Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-07-24, 09:58
  #1
Medlem
15APRILs avatar
Ja jag är alkoholberoende och jag försöker sluta.
Men så fort jag besöker te.x nyhetssajter, facebook medmera så dyker de upp reklam om vin öl sprit och fan och hans morsa.

Finns det något program förutom typ adblocker som får de att försvinna.
Rätt att de ska dra igång ett sug och vips så står jag på bolaget igen.

Finns ju såklart reklam i det "riktiga livet" med men anser inte den lika uttalad.
Citera
2018-07-24, 11:08
  #2
Medlem
Vad är det för fel på adblocker?
Citera
2018-07-24, 13:48
  #3
Medlem
Mackan52s avatar
Har ofta tänkt samma sak just med inte bara alkoholberoende utan även alla som är spelberoende som måste ha ett helvete, inte bara med reklamen på nätet som man kan ad-blocka utan även i tidningar och TV

Och man kan ju inte be tidningarna eller nyheterna skriva en moralartikel som ifrågasätter detta för svinen är ju beroende av spelbolagen och alkoholproducenterna för ingen annan är villig att finansiera deras smörja. Du får börja leva under en sten TS.
Citera
2018-07-24, 15:34
  #4
Medlem
kasperwolfgangs avatar
Staten vill hålla oss schack så vi är passiva och håller oss i kragen och fortsätter hanka oss fram istället för o bli typ entreprenörer och tänkande individer.

Alkohol är en väg. Droger också, se hur vår lagstiftning ser ut. Allt för att inte komma ur missbruket. Alla matvaror som sänker testosteron hyllas hela tiden, som mjölk, vilket är det värsta.

Betahanar är perfekt för identitetsvänstern. Brudar också för 9/10 är askorkade.
Citera
2018-07-27, 10:58
  #5
Medlem
SugaredThoughtss avatar
Någon form av adblocker lär vara enda lösningen.

Så fort man är på internet är man ofta i ett internationellt kontext, där reklam för alkohol kan vara fullt accepterat.

Om inte adblocker funkar tror jag inte det finns något annat som omvärlden kan göra. Då får man hantera sina problem själv.
Citera
2018-08-08, 18:12
  #6
Medlem
FuriousRages avatar
För specifikt FB så finns denna addon
https://www.fbpurity.com/
Där kan man bland annat ta bort reklam och andra delar van vill slippa på facebook.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback