Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2018-08-14, 10:07
  #25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snaeckan
Hur kommer man ur det där då? Att tjejen slutar vilja ha sex och killen slutar fråga om sex. Båda går ju åt fel håll.
Har man en kvinna som slutat vilja ha sex så gäller det helt enkelt att se till att hon mentalt hamnar i sexläge och göra sexet så njutbart att hon börjar längta efter det och vill uppleva det igen och igen.

Det är viktigt att komma ihåg att generellt funkar män sexuellt som tomtebloss och kvinnor som eld. Ett tomtebloss går snabbt och enkelt att tända och direkt börjar det spruta, medan en eld tar mycket längre tid att tända och få till en rejäl eld. Av den anledningen så är det smartare att alltid behålla glöden, för då är det bara att slänga på ett vedträ för att elden snabbt ska flamma upp igen.

En ganska vanlig kommentar från missnöjda kvinnor är: ”enda gången han visar mig uppskattning är när han vill ha sex”. Män som håller glöden vid liv har väldigt mycket enklare att få elden att flamma upp, så vill mannen ha mer sex är det dumt att låta kvinnan kallna.

Har man en man som slutat initiera sex för att han tycker det kräver för stor ansträngning i förhållande till utdelningen så gäller det som kvinna att själv ta initiativ och göra sexet mer spännande och lustfyllt. Om det ger mer och är enklare att runka till porr så är det inte förvånande om det väljs istället. Många kvinnor behöver nog bli påminda om att även män vill känna sig uppskattade och åtrådda.

Om det inträffar samtidigt att kvinnan inte vill ha sex och mannen slutar initiera sex så blir det sexlöst. Ska man komma ur det läget så måste någon av parterna vara villig att kämpa för att lösa problemet, annars förblir det sexlöst.
Citera
2018-08-30, 20:08
  #26
Medlem
Aurelias avatar
9 gånger av 10 är det jag som tar initiativ upplever jag , vid diskussion visar det sig dock att han inte alltid upplever samma saker som just initiativ. Och tvärtom också, jag uppfattar inte alltid hans försök. När det väl blir sex så är det oftare på mitt initiativ för jag är lite mer gå påig än vad han är
Citera
2018-08-30, 20:28
  #27
Medlem
Ja, det finns tjejer som gillar att ta initiativ men det känns inte som det alltid är tillåtet att erkänna att det är så. Det bästa är väl om båda vill ungefär lika mycket men det går ju upp och ner.
Citera
2018-08-30, 20:49
  #28
Medlem
I min relation är det jag som tar mest initiativ numera. Jag vill gärna ha närhet och sex och njuter av det, har inga hämningar och testar gärna det mesta. Min kille jobbar hemma på dagarna dock och verkar sköta sitt framför porr när jag inte är hemma, vilket inte stör mig förutom om det går ut över vårt sexliv - vilket jag lite känner att det gör då jag blivit avvisad flera gånger de senaste veckorna när jag velat ligga. Vill lite sluta ta initiativ för att se vad som händer, men orkar inte spela massa spel om jag egentligen är sugen. Då vill jag visa det.

Vi har träffats i ett år och nej, jag har inte gått upp i vikt eller liknande.
Citera
2018-08-31, 07:12
  #29
Medlem
Skulle nog säga att det är 50/50 här hemma, och det är underbart när hon tar initiativ. I ett tidigare förhållande var det enbart jag som initierade (med dålig utdelning), och bland annat därför är det just "ett tidigare förhållande".
Citera
2018-09-06, 08:15
  #30
Medlem
HighwayDelights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fbc
Jag är kille och är oftast den som initierar sex. Spelar ingen roll med vem det är. Flickvän, kk, ONS. Har försökt att vänta men ger oftast upp väldigt snabbt för jag vill såklart ligga. Har legat med en del tjejer men tycker fortfarande det är en ganska sällsynt egenskap.

Är detta en killgrej eller finns det tjejer som älskar att ta initiativ? Finns det liksom ett spel inom detta med?!

Klart jag som kvinna tar initiativ ibland.
Allt handlar ju om man är sugen eller inte.
Spel? Ibland frågar jag min sambo om han är sugen, och är han inte det, tar vi det en annan gång,
samma sak för mig, är inte jag sugen säger jag nej, och det respekteras.
Trots att vi varit tillsammans nästan 14 år, är jag ändå lika sugen på min partner.
P12or vill nog gärna köra "spel"..
Citera
2018-09-06, 20:51
  #31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neverhesitate
Har man en kvinna som slutat vilja ha sex så gäller det helt enkelt att se till att hon mentalt hamnar i sexläge och göra sexet så njutbart att hon börjar längta efter det och vill uppleva det igen och igen.

Det är viktigt att komma ihåg att generellt funkar män sexuellt som tomtebloss och kvinnor som eld. Ett tomtebloss går snabbt och enkelt att tända och direkt börjar det spruta, medan en eld tar mycket längre tid att tända och få till en rejäl eld. Av den anledningen så är det smartare att alltid behålla glöden, för då är det bara att slänga på ett vedträ för att elden snabbt ska flamma upp igen.

En ganska vanlig kommentar från missnöjda kvinnor är: ”enda gången han visar mig uppskattning är när han vill ha sex”. Män som håller glöden vid liv har väldigt mycket enklare att få elden att flamma upp, så vill mannen ha mer sex är det dumt att låta kvinnan kallna.

Har man en man som slutat initiera sex för att han tycker det kräver för stor ansträngning i förhållande till utdelningen så gäller det som kvinna att själv ta initiativ och göra sexet mer spännande och lustfyllt. Om det ger mer och är enklare att runka till porr så är det inte förvånande om det väljs istället. Många kvinnor behöver nog bli påminda om att även män vill känna sig uppskattade och åtrådda.

Om det inträffar samtidigt att kvinnan inte vill ha sex och mannen slutar initiera sex så blir det sexlöst. Ska man komma ur det läget så måste någon av parterna vara villig att kämpa för att lösa problemet, annars förblir det sexlöst.

Ja detta är helt rätt och väldigt bra skrivet. Många män förstår inte detta.

Har själv levt i flera förhållande där njutningen uteblev för min del. Ganska lätt att göra slut också. Inget jag saknar
Citera
2018-09-06, 22:01
  #32
Medlem
DixieDs avatar
Älskar sex så det är oftast jag
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback