Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-07-25, 00:12
  #1
Medlem
Skulle nog behöva svar från dom som är väldigt erfarna som varit ON länge utan cruise alt nån som läser mycket vetenskapliga studier. Har tränat i 7 år på gym 4-7 ggr/vecka. Efter 2 år gick jag på min första kur, låg testo och sedan dess tog det inte lång tid innan jag varit ON i ca 4 år nu med doser mellan 90-150mg Testo ED (beroende på ester har jag olika stickintervall såklart, men det är snittet iaf). Har ganska stor erfarenhet (förväxla inte med enorm vetenskaplig kunskap), av AAS vid det här laget.

Så till den stora frågan då, blir man tolerant på Testo när man inte riktigt har cruisat på så här lång tid, alltså successivt sämre resultat från Test? Känner nämligen att mina resultat har stagnerat rejält/nästan totalt senaste 1.5-2 åren, och jag vet att jag kan bli båda större och def starkare under denna tid, speciellt med AAS. Kan det vara så att min kropp reagerar mkt sämre på Testot nu efter 4 år utan cruise? Kommer köra min första cruise snart oavsett ett tag, men vore skönt att höra era erfarenheter om det blir bättre efter en cruise. Hör gärna åsikter från dom som är vetenskapligt bra insatta eller har lång erfarenhet av att vara ON. Förstår konsekvenserna med att jag antagligen aldrig kommer kunna få barn osv. Fokusera helst inte på sådant.

Sedan känns det onödigt att gå in på varför jag gjort som jag gjort. Det räddade mitt liv eftersom träningen (och AAS som hjälpt den), har varit motivationen att ta sig igenom allt skit som har hänt mig, vill dock inte vara mer specifik än så när det gäller det.

Kan nämna att jag kört ett flertal ggr dom vanligaste orala och oljorna men växlar där såklart beroende på vad jag vill uppnå.
Citera
2018-07-26, 00:32
  #2
Medlem
Här var det ensamt Man brukar säga, finns inga dumma frågor men detta kanske var en...
Citera
2018-07-26, 08:26
  #3
Medlem
Väldigt otydligt hur du gått tillväga.

Har du legat på 350mg/w med bara test så tycker jag att det är en Cruise.

Har du gjort stora werlabs någon gång under tiden?

Har du kört hcg?

Har du blastat med clomid istället för oralsteroid?

När du säger ingen Cruise så menar du att du har blastat i 4 år, isf hur har dos och val av prepp sett ut?

Du har stagnerat, hur äter du? Progressiv overload ksn man applicera på maten också iaf när det gäller macros, en större kropp behöver mera energi.

Vilka märken har du kört? Fake?
Citera
2018-07-26, 08:41
  #4
Medlem
Exodus78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ledig11
Här var det ensamt Man brukar säga, finns inga dumma frågor men detta kanske var en...

Jag läste igenom ditt inlägg både 1 och 2 gånger ganska omgående efter du skrev det, men ärligt talat är det ganska svårt att begripa vad du faktiskt gjort.
Svara gärna på frågorna ovan så blir det enklare för oss att råda dig.

/E
Citera
2018-07-26, 09:29
  #5
Medlem
HeadOfBoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ledig11
Skulle nog behöva svar från dom som är väldigt erfarna som varit ON länge utan cruise alt nån som läser mycket vetenskapliga studier. Har tränat i 7 år på gym 4-7 ggr/vecka. Efter 2 år gick jag på min första kur, låg testo och sedan dess tog det inte lång tid innan jag varit ON i ca 4 år nu med doser mellan 90-150mg Testo ED (beroende på ester har jag olika stickintervall såklart, men det är snittet iaf). Har ganska stor erfarenhet (förväxla inte med enorm vetenskaplig kunskap), av AAS vid det här laget.

Så till den stora frågan då, blir man tolerant på Testo när man inte riktigt har cruisat på så här lång tid, alltså successivt sämre resultat från Test? Känner nämligen att mina resultat har stagnerat rejält/nästan totalt senaste 1.5-2 åren, och jag vet att jag kan bli båda större och def starkare under denna tid, speciellt med AAS. Kan det vara så att min kropp reagerar mkt sämre på Testot nu efter 4 år utan cruise? Kommer köra min första cruise snart oavsett ett tag, men vore skönt att höra era erfarenheter om det blir bättre efter en cruise. Hör gärna åsikter från dom som är vetenskapligt bra insatta eller har lång erfarenhet av att vara ON. Förstår konsekvenserna med att jag antagligen aldrig kommer kunna få barn osv. Fokusera helst inte på sådant.

Sedan känns det onödigt att gå in på varför jag gjort som jag gjort. Det räddade mitt liv eftersom träningen (och AAS som hjälpt den), har varit motivationen att ta sig igenom allt skit som har hänt mig, vill dock inte vara mer specifik än så när det gäller det.

Kan nämna att jag kört ett flertal ggr dom vanligaste orala och oljorna men växlar där såklart beroende på vad jag vill uppnå.

Allting normaliseras efter tid. Vill du ha träningsresultat så periodisera, byt doser och prepp. Jag har själv tagit en lite paus från testo just av denna anledningen nu. "Cycle everything" - tips från coachen.
Citera
2018-07-28, 15:39
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ukklavek
Väldigt otydligt hur du gått tillväga.

Har du legat på 350mg/w med bara test så tycker jag att det är en Cruise.

Har du gjort stora werlabs någon gång under tiden?

Har du kört hcg?

Har du blastat med clomid istället för oralsteroid?

När du säger ingen Cruise så menar du att du har blastat i 4 år, isf hur har dos och val av prepp sett ut?

Du har stagnerat, hur äter du? Progressiv overload ksn man applicera på maten också iaf när det gäller macros, en större kropp behöver mera energi.

Vilka märken har du kört? Fake?

Ok, ska göra det tydligare då. Har nog sällan kört fejk men kvaliten har såklart varierat. Köper mest IRL från en byggare som har bra koll på kvalité på det han köper in. Har nästan aldrig legat under 500-600mg ew testo. Kan nog säga att jag har legat mellan 700-1200mg ew under dessa fyra år. Har sen ett halvår tillbaka börjat köra Arimidex 1mg eod eller e3d. Inte kört AI tidigare, märkte väl en bättre libido endast. Inte kört hcg öht under denna tid. Ingen clomid, ingen Nolva.

När det gäller orala har jag växlat mycket. Har varit:

Sdrol
Anadrol
Anavar
Winnar
Dbol
DNP (om det räknas)

Har kört mer men det är det jag kommer ihåg på rak arm nu. Har kört många av dessa prepp flera gånger men kör inte så ofta Orala.

Oljor:

Testo
Deca
Tren A och E
EQ
Masteron

Harit testat mig på Werlabs, hela köret och allt såg bra ut för ett halvår sen förutom kraftigt förhöjt Testosteron såklart ^^

hmm står still i huvudet, har testat och kört fler prepp än dessa men kommer inte ihåg allt just nu. Oftast är det endast Testo jag kör en dos på 700mg ew, blandar ibland, mer med orala än oljor.

Kan vara värt att nämna att jag har missbrukat droger kraftigt under den här tiden. Har nu nyligen slutat efter lång nedtrappning av benso, lyrica och subutex (opiat). Tro det eller ej men har varit en fungerande tung missbrukare och träningen samt AAS var det som till slut lyckades få ut mig ur missbruket helt. Antagligen död idag annars. Tränar 4split 4-7 ggr i veckan alla dessa år med ett par undantag, 2 perioder utan träningen varav en på 4v och en på 6v. Annars kört hårt och bra. Kan tänka mig att det här är boven till viss del så får så kan tänka mig att det blir viss förbättring kommande år. Speciellt eftersom sömnen har varit riktigt jävlig senaste året, speciellt senaste 4 månaderna. Vaknar efter 2 timmar först, sen sover jag 1-2 timmar åt gången med skräckdrömmar varje natt. Skakar tydligen på natten pga mardrömmarna enligt min ex sambo.

Har skött kosten ganska bra. Har bra rutinger och ingen skräpmat. Mycket lightläsk förvisso men är alltid Cola Zero. Ingen godis, choklad, pizza etc. Vanlig husmanskost som jag ofta blandar med Proteindrink för att få tillräckligt med protein. Vid bulk väger jag inte maten men vet ungefär hur mycket jag ska äta för sakta viktuppgång eller kcal balans. Vid deff är jag mer seriös med kost såklart, mycket fisk och väger maten. Jag har Testat köra hårdare bulk när jag gått på flera starka prepp samtidigt. Ingen större effekt.

Har haft enorm stress pga livssituation med galna tjejer under 3 år, och som jag sa tidigare, enorma sömnsvårigheter och ganska grov ångest ofta. Hoppas det försvinner med drogerna nu.

Blev lite rörigt, har ont om tid pga högsäsong på jobbet nu och lite ork.

Hoppas ni fick lite mer kött på benen om min situation. Om jag missade något eller feltolka, fråga gärna igen eller om ni har andra frågor. Har en väldig passion för träningen och vill verkligen komma vidare.
Citera
2018-07-29, 11:33
  #7
Medlem
Ok, det känns som om din kropp behöver "aktiv vila" och med det menar jag: minska på prepp, få till en bättre sömn, lugnare vardag och ffa mindre knark. Ta hjälp av en coach med mat, kostar ca 500-1000kr för ett bra upplägg. Lägg dig på cruise test 125-350mg/w i minst 6mån.
Hur är dina stats; längd, vikt, bf, bänk, mark och böj tex?

Må väl.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback