Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-08-12, 22:58
  #49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av redcube
Känns som att hela samhället, inkl kvinnor, "shittestar" männen kontinuerligt.. Men det sker ingen motreaktion. Ingen sätter ner foten.
Då blir det som det blir. Kvinnor kanske tappar tilliten. Feminister går in i nåt tillstånd där de färgar håret lila i pottfrisyr och tar avstånd från män. De kanske inte får sex? Testosteronet finns inte kvar? För mycket porr och onani?

Även nya hannar kan härja fritt i en sån kontext. Testa gränserna, som inte finns.

I naturen hålls ordningen av starka alfahannar för att undvika kaoz. Då blir det harmoniskt inom de ramar som sätts..

Det är de utländska mänenn som sätter slynorna på plats och därför svenska slynor dras till utländska män. Ser ni den röda tråden?
Citera
2018-08-13, 14:26
  #50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tirias
sammanfattar nog sveriges läge rätt så bra

dock finns det ett frågetecken, har sverige nog med starka män kvar? tveksamt

Dem enda starka svenskarna jag stött på ( inkluderar mig själv en aning med) är vi svenskar ifrån förorten. Som varit i minoritet flertalet gånger och fått slåss emot MENA paket. Åker du till valfri innerstad i en storstad eller en stad med 13-30tusen invånare så märker du att Östrogenet flödar, Svensken vågar inte ens titta upp på gatan utan går ihop krympt som en liten hen med olagligt dålig hållning som väntar på att bli överfallen.

Nästan så att Svenska kvinnor går modigare utomhus än killarna.. Gör ont inombords när man ser en svensk kille i 13-16års åldern som spelar dator,dricker läsk i pet flaskor och öser i sig massa skit som bara bidrar till mer feminin framtoning, jämför med en invandrare i samma ålder. Dem går på gym,spelar fotboll, och är mer aktiva.
Citera
2018-10-15, 20:30
  #51
Medlem
illern1503s avatar
Om alla i denna tråden kubde göra ens något i praktiken skulle det göra skillnad.
Citera
2018-10-18, 08:08
  #52
Medlem
HasseBanans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Å andra sidan säger det väl något positivt om "Svensson", att h*n trots decenniers massivt demokratur, mediemonopol, en svag svensk konstitution (som gynner polikermakt) och liknande manifestationer av centraliserad maktpolitik i gammalpolitikernas countryclub numera i opinionen har sagt ifrån med 20-25%.

Det är inte dåligt att så många av Svensson har kunnit frigöra sig från propagandan om det utopiska Sköna-nya-värld-Sverige. En propaganda som tyvärr har varit mycket effektiv tills nu.

Va?! Har du egna åsikter? Jag trodde bara du letade argumentationsfel hos folk.

OnT så ligger nog svaret i 200 år av fred och många decenniers välfärd. Vi stod utanför bägge världskrigen och det var mycket längesedan vi tvingades kämpa mot någon påtaglig fiende. Skulle vi hamna i krig idag skulle många svenskar bli handlingsförlamade av skräck och/eller inte veta hur de skulle reagera. Kanske har vi fått invandringen som "straff" för vår mesighet, naivitet och feghet för att vi ska få uppleva hur det är när andra folkslag successivt tar över. Det kanske är det som behövs för att vi ska lära oss stå upp och slåss för vårt land, vårt folk och våra barns och barnbarns framtid.

Tyskarna är väl det enda europeiska folk som lite grann kan jämföras med svenskar, som bär någon sorts kollektiv "skuld" efter Hitler som de försökt kompensera för. Även engelsmän som har låtit sharialagar ta över hela stadsdelar, främst i London. När folk blir passiva, obrydda, tappar sin moraliska kompass och sin naturliga självbevarelsedrift och hänger sig åt nästan bara nöjen, fördummande förströelser och allmän dekadens och därmed blir ännu dummare och mer passiva, så kan ett "medeltidsfolk" som håller ihop och som är starkt auktoritära och principfasta lätt ta över i ett land. De från mellanöstern/ Afrika utnyttjar det faktum att västerlänningen är för lat och bekväm för att göra motstånd.
Citera
2018-10-20, 12:14
  #53
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Å andra sidan säger det väl något positivt om "Svensson", att h*n trots decenniers massivt demokratur, mediemonopol, en svag svensk konstitution (som gynner polikermakt) och liknande manifestationer av centraliserad maktpolitik i gammalpolitikernas countryclub numera i opinionen har sagt ifrån med 20-25%.

Det är inte dåligt att så många av Svensson har kunnit frigöra sig från propagandan om det utopiska Sköna-nya-värld-Sverige. En propaganda som tyvärr har varit mycket effektiv tills nu.

Citat:
Ursprungligen postat av HasseBanan
Va?! Har du egna åsikter?

Ja, och iblant och när det är relevant manifesterar dessa sig i mitt debattdeltagande.

Citat:
OnT så ligger nog svaret i 200 år av fred och många decenniers välfärd. Vi stod utanför bägge världskrigen och det var mycket längesedan vi tvingades kämpa mot någon påtaglig fiende. Skulle vi hamna i krig idag skulle många svenskar bli handlingsförlamade av skräck och/eller inte veta hur de skulle reagera. Kanske har vi fått invandringen som "straff" för vår mesighet, naivitet och feghet för att vi ska få uppleva hur det är när andra folkslag successivt tar över. Det kanske är det som behövs för att vi ska lära oss stå upp och slåss för vårt land, vårt folk och våra barns och barnbarns framtid.

Tyskarna är väl det enda europeiska folk som lite grann kan jämföras med svenskar, som bär någon sorts kollektiv "skuld" efter Hitler som de försökt kompensera för. Även engelsmän som har låtit sharialagar ta över hela stadsdelar, främst i London. När folk blir passiva, obrydda, tappar sin moraliska kompass och sin naturliga självbevarelsedrift och hänger sig åt nästan bara nöjen, fördummande förströelser och allmän dekadens och därmed blir ännu dummare och mer passiva, så kan ett "medeltidsfolk" som håller ihop och som är starkt auktoritära och principfasta lätt ta över i ett land. De från mellanöstern/ Afrika utnyttjar det faktum att västerlänningen är för lat och bekväm för att göra motstånd.

Iofs inte mycket i detta som är oförenligt med min kommentar ovan.
Citera
2018-10-20, 12:18
  #54
Medlem
Vad pratar du om en miljard kineser lever i diktatur??
Citera
2018-10-21, 19:42
  #55
Avstängd
MagnusBengtsens avatar
Felpost.
__________________
Senast redigerad av MagnusBengtsen 2018-10-21 kl. 19:56.
Citera
2018-10-21, 19:56
  #56
Avstängd
MagnusBengtsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tochtli
Finns det något folkslag genom historien som låtit sig bli så illa behandlade utan att göra motstånd? Det enda motstånd som utförs är när flyktingaktivister förhindrar flygplan från att lyfta, eller att vänsterextremister startar fackeltåg och våldsamma demonstrationer. Det finns inget som helst motstånd mot vansinnet.

Den här tråden är helt lysande. Läser än så länge bara på första sidan.

Hassebanan här ovan är inne på att det enda folket som är som svenskarna, det är tyskarna och engelsmännen. Men ja, TS, vi kan nog lägga till belgarna, fransmännen och holländarna.
Citera
2018-10-22, 21:59
  #57
Avstängd
MagnusBengtsens avatar
Har ikväll stött på ytterligare (en förmodad) svensk som på fullt allvar menar att svenskarna bara haft tur att födas här och därmed inte har någon särskild rätt till sitt land. Det är bara att komma hit varhelst ifrån och kolonisera bäst man vill. Ett sådant land förstörs förstås ned till den nivå ingen längre vill leva där mer.

Frågan är varifrån sådana här tankar kommer ifrån. Dagens kristna? De verkar vara lite muppiga tyvärr. Mina erfarenheter.
Citera
2022-03-03, 10:33
  #58
Medlem
*Bump*

Apropå motstånd så undrar jag hur vi svenskar skulle reagera vid en invasion. Skulle vi bjuda på lika hårt motstånd som ukrainarna nu gör? Jag är absolut imponerad av deras enorma stridsvilja. De verkar gå man ur huse för att ge ryssen på nöten.

Vad skulle hända i Sverige om vi utsattes för motsvarande övergrepp? Tyvärr är väl min magkänsla att vi skulle lägga oss platt för Ivan. "Det är ingen idé att kämpa mot en överlägsen fiende", "Det är inte värt att offra sitt liv", "Jag gör hellre passivt motstånd", "Jag tror inte på våld som lösning på konflikter", etc..
Citera
2022-03-04, 12:27
  #59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ByByBiden
*Bump*

Apropå motstånd så undrar jag hur vi svenskar skulle reagera vid en invasion. Skulle vi bjuda på lika hårt motstånd som ukrainarna nu gör? Jag är absolut imponerad av deras enorma stridsvilja. De verkar gå man ur huse för att ge ryssen på nöten.

Vad skulle hända i Sverige om vi utsattes för motsvarande övergrepp? Tyvärr är väl min magkänsla att vi skulle lägga oss platt för Ivan. "Det är ingen idé att kämpa mot en överlägsen fiende", "Det är inte värt att offra sitt liv", "Jag gör hellre passivt motstånd", "Jag tror inte på våld som lösning på konflikter", etc..

Det är ganska stor skillnad mellan Ukraina med en befolkning på ca 48 miljoner och Sverige. Sverige kan inte försvaras efter nedmonteringen under alla år. Dessutom vill inte de flesta svenskar försvara landet längre efter all massimigration. Ingen vill offra sitt liv för nuvarande regering och en massa afghaner, araber och somalier som tycker illa om oss trots allt vi gjort för dessa människor. Dessutom är alla som gjort allmän värnplikt 50 plus och kan knappast strida speciellt bra. Så just nu är det ren walkover. Skillnaden att styras av Putin och dårarna i regeringen är för marginell för att motstånd ska uppkomma.
Citera
2022-03-04, 14:21
  #60
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av D_V_S
Ja, det är ett riktigt mesigt folkslag. Min objektiva översyn får väl bli att jag hoppas att folk som forskar på mänskligt beteende tar sig en rejäl titt på Sverige och dess beteende. Sverige är som filmen Idiocracy.

Men vad kan man förvänta sig av ett land där "nationalekonomen" Henrik Schyffert pratar om Netflix & pizzaeconomics.

Hur landet blev såhär är den intressanta frågan. Jag har inte svaret. En brist på homogen befolkning är definitivt en stor bov i dramat. Synd att man är svensk nästan, annars hade man som avlägsen släkting kunnat skratta åt det.

I slutändan kanske allt ordnar sig ändå, och typiskt nog kommer ingen riktigt fatta hur. Irrationalitet och överdriven godhetssignalering kanske blir som den magiska ingrediensen som gjorde läsken till storsäljare.

Håll tummarna och runka på!

Sveriges befolkning var homogen. Det handlar om att man via hjärntvätt har förändrat befolkningens tänkande.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback