Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-07-23, 21:07
  #1
Medlem
Nu har alla wannabe gangsters börja dra sig undan, inget kul längre när folk blir skjutna höger och vänster. Nu är det bara psykopaterna kvar. Kommer detta göra någon påverkan?

Malmö kommuns avhopparverksamhet har under årets första sex månader fått in lika många ärenden som under hela 2016. "Så här högt inflöde har vi aldrig haft tidigare", säger Jesper Abelin, sektionschef på Plattform Malmö.

Av:
Citera
2018-07-23, 21:08
  #2
Medlem
Kan du länka en artikel om detta?


Varför lämna den kriminella banan förresten det är väl allt de kan bli? Utöver gatuköks personal och dylikt.
Citera
2018-07-23, 21:11
  #3
Avstängd
creepingdeaths avatar
ajdå, om detta lyckas och kriminaliteten i malmö minskar då kommer många på flashback inte veta vad dom ska ägna all sin vakna tid åt
Citera
2018-07-23, 21:20
  #4
Medlem
Jagtardindotters avatar
Samla dem i ett rum och låt dem skjuta varandra.

Nu kommer väl 3 Abduls bli föreläsare, några Aziz öppna fritidsgårdar osv.
"Jag dödat 3 stycken men nu jag är en fin människa"
Aha
Citera
2018-07-23, 21:27
  #5
Avstängd
just-in-i-anuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cauvie
Kan du länka en artikel om detta?
Absolut. Men eftersom den ligger bakom en betalvägg så lär det väl inte hjälpa dig?

https://www.sydsvenskan.se/2018-07-2...kriminell-bana
Citera
2018-07-23, 21:30
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av just-in-i-anus
Absolut. Men eftersom den ligger bakom en betalvägg så lär det väl inte hjälpa dig?

https://www.sydsvenskan.se/2018-07-2...kriminell-bana

Nej du. Jag vill nämligen läsa allt för att se mellan raderna om detta bara är propaganda för att lugna befolkningen. För med handen på hjärtat, varför fasiken skulle ett gäng tappade wannabe gangsters lämna det kriminella livet?


Det kriminella livet är det absolut enda som kommer ge dem en minsta gnutta mening i livet. Plus lyckas så väntar den där 250k Audi bilen bakom hörnet med en etnisk skandinavisk 21-årig hjärndöd Trofé hustru och pengar i plånboken! Allt en förorts blatte behöver i livet! Och sin vattenpipa och homeboys!
__________________
Senast redigerad av Cauvie 2018-07-23 kl. 21:33.
Citera
2018-07-23, 21:45
  #7
Medlem
SingMeToSleeps avatar
Senast förra veckan lyckades ju en kriminell i Malmö framgångsrikt lämna den kriminella banan, detta samtidigt som han lämnade jordelivet för dom alla jaktmarkerna. Så visst finns det metoder för det.

Citat:
Ursprungligen postat av Jagtardindotter
Samla dem i ett rum och låt dem skjuta varandra.

Nu kommer väl 3 Abduls bli föreläsare, några Aziz öppna fritidsgårdar osv.
"Jag dödat 3 stycken men nu jag är en fin människa"
Aha

I varenda tråd där kriminella element tas av daga så kommer samma apologistiska inställning fram. Senast om knivmordet i Gbg: ”han var en snäll langare” kacklade hensen om.
Citera
2018-07-23, 21:51
  #8
Medlem
flaskborstes avatar
Man kan ju undra vad som erbjuds dessa kriminella ?
Radering från brottsregister, lägenhet, eviga feta bidrag från staten, gratis utbildning och liknande ?

Isåfall skulle det kunna förklara varför en del söker sig dit. Kanske i hopp om att bli "renare" för att sedan fortsätta med langning, prostitution och rån lite mera diskret..
Citera
2018-07-23, 22:09
  #9
Medlem
lillapaddingtons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagtardindotter
Samla dem i ett rum och låt dem skjuta varandra.

Nu kommer väl 3 Abduls bli föreläsare, några Aziz öppna fritidsgårdar osv.
"Jag dödat 3 stycken men nu jag är en fin människa"
Aha
Tänker precis samma sak.
Citera
2018-10-16, 17:40
  #10
Medlem
LivingOnlyOnces avatar
Så ska skjutningarna i Malmö stoppas

Citat:
Det ska bli svårare att delta i skjutningar och lättare att lämna ett våldsamt liv. Nu testar polisen en ny metod på Malmös gängkriminella.

Projektet ”Sluta skjut” sjösattes redan i förra veckan. Förlagan kommer från USA där interventionsstrategin, Group Violence Intervention, GVI, har varit effektiv.

– Det är viktigt för oss att förhålla oss till beprövad forskning och resultaten i bland annat USA har varit mycket goda, säger Stefan Sintéus.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/sk...-malmo-stoppas
Citera
2018-10-16, 17:48
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LivingOnlyOnce
Så ska skjutningarna i Malmö stoppas



https://www.svt.se/nyheter/lokalt/sk...-malmo-stoppas
Självklart vill ju jänkarna att muslimerna slutar döda varandra.........
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback