Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-07-24, 22:34
  #1
Medlem
Lasermopsens avatar
Jag läste på bloggen Toklandet, om hur SKB använder sina skattepengar, ja inte till att forska fram ett tryggt sätt att förvara radioaktivt avfall, utan till att genusifiera hela projektet!

Är det bara jag som tycker det är larvigt att hålla på med nonsens ang. genus, könskonstruktioner o liknande pseudovetenskap när det gäller Svensk Kärnbränslehantering AB?

http://studylibsv.com/doc/157987/k%C...och-riskupplev
Citera
2018-07-24, 22:38
  #2
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lasermopsen
Jag läste på bloggen Toklandet, om hur SKB använder sina skattepengar, ja inte till att forska fram ett tryggt sätt att förvara radioaktivt avfall, utan till att genusifiera hela projektet!

Är det bara jag som tycker det är larvigt att hålla på med nonsens ang. genus, könskonstruktioner o liknande pseudovetenskap när det gäller Svensk Kärnbränslehantering AB?

http://studylibsv.com/doc/157987/k%C...och-riskupplev

Jag håller med. Larv. Massa pengar på genusfjanterier samtidigt som vi har en hord av kvinnor som är sjuka men som inte får sjukpenning. Signalpolitik är viktigare än riktig feminism tydligen.
Citera
2018-07-24, 23:17
  #3
Medlem
Europes avatar
Ja, det är så klart en katastrof att alla nödvändiga delar av samhället har upphört att fungera och istället ägnar sig åt pseudovetenskap och trams. Allt från att ersätta ett fungerande militärt försvar till nedläggningen av civilförsvaret till förmån för "genusspetskompetens". Eller valet att helt sakna krisberedskap och beredskap för t.ex. skogsbränder, medan MSB istället lade pengar på genustrams. Eller valet att rensa ut vetenskaplighet och ämneskunskaper ur hela det svenska utbildningssystemet, för att ersätta det med genustrams och annan pseudovetenskap, med de uppenbara konsekvenser det sedan fick under de kommande dryga 20 åren.

Jag undrar hur någon utomstående historiker, som någon gång i framtiden studerar hur Sverige kunde väldigt hastigt gå under som en stat, reagerar när de inser att svenskarna helt frivilligt bytte ut allt som fungerande och krävdes för en stats överlevnad mot att istället finansiera bl.a. ett helt efterblivet trossystem som framförde bevisligen falska påståenden för tiotals miljarder årligen? Det måste väl ändå bli ett av dessa historiens stora mysterier? Jag menar, jag bor här och nu, men trots att nästan alla svenskar har stött det hela, så har ingen svensk ännu lyckats ge mig en vettig förklaring till det hela.
__________________
Senast redigerad av Europe 2018-07-24 kl. 23:20.
Citera
2018-07-24, 23:49
  #4
Avstängd
HMBPTOLEMAJOWs avatar
Man skrattar så näbben kroknar. Klart vi ska lägga skattepengar på att undersöka skillnaden i hur kvinnor och män hanterar sitt kärnavfall.

Vem hade kunnat ana att det ens var ett brysmål.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback