Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-08-16, 20:28
  #13
Medlem
Vedklyvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nancygril
Tycker den här tråden (och podden) fått alldeles för lite uppmärksamhet, faktiskt. Mycket kan sägas och tyckas om Navids tidigare förehavanden och åsikter, men jag tycker han har en jäkla bredd när det kommer till sina gäster (Gudrun Schyman - Arg Blatte).

Vissa stör sig på att han inte riktigt vill gå i polemik med dom han intervjuar/samtalar med, men jag själv gillar att han kör med rätt öppna kort och istället låter gästen breda ut sina tankar och förklara varför istället för att det blir ett ständigt tjafs om värderingar och egna åsikter. Visa avsnitt är riktigt värdelösa, men det känns som att det beror mycket på vem han talar med. Linnea Claesson var ett sådant avsnitt till exempel.

Intressant och givande om man vill höra mer av dem som till stor del sätter eller ifrågasätter debatten i detta dysfunktionella land.

Har nyligen upptäckt den här podden och är positivt överraskad. Tycker det är fan så mycket intressantare att titta/lyssna på hans intervjuer än vad som exvis bjuds i Public Service.

Om han gick mera i polemik med de intervjuade typ "försökte ställa dem mot väggen" skulle samtalsklimatet bli sämre liksom öppenheten i diskussinen, tror jag.

Hoppas Navid Modiri blir framgångsrik med "Hur kan vi". Har saknat den här typen av breda, hyggligt intellektuella o hyggligt "snälla" intervjuer.
Citera
2018-08-22, 16:09
  #14
Medlem
SaraFrees avatar
Håller med, podden borde få mycket mer uppmärksamhet. Det märks verkligen vilket inskränkt debattklimat vi har i Sverige, den känns som en välbehövlig oas. Lyssnade precis på senaste avsnittet med han Dorpec - helt sjukt intressant. Blev berörd och fick många tankar. Intressant utifrån integrationsaspekt också
Citera
2019-01-15, 18:42
  #15
Medlem
De sänder live från Malmö nu kl19.

Citat:
FÖLJ HUR KAN VI? LIVE OCH STÄLL FRÅGOR TILL VÅRA MEDVERKANDE GÄSTER

LINEUP:
Navid Modiri, Hanif Bali, Gudrun Schyman, En Arg Blatte, Ann Heberlein, Henrik Jönsson, Mustafa Panshiri, Jens Ganman, Malcom Kyeyune, Ilan Sadé, Per Brinkemo, Daniel Görtz, Kristina Paltén, Ashkan Fardost, Per Johansson, Gustav Martner, Erik Leijonmarck, Per Granqvist och Dorpec Kobane

https://www.youtube.com/watch?v=l2-gqjyS_DA&app=desktop
Citera
2019-01-15, 21:48
  #16
Medlem
Readyfreddies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dworek
De sänder live från Malmö nu kl19.



https://www.youtube.com/watch?v=l2-gqjyS_DA&app=desktop
Fantastisk debatt med Gudrun och Arg Blatte Talar
Har väntat länge på att se hon få mothugg för när hon drar sina sjuka monologer.

Bra initiativ men alla gäster var kanske inte tillräckligt intressanta, det var de väntade som var värda att lyssna på.
Citera
2019-01-16, 20:26
  #17
Medlem
Vedklyvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dworek
De sänder live från Malmö nu kl19.



https://www.youtube.com/watch?v=l2-gqjyS_DA&app=desktop

Började titta på SVT Ekdal & Ekdal, men när Arnstad dök upp i rutan stängde jag av och gick över till YouTube "Hur kan Vi" istället.

Fantastiskt intressant o underhållande. Tyckte alla samtalsdeltagarna var intressanta men när Gudrun Schyman hamnade mellan Malcolm Kyeyune o Arga Blatten på scenen blev det mycket roligt. Hon visste inte vem Blatten var och satt bara o glodde när han vräkte ur sig i sedvanlig stil.

Navid Modiri o hans 30-tal medarbetare ska ha all heder av tillställningen. Något liknande arrangeras tydligen ii Stockholm 21 jan.
Citera
2019-01-19, 11:53
  #18
Medlem
Ja han är duktig för att vara i Sverige, men själv får jag inte så mycket ut av det för jag har hört de här personerna innan och vet exakt vad de ska säga ... ??
Modiri är tydligen, har han sagt, inspirerad av David Rubin och Joe Rogan vilket låter bra för det är ju två personer som förknippas lite med "alt-right" - dvs tar upp ämnen som kan vara "kränkande", något som all vänsterliberal media är livsrädda för att göra.

Med fler sådana här öppna debatter hade Sverige aldrig fått en feministisk statsreligion, för deras argument är så barnsliga.
Citera
2019-03-21, 23:59
  #19
Medlem
Readyfreddies avatar
Två timmars samtal med Lars Vilks. Modigt.
https://www.youtube.com/watch?v=T_J0trcLtb0
Citera
2019-07-15, 20:41
  #20
Medlem
Vedklyvens avatar
Nya intressanta samtalspartners hos Navid Modiri.

Janne Josefsson. https://www.youtube.com/watch?v=ZwSB0glx6RU

Chang Frick. https://www.youtube.com/watch?v=3EMWji1-PL4&t=18s

Jävla Modiri. Jag tänkte bara kolla lite i början men blev sittande där i mer än två timmar.
Citera
2019-07-15, 21:14
  #21
Medlem
Den är mycket bra. Det är något Joe Roganskt över den. Långa samtal med intressanta personer från olika läger, inget poserande bullshit för att vara korrekt. Janne Josefsson tyckte jag var väldigt bra. Josefsson är ju väldigt öppen och ärlig. Att formatet funkar så bra som det gör är ju för att traditionell TV är genomsyrat av partiskhet och värderingar.

Jag kan ju se en person vars åsikter jag verkligen ogillar hos Rogan eller Modiri men ändå höra ett intressant samtal men det sker aldrig på SVT. SVT är så fruktansvärt förutsägbart att man i förväg i detalj kan redogöra för vad som kommer hända. Alla är överens om att det ska vara mer feminism, klimatet gör att jorden går under när som helst, Göran Greider tycker till o.s.v. Det är så otroligt jävla dåligt. Och otroligt jävla partiskt.

Och det är väl för att vår etablerade media är så fruktansvärt dålig som vi har en så levande alternativ scen. Det började ju med Avpixlat o.s.v. på den mer extrema kanten men nu har vi faktiskt fått en fin balanserad mittenfåra med Aron Flam, Modiri, Henrik Jönsson, Jens Ganman, Tino Sanandaji, Ledarsidorna.se o.s.v. Modiri hade ju också ett stort (slutsålt?) live-evenemang med en hel drös av dessa som talare så det börjar ju bli en ganska potent kraft i samhället.

För tänkbara förbättringar skulle jag gärna se fler intervjuer med vanliga människor som genom sin yrkesroll har bra insikt i vad som faktiskt händer i samhället. Alltså den journalistik media borde göra. Bjud in ett par poliser (eller ex-poliser om de är mer frispråkiga) till exempel och snacka öppet om hur det faktiskt är med ordningen. Eller läkare och sjuksköterskor om hur det är ställt inom vården. Varför inte några av de som faktiskt bor i utanförskapsområden eller har butiker där.
Citera
2019-07-15, 21:39
  #22
Medlem
Han sjönk lite i mina ögon när han tog in Elaine Eksvärd, en av de humanoider jag avskyr mest pga hennes äckliga överklassattityd, låg intelligens, något hon ändå vill kombinera med ett offer mentalitet - för hon är svart.

Och det verkade som att hon och Modiri var av samma skrot och korn. Satt där och mös i hur godhjärtade och förstående de liksom höll med om lite allt möjligt för det gör man som godhjärtad. De t.o.m. höll med varandra om att borderlinepersonlighet och narcissism nog är samma sak! Det fick mig att inse att det nog inte var klassens ljus vi ser här utan sådana som aldrig riktigt lyckades men så gärna ville och kunde glida in på någon flumutbildning och rasifierad bakgrund.

Måste man liksom vara så förstående alltid? Han är som en tvål som håller med allt och alla.
Citera
2019-07-15, 21:40
  #23
Medlem
Ubbe Cykelkedjas avatar
En av de mest sevärda poddarna för de som behöver lite perspektiv, utan tvekan. Navid gör ett väldigt bra jobb. Men det finns ju inte en chans i helvetet att de nuvarande makthavarna får något som helst vett innanför pannbenet.
__________________
Senast redigerad av Ubbe Cykelkedja 2019-07-15 kl. 21:44.
Citera
2019-07-16, 20:54
  #24
Medlem
Vedklyvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ubbe Cykelkedja
En av de mest sevärda poddarna för de som behöver lite perspektiv, utan tvekan. Navid gör ett väldigt bra jobb. Men det finns ju inte en chans i helvetet att de nuvarande makthavarna får något som helst vett innanför pannbenet.

Nä, man kan undra hur mycket genomslag poddar som Modiris och Henrik Jönssons m flera har hos makthavare som politiker o kulturmänniskor.
Lyssnar/tittar makthavare över huvud taget på YouTube-poddar?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback