• 28 803 online
  • 1 203 035 medlemmar
  • 62 248 796 inlägg
  • 1
  • 2
2018-07-24, 17:42
Medlem
Nu har dottern tröttnat på min gamla bärbara för hennes spel har börjat lagga.
Så då kommer hon köpa ny snart, jag betalar hälften om hon sparar andra hälften.
Kommer gissningsvis bli totalt 5-7k
Så då är frågan, vad får man för dom pengarna?
Det som spelas på den är:
Sims4 med massa expansioner
Starstable, nåt onlinespel med hästar.
Hon vill ev kunna redigera video lite smått också.

Vet inte hur och vad man ska leta eftet, gissar att det är som förr, processor o grafikminne som är det primära?

Så tips på lämpliga/prisvärda datorer emottages tacksamt.

(Eller ska man satsa på en stationär? Om man får betydligt bättre prylar för samma peng menar jag?
Citera
2018-07-24, 17:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.sopis83
Så då kommer hon köpa ny snart, jag betalar hälften om hon sparar andra hälften.

Vet inte hur och vad man ska leta eftet, gissar att det är som förr, processor o grafikminne som är det primära?

(Eller ska man satsa på en stationär? Om man får betydligt bättre prylar för samma peng menar jag?

För 5000:- så är det begagnat som gäller. För 7000 så börjar vi snacka budgetbygge
Citera
2018-07-24, 17:48
Medlem
Är det samma spel hon alltid spelat som börjat lagga eller är det för att hon kör nyare och nyare spel?
Citera
2018-07-24, 17:53
Medlem
Det verkar inte direkt finnas prisvärda datorer längre då allt bara blir jävligt mycket dyrare konstant, sen skattehöjningar bl.a..
Citera
2018-07-24, 19:26
Medlem
https://www.blocket.se/malmo/Apple_i...m?ca=23_11&w=0
Citera
2018-07-24, 19:38
Medlem
maxatdunders avatar
Du kan få bra speldator för 5000 inga problem, köp pakep på CDON eller Mediamarkt,
Citera
2018-07-24, 20:14
Medlem
Ok d är så pass. Men om man går upp till ~7-8k
Då borde man ju få nåt som är ok? Menar det är ju inte värsting spel på ultra grafik som ska spelas.
Några märken man ska akta sej för?
Har för mej hp hade problem med kylning (förr i världen) så grafikchipet brann upp typ
Citera
2018-07-24, 22:12
Medlem
Citat:
Då borde man ju få nåt som är ok? Menar det är ju inte värsting spel på ultra grafik som ska spelas.
Har för mej hp hade problem med kylning (förr i världen) så grafikchipet brann upp typ

Kan du tänka dig 8990.- så kika på denna med GTX 1050 ti-grafikkort, då kan hon även spela lite nyare spel när det blir av.

https://www.inet.se/produkt/1961204/...CABEgJDbfD_BwE
Citera
2018-07-24, 23:45
Avstängd
Citat:

Det tankesättet kommer tvinga dig att köpa en ny dator varje år vilket bara är dyrt i onödan.
Man får vad man betalar för.

https://www.inet.se/kundvagn/visa/11671438/

Lägre än så tycker inte jag är värt. Kan hon lika gärna lira på din gamla laptop för lagga kommer vilken 5k dator som helst göra efter 6 månader.

EDIT: Ojdå, skulle vara bärbart. Bärbar gaming är humbug, tyvärr.
Senast redigerad av Emphorn 2018-07-24 kl. 23:56.
Citera
2018-07-25, 07:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Emphorn
Lägre än så tycker inte jag är värt. Kan hon lika gärna lira på din gamla laptop för lagga kommer vilken 5k dator som helst göra efter 6 månader.

Haha, om hon spelar två spel som är sims 4 och starstable så varför skulle de helt plötsligt börja lagga efter ett halvår? Skärp dig.

Citat:
Ursprungligen postat av Emphorn
EDIT: Ojdå, skulle vara bärbart. Bärbar gaming är humbug, tyvärr.

Det finns utan tvekan hyfsade gaming laptops, men dessa ligger helt utanför hans budget.
Citera
2018-07-25, 10:46
Medlem
MrMarios avatar
Citat:

Med tanke på nämnda spel så kan du i princip välja vilken laptop eller desktop som helst. Se dock till att den har riktigt grafikkort och inte är beroende av integrerat. Skulle också rekommendera dator med Intel-processor och Nvidia grafik, då AMD inte brukar vara så bra i de lägsta prisklasserna.
Citera
2018-07-25, 10:47
Medlem
MrMarios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Woozah
Haha, om hon spelar två spel som är sims 4 och starstable så varför skulle de helt plötsligt börja lagga efter ett halvår? Skärp dig.

Det finns utan tvekan hyfsade gaming laptops, men dessa ligger helt utanför hans budget.

Min laptop kostade 8000 och klarar i alla fall simplare spel som Civilization 6, Hearts of Iron samt Arma 3 utan problem
Citera
  • 1
  • 2