Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-07-24, 09:53
  #1
Medlem
accos avatar
Hej

Jag har en surfplatta Lenovo 2 (android-version 6.0). När jag försöker casta via en Cromecast till tv:n
så blir bilden väldigt pixlig. Bilden på plattan är knivskarp. Det fungerar hur bra som helst att casta från en telefon. Någon som har en aning om vad det beror på?
Citera
2018-07-24, 10:05
  #2
Medlem
Megaforces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av acco
Hej

Jag har en surfplatta Lenovo 2 (android-version 6.0). När jag försöker casta via en Cromecast till tv:n
så blir bilden väldigt pixlig. Bilden på plattan är knivskarp. Det fungerar hur bra som helst att casta från en telefon. Någon som har en aning om vad det beror på?

Kontrollera att du har senaste version av den app du strömmar från på surfplattan. Normalt kör chromecast appen lokalt och man styr bara appen från surfplattan, men har man fel version eller strömmar via wifi från surfplattan så kan det bli lägre upplösning i filmen.
Citera
2018-07-24, 10:16
  #3
Medlem
accos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Megaforce
Kontrollera att du har senaste version av den app du strömmar från på surfplattan. Normalt kör chromecast appen lokalt och man styr bara appen från surfplattan, men har man fel version eller strömmar via wifi från surfplattan så kan det bli lägre upplösning i filmen.

Tack för ett snabbt svar!
Jag tänkte en vända till på det du sagt. Castade tidigare från Googles egna i plattan. Men laddade nu hem en annan app och nu fungerar det felfritt. Återigen tack!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback