Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-07-24, 11:55
  #1
Medlem
Hej,

Jag vet hur jag får ner of line filmer från ex Netflix men om man åker till ex. Australien så kan man inte se på filmerna om jag förstår det rätt.

Kan man istället exempelvis ladda ner filmer och serier från t ex Piratebay och se på dom på sin IPad eller måste man konvertera filerna först?
Kan man ladda ner filmerna på ett USB minne och se på filmerna på Ipaden på USB minnet?
Citera
2018-07-24, 12:25
  #2
Medlem
Jadå, det går. Ladda ner någon app som klarar filerna du vill spela upp. I iTunes, markera appen och överför filen till iPaden. Jag har tyvärr inte tillgång till min padda nu, så vet inte vad den heter.
Citera
2018-07-26, 11:45
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FFL96
Hej,

Jag vet hur jag får ner of line filmer från ex Netflix men om man åker till ex. Australien så kan man inte se på filmerna om jag förstår det rätt.

Kan man istället exempelvis ladda ner filmer och serier från t ex Piratebay och se på dom på sin IPad eller måste man konvertera filerna först?
Kan man ladda ner filmerna på ett USB minne och se på filmerna på Ipaden på USB minnet?

Vad jag vet så du ju ladda ner filmen till din iPad i själva Netflix-appen, sen titta på dem offline var du än är. Så gör i alla fall jag ofta när jag reser i jobbet
Citera
2018-07-30, 11:48
  #4
Medlem
NotBads avatar
Moviebox. Du kan ladda ner det från vShare, Cydia eller TweakBox. Du behöver Jailbreak för att ha Cydia.

Om du bestämmer dig för att jailbreaka kan du använda iFunbox, SSH eller FTP för att föra över filmer från datorn till iPaden. Men om du har jailbreak kan du lika bra skaffa iTransmission från Cydia så har du en torrent-klient i iPaden.

Är förvisso osäker på om man behöver jailbreak för att föra över filer från iFunBox. Jag tror du kan göra det utan jailbreak, bara det att du inte har tillgång till root-filerna.

Edit: Använd "SE Downloads" om du använder vShare.
__________________
Senast redigerad av NotBad 2018-07-30 kl. 12:27.
Citera
2018-07-30, 12:27
  #5
Medlem
Old-Crows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FFL96
Hej,

Jag vet hur jag får ner of line filmer från ex Netflix men om man åker till ex. Australien så kan man inte se på filmerna om jag förstår det rätt.

Kan man istället exempelvis ladda ner filmer och serier från t ex Piratebay och se på dom på sin IPad eller måste man konvertera filerna först?
Kan man ladda ner filmerna på ett USB minne och se på filmerna på Ipaden på USB minnet?

Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Vad jag vet så du ju ladda ner filmen till din iPad i själva Netflix-appen, sen titta på dem offline var du än är. Så gör i alla fall jag ofta när jag reser i jobbet
Precis som Dr Tinnitus säger. Bara att välja "Ladda ner" (längst till höger under filmtiteln). Svårare än så är det inte.
Citera
2018-08-02, 20:02
  #6
Medlem
Man man från svtplay se serier off line som man kan från Netflix? På långflygningar och om man är i USA?
Citera
2019-01-23, 23:34
  #7
Medlem
Jag behöver hjälp med att hitta nedladdningssidor där man kan hitta svensk film. Tips ngn?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback