Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-07-30, 14:54
  #13
Medlem
justinsane420s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ChemicalGirl
Kan vara något i det du säger, beror på vad man vill uppnå. Men skillnaden mellan metamfetamin och amfetamin är ca 1,5 gånger. Dvs 100mg metamfetamin är som 150mg amfetamin + sitter i lite längre och lite lite mer "flummigare". Tagit bra tjack själv och i princip rent meta och kan säga att vid höga doser så känner man inte skillnaden. Det är som morfin och heroin, visst heroin är lite starkare men i slutändan är det nästan samma. Om jag fick välja ett par gram meta eller vanligt tjack skulle jag välja meta.
Du kan bete dig som folk på meta, det är bara att ta mindre, finns tom något ADHD medicin i USA som innehåller metamfetamin. Men vill man bara vara påverkad så kort tid som möjligt så är amfetamin att föredra, eller varför inte kokain då? Sitter ju i i typ 20 min, exakt det ni vill! Ganska milt också.
Ja, medier har lyckats göra underbara drogen metamfetamin till en hemsk drog. Lyssna mer på vad som sägs på TV så blir ni smarta.
Lika bra att vi lyssnar på dig som uppenbarligen besitter långvarig kemi erfarenhet. Kaninte du skriva mer så vi andra kan bli lika smarta som du?
Citera
2018-08-04, 19:57
  #14
Medlem
st33rs avatar
Det var nån som refererade till europeiska (danska?) tester av gatutjack
Verkade som anfetaminhalten inte sällan var nere på 17-18% i standardpulver

4-MA och liknande substanser vanligt

Tror folk som påstår att det eller det tjacket är ”meta” lika ofta kan referera till känslan av nån RC som fulats i pulvret

Har alldeles för ofta senaste året fått snöigt tjack med serotoninakgigt rus som saknar tydligt driv och socialt utåtagerande . Nåt är inte helt som det ska

Förr om åren när jag fick riktigt bra tjack med så fick man större driv entusiasm och energi. Så ska man bli av riktigt tjack. Inte snöig och osocial
Citera
2018-08-06, 16:26
  #15
Medlem
ruttenfimps avatar
Provade o röka lite av gatutjack jag köpte i sthlm. Tyckte det smakade pv så provade o röka det - det funkade.

Tjack går inte o röka, visst det rann inte på folie o smakade hemskt men funkade gjorde det.

Så var försiktiga. Ända bra sättet är nog o skaffa sig en bra kran o inte handla första bästa.
__________________
Senast redigerad av ruttenfimp 2018-08-06 kl. 16:32.
Citera
2018-08-08, 14:12
  #16
Medlem
Tuttdyrkarens avatar
Råkade köpa metatjack i helgen. Trots bara ett oralt intag av 0.15g så kunde jag inte sova på drygt 40 timmar. En allmänt smutsig tripp där jag kände mig pigg men ändå svag i kroppen och skev. Blev dessutom dåligt för jag bråkade med en person nära till mig. Huvudvärk hela tiden. Förkyld lagom till antändningen. Blä.
Citera
2018-08-10, 07:42
  #17
Medlem
st33rs avatar
Har lagt märke till trenden att alla former av konstiga rus kopplade till tjack numer följs av påståendet ”det var meta”.

Är ruset snöigt? Meta.
Är ruset stissigt? Meta.
Är ruset smutsigt? Meta.

Jag köper inte det

Jag är inte bekymrad över ev metainslag utan över andra droger, rc av olika slag. I nån dansk rapport som hänvisades till stod det att standardtjacket som beslagstogs var typ 18% amfetamin och resten annat. Tex pvp. Meta förekommer i mindre mängd från tidigare led men frågan är hur mycket det påverkat ruset
Citera
2018-08-15, 00:27
  #18
Medlem
Tuttdyrkarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av st33r
Har lagt märke till trenden att alla former av konstiga rus kopplade till tjack numer följs av påståendet ”det var meta”.

Är ruset snöigt? Meta.
Är ruset stissigt? Meta.
Är ruset smutsigt? Meta.

Jag köper inte det

Jag är inte bekymrad över ev metainslag utan över andra droger, rc av olika slag. I nån dansk rapport som hänvisades till stod det att standardtjacket som beslagstogs var typ 18% amfetamin och resten annat. Tex pvp. Meta förekommer i mindre mängd från tidigare led men frågan är hur mycket det påverkat ruset

Det är inte så jag resonerar. Däremot känner jag igen ett rent amfetaminrus, precis som jag känner igen staden jag bor i.

Jag vet när det är något fuffens i amphet. Och då snackar jag inte dextropur utan aktiva substanser. Jag menar inte att jag vet precis när det är meta och när det är RC eller när det är något annat (modafinil, metylfenidat mm) utan jag menar bara att jag vet precis när det inte bara är amfetamin.

Så jag drar allt över en kam helt enkelt, för jag har 0 intresse av att få mig nåt annat än rent amfetamin. Sen om det är dextro/lisdex/levo och olika mängder av dom, det spelar ingen roll. Bara kul när rusen är varierande. Men som sagt, så länge det är amfetamin bara.
Citera
2018-08-15, 00:56
  #19
Medlem
Instämmer att mycket av tjacket just nu är utbankat med lite olika grejer varje gång... Oftast så är det ju bankat med något, mem på senaste tiden känns rusen aldrig som det gjorde för några månader sedan.

Mitt senaste inköp ger dock ett skönt och relativt lugnt rus (tror det är blomster. Ny i gamet ) det är lite gulfärgat och när man hackar upp det så dyker det upp som siraps/ljusbrunfärgade småbitar som krispar när man ska fixa linorma lote då och då.. Vad kan det vara för något?
För övrigt så är det bra tjack, känns inte direkt stissigt eller smutsigt på något sätt. Möjligtvis lite stissighet som kan uppstå om dagens första linor är lite för stora men det är ju standard
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback