Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2018-09-21, 00:35
  #25
Medlem
Enkidu.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ScarySully
FW spelar ingen roll. Det krävs nya Switchar på hyllorna för att kunna stoppa hacket (nuvarande modell har ett chip som har en bakdörr att boota från sd-micro om du kortsluter det)

Inte hört ännu att nya modeller kommit ut ännu. Men det är nog bara en tidsfråga. Så ju förr du hugger en från hyllan desto bättre.

Citat:
Ursprungligen postat av Mikkäjävvel
Tack igen! Blir en dyr vecka då. Får bli en PS4 pro och en switch.

De nya Switch som säljs har definitivt den s.k. "ipatchen", vilket omöjliggör "RCM-exploits".

https://gadgets.ndtv.com/games/news/...h-hack-1882136

https://gbatemp.net/threads/switch-i...number.481215/

Lista över "hackbara" serienummer:
Citera
2018-09-21, 15:07
  #26
Medlem
Mikkäjävvels avatar
Enkidu.: Aj fan då, var på väg att köpa en igår men tiden rann iväg. Tack för infon!
Citera
2018-10-22, 10:45
  #27
Medlem
Dongle

Efter att man bootat upp konsolen med CFW och tagit bort donglen, kan man ansluta nintendot till dockan och spela på tvn? Känner spontant att det borde gå utan problem, men jag har kollat runt på youtube och hittills inte sett någon som spelar på TV skärmen med CFW därför jag frågar.
__________________
Senast redigerad av Eddan10 2018-10-22 kl. 10:45. Anledning: Blev itne som tänkt, ny användare
Citera
2018-10-24, 15:39
  #28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eddan10
Efter att man bootat upp konsolen med CFW och tagit bort donglen, kan man ansluta nintendot till dockan och spela på tvn? Känner spontant att det borde gå utan problem, men jag har kollat runt på youtube och hittills inte sett någon som spelar på TV skärmen med CFW därför jag frågar.

Absolut, bara tuta och köra och sätta den i sleep, så är det bara starta igen när du vill. Docka eller handhållet är samma sak sett till hacket. Kör du SXOS 1.7 eller senare så är DNS:erna hos Nintendo blockat så man inte råkar gå online, samtidigt är det bra att ha wifi så man kan uppdatera sxos löpande direkt i konsolen. Har du aktiverat autorcm så slipper du jiggen, då räcker det med dongle om den dör. Utan dongle kommer den ej starta. Och tänk även på att dongeln kan laddas ur.
Citera
2018-10-25, 22:21
  #29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ScarySully
Absolut, bara tuta och köra och sätta den i sleep, så är det bara starta igen när du vill. Docka eller handhållet är samma sak sett till hacket. Kör du SXOS 1.7 eller senare så är DNS:erna hos Nintendo blockat så man inte råkar gå online, samtidigt är det bra att ha wifi så man kan uppdatera sxos löpande direkt i konsolen. Har du aktiverat autorcm så slipper du jiggen, då räcker det med dongle om den dör. Utan dongle kommer den ej starta. Och tänk även på att dongeln kan laddas ur.

Tack för svar .
Har beställt en NS Atmosphere dongle för ett tag sedan som jag väntar på nu. Har Firmware 5.1 just nu på switchen, är det lönt att uppgradera till senaste ? Eller bättre att avstå? Läste i tråden att det är sagt att det skall fungera på alla Firmwares, men vill bara dubbelkolla så man inte går och gör något man senare kommer att ångra .
Citera
2018-10-28, 00:00
  #30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eddan10
Tack för svar .
Har beställt en NS Atmosphere dongle för ett tag sedan som jag väntar på nu. Har Firmware 5.1 just nu på switchen, är det lönt att uppgradera till senaste ? Eller bättre att avstå? Läste i tråden att det är sagt att det skall fungera på alla Firmwares, men vill bara dubbelkolla så man inte går och gör något man senare kommer att ångra .

Håll dig på 5.1. Många med nyaste har bannats efter gått online för att uppgradera spel. Jag har uppgraderat över 100 spel i ofw utan ban (både nsp och xci)
Citera
2018-10-29, 21:55
  #31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ScarySully
Jag köpte härifrån och har en Pro till på väg åt en vän jag skall hjälpa.

https://www.online-trends.net/ukstor...er-sx-pro.html

Dock så är artikeln borta nu, kan ju hoppas den dyker upp igen. Jag behöver beställa en till. Deras pris var väldigt bra, 40eur inkl frakt.

Kolla här för andra återförsäljare: https://team-xecuter.com/where-to-buy/

När det gäller trackers så är det nog privata större sidor. Jag har mer eller mindre samtliga Switch spel (ca 170st kasset spel och 500+ från eShoppen) nerladdade från Torrentleech, där har Switch en egen kategori sedan juni.

Hur lyckas man få en invite till Torrentleech? Min Ns atmosphere dongle har precis anlänt och det är dags att fylla på med "roms" :P heh
Citera
2018-10-31, 15:49
  #32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eddan10
Hur lyckas man få en invite till Torrentleech? Min Ns atmosphere dongle har precis anlänt och det är dags att fylla på med "roms" :P heh

Tvärsvårt med invites till TL tyvärr. Fick 2st när jag joinade för 12år sedan och aldrig fått några nya. Tror om jag pröjsar typ 300kr att jag kan få 2st.
Citera
2019-05-01, 17:48
  #33
Medlem
redhotchilis avatar
Någon som vet vart man köper sig en Xecuter SX Pro nu för tiden?
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback