Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-07-24, 12:56
  #1
Medlem
Halloj! Vet att det finns en hel del trådar om skägg, kroppsbehåring osv men hittar inte riktigt svaret på min fråga. Jag undrar om kraftig kroppsbehåring, tex på ben och rumpa, indikerar på att man har goda förutsättningar för skäggväxt? Det är såklart olika hårtyper och det är förmodligen högst individuellt, men kan man dra några generella slutsatser? Eller kan det vara så att en man som är helt kal på kroppen kan ha bättre skäggväxt än en man med hår överallt? Finns det någon forskning som visar hur kroppsbehåring korrelerar med skägg?
Citera
2018-07-24, 13:12
  #2
Medlem
Jag är hårig överallt. rygg, bröst, ben o armar. Har rejäl skäggväxt.
Citera
2018-07-24, 13:23
  #3
Medlem
Kraftig kroppsbehåring brukar indikera på bra skäggväxt.
Citera
2018-07-24, 13:27
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bosse95
Kraftig kroppsbehåring brukar indikera på bra skäggväxt.
I många fall är det så. Men inga många fall är det inte så.

Vet en man på ~ 32 år som ser ut som är lika hårig som en gorilla på bröst, mage och ben. Däremot så har han ingen skäggväxt värd att nämna. Han kan få 3-daggars stubb men då måste han spara väldigt länge.

Sedan finns det många killar som har lite kroppsbehåring men har väldigt bra skäggväxt i ansiktet.
Citera
2018-07-24, 13:36
  #5
Medlem
maxatdunders avatar
Jo de hänger ihop , men vissa får skägg efter 20 också så sluta noja?
Citera
2018-07-24, 13:58
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KenT3
I många fall är det så. Men inga många fall är det inte så.

Vet en man på ~ 32 år som ser ut som är lika hårig som en gorilla på bröst, mage och ben. Däremot så har han ingen skäggväxt värd att nämna. Han kan få 3-daggars stubb men då måste han spara väldigt länge.

Sedan finns det många killar som har lite kroppsbehåring men har väldigt bra skäggväxt i ansiktet.

Det är det jag tycker är intressant, har även noterat detta på vissa män. Kanske handlar om någon specifik skägg-gen som inte är kopplad till övrig behåring? Eller så är dessa män ett undantag.
Citera
2018-07-24, 14:03
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maxatdunder
Jo de hänger ihop , men vissa får skägg efter 20 också så sluta noja?

Jag nojar inte. Är 19 år och har börjat få någon typ av skäggväxt, även om den är kass än så länge. Tycker mest att det är intressant att veta hur skägg och övrig behåring hänger ihop.
Citera
2018-07-24, 14:22
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av suns142536
Jag nojar inte. Är 19 år och har börjat få någon typ av skäggväxt, även om den är kass än så länge. Tycker mest att det är intressant att veta hur skägg och övrig behåring hänger ihop.


Själv hade jag rejäl skäggväxt redan vid 19års åldern.
Citera
2018-07-24, 14:45
  #9
Medlem
Knarkarjävlars avatar
Enligt mina personliga, ovetenskapliga, observationer så tycks det ofta hänga ihop, ja. Men det behöver inte göra det heller.
Citera
2018-07-24, 16:14
  #10
Medlem
olasvenssons avatar
Citat:
Jag undrar om kraftig kroppsbehåring, tex på ben och rumpa, indikerar på att man har goda förutsättningar för skäggväxt?

Nej det tror jag inte.

Jag har en grov skäggväxt men inte jättemycket hår på kroppen. Huvudhår har jag mycket av.
Citera
2018-07-25, 18:31
  #11
Medlem
Afrolovers avatar
Kroppsbehåring och skäggväxt har inget samband. Styrs av olika hormoner.
Citera
2018-07-25, 18:55
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Afrolover
Kroppsbehåring och skäggväxt har inget samband. Styrs av olika hormoner.

Intressant. Finns det tillgänglig forskning på detta?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback