Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-07-24, 08:23
  #1
Medlem
twockos avatar
Jag tittade just nu på det andra avsnittet av Lost in Space och såg en ytterligt pinsam produktplacering av de översöta skitkakorna Oreo:

http://whatculture.com/tv/lost-in-sp...5-downs?page=4

Hur fan tänkte reklamfolket? Det lär ju slå tillbaka med ett och annat gapskratt på köpet.

Tacka vet jag Ballerina eller Singoalla.
Citera
2018-07-24, 11:58
  #2
Medlem
De som marknadsför Ballerina betalade ingenting till filmnissarna och fick således inte sin produkt med i filmen.
Det är inte svårare än så.
Citera
2018-07-24, 13:49
  #3
Medlem
ingetbranicks avatar
Är inte Oreo typ USA:s populäraste kakor? Själv tycker jag inte att de smakar nånting, mer än sött. "Översöta skitkakor" var bra formulerat.
Citera
2018-07-24, 14:36
  #4
Medlem
twockos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nilserikkk
De som marknadsför Ballerina betalade ingenting till filmnissarna och fick således inte sin produkt med i filmen.
Det är inte svårare än så.

Nu var ju produktplaceringen så pinsamt dålig, att jag hoppas att Orkla (som tillverkar ballerina) inte hade ställt upp även om det varit gratis.
__________________
Senast redigerad av twocko 2018-07-24 kl. 15:22.
Citera
2018-07-24, 22:35
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av twocko
Nu var ju produktplaceringen så pinsamt dålig, att jag hoppas att Orkla (som tillverkar ballerina) inte hade ställt upp även om det varit gratis.

Jag har inte ens sett filmen/serien du pratar om men kan lätt bedöma att det var en lyckad marknadsföring.
Du inte bara noterade kakorna, du startade till och med en tråd för diskussion om det hela.
En lyckad reklam etsar sig fast hos betraktaren.
Så nog fick kaktillverkaren valuta för sina investerade pengar.
Citera
2018-07-27, 04:03
  #6
Medlem
twockos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nilserikkk
Jag har inte ens sett filmen/serien du pratar om men kan lätt bedöma att det var en lyckad marknadsföring.
Du inte bara noterade kakorna, du startade till och med en tråd för diskussion om det hela.
En lyckad reklam etsar sig fast hos betraktaren.
Så nog fick kaktillverkaren valuta för sina investerade pengar.

Nej all reklam är inte bra reklam. Efter att en gång ha provat dessa "kakor" framkallar denna skrattretande reklam lätta kväljningar.
Citera
2018-08-01, 14:34
  #7
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av twocko
Nej all reklam är inte bra reklam. Efter att en gång ha provat dessa "kakor" framkallar denna skrattretande reklam lätta kväljningar.

Jag förstår inte riktigt ditt resonemang, är det TV-programmet du vänder dig mot och menar att de säljer ut sig genom att associeras med en skitprodukt?

Syftet med reklamen [för den som köper den] är att skapa igenkänning och det är det viktigaste för att få personer att medvetet eller omedvetet reflektera över varan/produkten. Sedan kommer nästa steg och det är givetvis att varan/produkten måste hålla måttet. Reklamen blir inte dålig bara för att produkten är dålig.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback