• 2
  • 3
2020-10-12, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av basmiq
Hej,

Har ett privatlån på 80 000 kr, samt ett lån till min sambo på 70 000 kr.

Hade allt i livet för ca 2 år sedan. Kanske 400 000 på banken, ett bra liv etc. Men så gick jag in i väggen. Började spela som biverkning av mitt mående och började leva extremt dyrt, vilket innebar att mina pengar flög all världens väg.

Haft problem med odds-spel, i hopp om att det skulle lösa mina problem snabbt, vilket bara ledde till att jag skjutit på extraamorteringarna.

Är 31 år och börjar få panik över att jag kommer halka efter i livet. Har planer på att köpa bostad inom 3 år, men behöver minst 300 000 kr för min del av insatsen.

Har en lön på 40 000 kr och har avinstallerat allt vad sport/odds har att göra med. Dessvärre har jag tampats med problemen en längre tid. Hade kunnat vara skuldfri redan för 1 år sedan, men jag tog genvägar genom spel, som bara blev senvägar.

Har sån ångest och stress dygnet om.

Har lagt upp en tydlig budget om mina utgifter, inklusive extraamorteringar som jag planerar göra.

Enligt plan är jag färdig med banklånen och lånet till min sambo om 10 månader.

Kommer alltså vara 32 år, helt pank och inte förrän då klar för att börja spara för att skaffa familj, hem etc. Får panik.

Har du fast jobb med 40 000 sek är det rätt lugnt på så sätt. Så handlar det mer om att leva lite annorlunda ett tag och sluta spela bort pengar.
Citera
2021-12-25, 10:38
Medlem
Om du har kvar jobbet är det ett jävla plus
Citera
2022-04-16, 17:36
Medlem
Man har ju sett scenarion på Lyxfällan hur många med hög inkomst förlorar allt och oftast har det med en psykologiskt grej och att det är dessvärre enkelt att ta en snabblån för diverse saker

I Stockholm kan sig tänka mig att det handlar om dyra märkeskläder för att "passa in". Där passar det inte tydligen att gå på Stureplan med en ok/q8 keps utan skall gärna vara GANT
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in