
Citera
  • 7
  • 8

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback