Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-07-24, 14:41
  #1
Medlem
Hejsan!

När jag var ute och åkte en tur på yamaha dragstar 650 igår så insåg jag att det nydligen uppstått ett problem med mina blinkers. När jag blinkar vänster så fungerar det utmärkt och visas att blinkers är igång på hastighetsmätaren. Men när jag blinkar höger så visas det inte på hastighetsmätaren och höger fram, höger bak samt vänster bak alla tre går igång!! Någon som varit med om något liknande förut? Kan hjälpa att ha någon hum innan man börjar dra i det.
Tack
Citera
2018-07-24, 14:52
  #2
Medlem
holmiums avatar
Avbrott i jordning.
Citera
2018-07-24, 14:53
  #3
Medlem
Bongomans avatar
Detta är ett typiskt jordfel. Öppna alla lampor och rengör och se till att allt hänger ihop. Felet behöver inte ens vara i blinkersen utan kan vara i bakljuset men med betydligt lägre sannolikhet. Bör fungera efteråt. Annars får du leta vid blinkersreläet.
Citera
2018-07-26, 19:22
  #4
Medlem
Låter som jordfel.
Citera
2018-07-28, 02:35
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RuttenOst
Hejsan!

När jag var ute och åkte en tur på yamaha dragstar 650 igår så insåg jag att det nydligen uppstått ett problem med mina blinkers. När jag blinkar vänster så fungerar det utmärkt och visas att blinkers är igång på hastighetsmätaren. Men när jag blinkar höger så visas det inte på hastighetsmätaren och höger fram, höger bak samt vänster bak alla tre går igång!! Någon som varit med om något liknande förut? Kan hjälpa att ha någon hum innan man börjar dra i det.
Tack

Ta lös och rengör kontakterna för höger blinker fram och bak, du har ett litet jordfel på någon av dessa som gör att blinkersreläet för jobba lite extra hårt med extra jord.

Med kontakter menar jag kontaktytan som en glödlampa har mot sin hållare.....
Citera
2018-08-01, 19:40
  #6
Medlem
Tack! Ska undersökas till helgen!
Citera
2018-08-11, 19:13
  #7
Medlem
Visade sig att höger blinker fram hade lite problem. Den lilla ploppen i armaturen som ska få kontakt med rumpan på lampan hade sjunkit in lite och därmed problemet. Efter justerat den funkar allt åter igen. Tack för hjälpen
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback